جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران

جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای جانمایی پلاک ثبتی املاک باید به کارشناسان رسمی دادگستری امور ثبتی مراجعه شود. تا با توجه به مدارک موجود و سند موجود از ملک کار جانمایی انجام گیرد. و علاوه بر سند ملک نیاز به نقشه ثبتی نیز هست. که از طریق اداره ثبت تهیه می شود. و در نهایت کار جانمایی ملک نقشه یو تی ام تهیه می شود. و جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران به دلیل قیمت زمین کار بسیار حساس و دقیقی است.

تعریف پلاک ثبتی

پلاک ثبتی ملک منظور همان پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک است. که هم در سند قدیمی و هم در سند تک برگ موجود است. و در قدیم این پلاک اصلی و فرعی ملک جز شناسه اصلی ملک بود. زیرا با استفاده از این پلاک ثبتی ها می توانستند. به آدرس ملک دست پیدا کنند. اما در حال حاضر با توجه به افزایش ساخت و ساز و بهم ریختن این پلاک ثبتی ها اقدام به جانمایی ملک در شهر های بزرگ نظیر تهران شده است. و این کار جزئی از وظایف کارشناسان نقشه بردار است که نیاز به دقت و تجربه بالایی دارد.

روش انجام جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی ملک یکی از دقیق ترین کارها در زمینه امور نقشه برداری زمینی است. زیرا با کمی اشتباه امکان دارد. ملک به حریم ملک همسایه تجاوز کند. که بسیار مشکل ساز است. این کار نیز با استفاده از ابزار نقشه برداری انجام می شود. به این صورت که بعد از بررسی مالکیت برداشت مختصات گوشه های ملک انجام می شود. و نقشه یو تی ام ملک ترسیم شده و در نقشه 2000 ام سازمان نقشه برداری جانمایی می شود. و وضعیت ملک با نقشه موجود تطبیق داده می شود. بعد از آن نقشه تهیه شده از ملک با مختصات یو تی ام برای ثبت در سیستم کاداستر فرستاده می شود. در نهایت جانمایی ملک با دقت خیلی بالا انجام می شود.

در اینجا باید به چند نکته توجه داشت. یکی این که جانمایی پلاک ثبتی املاک برای سند در تهران باید توسط کارشناسان رسمی امور ثبتی انجام شود. تا با استفاده از مهر و امضا نقشه دارای اعتبار شود. و دیگر اینکه برای جانمایی دقت بالایی باشد تا دچار اشتباه نشوند.

روش انجام جانمایی پلاک ثبتی

روش انجام جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما