کارشناس رسمی تهیه نقشه یو تی ام از ملک

تهیه نقشه UTM یوتی ام با گوشی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

کارشناس رسمی تهیه نقشه یو تی ام از ملک به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین این کار را انجام می دهد. که نقشه یو تی ام تهیه شده نیز توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مه و امضا می شود. تا در سازمان های دولتی دارای اعتبار باشد.

نقشه یو تی ام ملک به نقشه ای گفته می شود. که ملک ها با استفاده از مختصات های جهانی تعریف شده بر روی زمین تعیین موقعیت شوند. و بر این اساس باید گوشه ها و شکستگی های ملک باید دارای مختصات باشند. و برای تعیین این مختصات ها باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شوند.

با توجه به این مختصات ها نقشه یو تی ام ملک در محیط نرم افزاری ترسیم می شود. و با درج مختصات های یو تی ام گوشه های ملک در نقشه و درج اطلاعات دیگر مانند مساحت دقیق حاصل از برداشت و ترسیم و نام متقاضی و آدرس و در نهایت با چاپ نقشه و به همراه مهر و امضا کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری به دست متقاضی می رسد. تا برای امور اداری مربوط به ملک اقدام کند. و این مهر و امضا است که به نقشه تهیه شده در سازمان ها و ادارات دولتی اعتبار می دهد. و در غیر این صورت فاقد اعتبار است .

ابزار نقشه برداری برای برداشت مختصات شامل دوربین های نقشه برداری و جی پی اس های دقیق دو فرکانسه و سه فرکانسه است. که برای برداشت با جی پی اس های دقیق به صورت مختصات های یو تی ام برداشت می شوند. ولی با دوربین های نقشه برداری لایکا مختصات ها به صورت مختصات لوکال است و باید با جانمایی در نقشه 2000 ام شهرداری مختصات های یو تی ام ملک برداشت شوند.

تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران

تهران یکی از بزرگترین شهر هایی است. که ملک در آن بسیار حائز اهمیت است. و از این جهت بحث اختلافات در این زمینه بسیار زیاد است. از آن جا که ساخت و ساز در شهرهای بزرگ کشور روز به روز افزایش می یابد. بحث مالکیت تثبیتی آن ها نیز قابل توجه تمام مالکین است. از این جهت مالکینی که قصد خرید ملکی را دارند. باید اطمینان خاطر داشته باشند. که تنها مالک آن قسمت که به صورت عرصه یا اعیان یا ترکیبی از این دو است هستند.

در سند تک برگ این مشکل حل از آنجا که برای صدور سند یکی از مدارک لازم تهیه نقشه یو تی ام از ملک است. نقشه یو تی ام بر اساس یک سیستم مختصات جهانی ملک را روی زمین تثبیت می کند. به این صورت که زمانی مالکی یک قسمت از کره زمین را با چهار مختصات یو تی ام به نام  خود ثبت کند. این اطلاعات در سیستم ثبت بایگانی می شود. و دیگر امکان صدور چند سند برای چند نفر مختلف نیست.

در سیستم ثبت نیز می توان سند های دفترچه ای قدیمی را به سند تک برگی جدید تبدیل کرد. در این صورت هم مالکیت ملک به نام مالک تثبیت می شود. هم اینکه می توان مساحت و اندازه های دقیقی از ملک را بدست آورد. که در زمینه خرید و فروش با توجه به قیمت های ملک مخصوصا در تهران بسیار هم برای خریدار هم برای فروشنده اهمیت دارد.

این نقشه های یو تی ام توسط کارشناس رسمی نقشه برداری و با استفاده از تجهیزات به روز نقشه برداری انجام می شود. و در نهایت حتما باید توسط کارشناس رسمی دادگستری مهر و امضا شود. تا دارای اعتبار شود.

تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران

تهیه نقشه یو تی ام در املاک تهران

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما