تهیه نقشه های مصوب ثبت اسناد و املاک

تهیه نقشه های مصوب ثبت اسناد و املاک نقشه ای است که اداره ثبت اسناد آن نقشه را قبول دارد

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

و با دقت و فرمت استانداردی باید فراهم شود برای این که نقشه مصوب برای اداره ثبت اسناد تهیه

گردد و مورد قبول قرار بگیرد بنابراین بایستی به یک متخصصی که توانایی تهیه این نقشه را  داشته

باشد و تجربه لازم را داشته باشد که این نقشه با چه دقت و فرمتی باید تهیه کند، مراجعه شود و

کارشناس رسمی دادگستری یکی از این افرادی است که میتواند این نقشه را به صورت استاندارد

تهیه نماید.

تهیه نقشه های مصوب ثبت اسناد و املاک

نقشه مصوب اداره ثبت املاک و اراضی زمانی از افراد در خواست می شود که افراد قصد اخذ سند

تک برگ را از اداره ثبت اسناد داشته باشند در واقع در صورتی که افراد بخواهند سند ملک خود را

تعویض کنند و سند تک برگ اخذ نمایند و یا اینکه فردی ملکی را خریداری کرده باشد و برای واگذاری

سند رسمی  و اخذ سند تک برگ بایستی به اداره ثبت اسناد مراجعه شود.

نقشه مصوب شهرداری نقشه وضع موجود با مختصات یو تی ام است که دقت سانتی متری دارد.

با تهیه این نقشه مختصات یو تی ام یو تی ام گوشه های ملک حاصل میشود یعنی موقعیت مکانی

منحصر به فرد ملک معلوم می شود همچنین با تهیه این نقشه ابعاد و مساحت دقیق ملک نیز

حاصل می شود.

اما برای تهیه این نقشه بایستی به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود و این کار

شناس برای تهیه این نقشه ابتدا برداشت زمینی انجام می شود این برداشت با استفاده از

تجهیزات و ابزارآلات دقیق مانند جی پی اس دو فرکانسه انجام می شود و سپس با استفاده

از این اطلاعات نقشه یو تی ام ترسیم میگردد و مهر و امضا می شود و در آخر سند تک برگ

صادر خواهد شد.

رادین 09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

نقشه یو تی ام

تهیه نقشه های مصوب ثبت اسناد و املاک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما