تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند ماده 147

تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند ماده 147

تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند ماده 147 که یک نوع از سند است. و منظور از این سند سر و سامان دادن به ملک های دارای قولنامه است. در تعریف واضح تر سندی است. که برای یک ملک صادر می شود. و به معنای تصرف یک ملک است. و در صورت پیدا شدن مالک اصلی به سند مالکیت شش دانگ تبدیل می شود. نقشه یو تی ام نیز یکی از مدارک اصلی برای صدور سند تک برگ است. و باید حتما برای تشکیل پرونده یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد.

نقشه یو تی ام که یکی از مدارک اصلی برای صدور سند تک برگ است. و پایه و اساس کار سند تک برگ را تعریف می کند. و منظور از تهیه این نقشه تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین است. که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و در محل ملک و با برداشت مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک و ترسیم نقشه و درج مختصات های یو تی ام در نقشه انجام می شود.

در این جا نکته مهم این است که باید حتما نقشه یو تی ام تهیه شده توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. تا در سازمان ثبت دارای اعتبار باشد. و از آن جا که سند ماده 147 کمی با سند مالکیت شش دانگ متفاوت است. علاوه بر نقشه یو تی ام باید یک مدرک دیگر مبنی بر سند ماده 147 نیز تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد.. و با استفاده از این مدارک برای صدور سند ماده 147 اقدام شود.

ماده 147 قانون ثبت

ماده 147 در مورد به ثبت رساندن در خواست برای سند مالکیت می باشد. این ماده تنها برای املاکی به کار می رود. که قسمت ساختمان آن ها در1369 و قبل از آن ساخته شده است. ماده 147 همان قانون تعیین تکلیف اراضی فاقد سند می باشد. بر طبق ماده 147 شامل زمین هایی می باشد. که مالک آنان به دلایلی موفق به اخذ سند تک برگی برای ملک خود نشده اند. در نتیجه بر طبق این ماده امکان اخذ سند تک برگی برای ملک وجود خواهد داشت.

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد. و برای انجام امور مختلف ملکی در خواست می شود. تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند ماده 147 که یک نوع سند است. و به منظور از این سند سر و سامان دادن به ملک های دارای قولنامه است. در تعریف واضح تر سندی است که برای یک ملک صادر می شود. و به معنای تصرف یک ملک است. و در صورت پیدا شدن مالک اصلی به سند مالکیت شش دانگ تبدیل می شود. نقشه یو تی ام نیز یکی از مدارک اصلی برای صدور سند تک برگ است. و باید حتما برای تشکیل پرونده یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد.

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام، نقشه ای با مختصات جهانی است. با تهیه نقشه یو تی ام برای ملک، موقعیت دقیق و منحصر به فرد ملک به دست می آید. و هیچ ملکی با این مختصات وجود ندارد. همچنین با تهیه این نقشه مساحت و ابعاد دقیق ملک با دقت سانتی متری به دست می آید.  این نقشه از جانب ادارات و سازمان ها در خواست می شود.

یکی از اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کند اداره ثبت اسناد می باشد. یکی از مواقعی که نقشه یو تی ام را اداره ثبت اسناد در خواست می شود. به جهت اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای می باشد. تهیه این نقشه را حتما به یک متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری بسپارید. و هرگز به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا در آن صورت نقشه با دقت پایین به دست می آید. و دوباره مجبور به تهیه نقشه یو تی ام خواهید شد.

نقشه یو تی ام که یکی از مدارک اصلی برای صدور سند تک برگ است و پایه و اساس کار سند تک برگ را تعریف می کند. و منظور از تهیه این نقشه تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین است. که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری و در محل ملک و با برداشت مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی های ملک و ترسیم نقشه و درج مختصات یو تی ام در نقشه انجام می شود. و در اینجا نکته مهم این است.

از آنجا که سند ماده 147 کمی با سند مالکیت شش دانگ متفاوت است. علاوه بر نقشه یو تی ام باید مدرک دیگر مبنی بر سند ماده 147 نیز تهیه و توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. و با استفاده از این مدرک برای صدور سند ماده 147 اقدام شود.

روش تهیه نقشه یو تی ام چیست؟

برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. افراد متخصص به جهت تهیه نقشه یو تی ام از روش های تخصصی استفاده می کنند.

متخصص برای اینکه بتواند نقشه یو تی ام را تهیه کند، از دو روش متفاوت استفاده می کند. یکی از این روش ها که دقت بالایی دارد استفاده از جی پی اس دو فرکانسه می باشد. کارشناس در این روش به صورت مستقیم مختصات یو تی ام گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد و در نهایت با اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با نرم افزار اتوکد انجام می شود.

برخی با مراجعه به افراد غیر متخصص اقدام به تهیه نقشه یو تی ام برای ملک خود می کنند. در نتیجه همین امر باعث می شود نقشه یو تی ام با کیفیت پایین حاصل شود. زیرا آنان از روش های غیر تخصصی استفاده می کنند.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

اداره ثبت اسناد یکی از اداراتی است که نقشه یو تی ام را در خواست می کند. در خواست نقشه یوتی ام از جانب اداره ثبت اسناد به جهت اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای، تصحیح سند ملک، تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی و … در خواست می شود. برای تهیه این نقشه برای ارائه به اداره ثبت اسناد مراجعه به فردی متخصص ضروری است. تا در نتیجه نقشه یو تی ام با کیفیت استاندارد تهیه شود.

نقشه UTM ملک قولنامه ای کارشناس رسمی دادگستری

برخی از املاک قولنامه ای هستند. در واقع مالک این املاک موفق به اخذ سند تک برگی برای ملک خود نشده اند. در نتیجه برای اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای بر طبق ماده 147 می توان اقدام کرد.

ماده 147 برای عیین تکلیف وضعیت ثبتی ساختمان هایی است. که از قبل 1370 ساخته شده اند. و به دلایل مختلف مالک آن موفق به اخذ سند رسمی مالکت نشده است. در نتیجه با استفاده از این قانون با تصمیم یک هیات تصمیم گیرنده در نتیجه امکان اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت. به جهت اخذ سند ملک قولنامه ای لازم است شرایطی وجود داشته باشد. در واقع لازم است ملک دارای سابقه ثبتی باشد. ملک دارای بنا باشد. و حدود اربعه ملک نیز مشخص باشد.

با تهیه مدارک و ارائه به اداره ثبت اسناد سند تک برگی برای ملک صادر می شود. تهیه نقشه یو تی ام برای صدور سند ماده 147 با مراجعه به یک کارشناس رسمی دادگستری ممکن می باشد. این متخصص برای تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های تخصصی استفاده می کند. و سپس با مهر و امضای خود به نقشه اعتبار می دهد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما