خدمات شرکت فنی و مهندسی رادین مپ

خدمات شرکت فنی و مهندسی رادین مپخدمات شرکت فنی و مهندسی رادین مپ با تجربه در زمینه امور ثبتی و نقشه برداری عبارت اند از :

-تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ:

نقشه یو تی ام یک نقشه با ارزش حقوقی است. که برای اخذ سند تک برگ باید به اداره ثبت ارائه شود. با ارائه این نقشه مشخصات ثبتی ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت می شود. و هیچ ملک دیگری نمیتواند این مشخصات را برای خود ثبت کند. و این خود باعث تامین امنیت مالکیت ملک شده است. با مشخصات فنی که از این نقشه به دست می آید میتوان در صورت بودن تعارض یا تداخل حدود آن را برطرف کرد.

در سند تک برگ صادره می توان در بند اول آن مشخصات کامل مالک و در بند دوم مشخصات کامل ملک اعم از مساحت دقیق و پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک و آدرس و … را مشاهده کرد. و قسمت آخر یک نقشه شماتیک از جانمایی ملک به همراه یک سری مختصات است. که آن مختصات ها همان مختصات یو تی ام است. از آنجا که گفته شود. سیستم یو تی ام بر اساس مختصات است. به این معنا که هر نقطه از زمین دارای یک مختصات جداگانه است پس اگر ملکی بخواهد

در این سیستم قرار بگیرد. باید با توجه به چهار نقطه روی زمین جانمایی شود. زمانی که ملک روی زمین جانمایی شد. و بر اساس مدارک موجود تنها به نام یک مالک زده می شود. از آنجا که این کار سیستمی است. و بعد از صدور سند در سیستم سازمان ثبت بایگانی می شود. و با یک سرچ بر اساس مختصات یو تی ام تمام مشخصات مالک نمایش داده می شود. پس دیگر امکان اختلافات ملکی وجود ندارد.

این مختصات ها با استفاده از ابزار نقشه برداری برداشت می شود. و در سیستم های ترسیمی نرم افزاری ترسیم می شود. بر این اساس می توان به مساحت دقیقی از ملک در حد سانتی متر دست پیدا کرد. که با قیمت های این روزها در زمینه ملک بسیار مورد توجه مالکین قرار گرفته است.

محتویات این نقشه عبارت اند از مساحت ملک ، حدود اربعه و موقعیت مکانی ملک.

-تهیه نقشه یو تی ام برای جانمایی پلاک ثبتی:

برای اخذ جواز ساخت از شهرداری ارائه نقشه یو تی ام ملک به شهرداری الزامی است. بدین منظور شهرداری از مالک نقشه یو تی ام ملک را درخواست می کند. در حالت کلی برای تهیه نقشه یو تی ام باید به کارشناس رسمی نقشه برداری  دادگستری مراجعه کرد.

-تهیه نقشه یو تی ام برای املاکی که خرید و فروش می شوند:

هر خریدار و فروشنده باید مشخصات دقیق ثبتی ملک را دراختیار داشته باشد تا از مساحت ، حدود اربعه و موقعیت مکانی ملک اطلاع کافی داشته باشد تا در قیمت گذاری و معامله ملک از این مشخصات بهره ببرد.

-تهیه نقشه یو تی ام وضع موجود ملک:

نقشه وضع موجود ملک در سیستم مختصات یو تی ام برای اخذ سند تک برگ، جواز ساخت اصلاح سند، تحدید حدود ، تعارض و… تهیه می شود.

روش نقشه برداری در سیستم مختصات یو تی ام به این طریق است. که ابتدا توسط مالک گوشه و شکستگی های ملک برای مهندس نقشه بردار مشخص شود. و بعد به همراه دیگر عوارض برداشت شود.

-تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ:

سند ها در هر زمانی از اهمیت خاصی برخوردار بوده اند که نشان مالکیت نسبت به چیزی را اعلام می کنند و برای مالکین بسیار پر اهمیت است , که در طی زمان های گوناگون تغییراتی داشته است. سند ها در قدیم تنها به صورت یک نوشته روی کاغذ و امضای دو طرف خریدار و فروشنده بود که بعدها با تقسیم شدن زمین ها ایجاد پلاک اصلی و فرعی برای هر قطعه زمین تفکیکی سند ها به شکل دفترچه ای و منگوله دار شد که در آن نام مالک یا مالکین واطلاعات شخصی آنها و پلاک اصلی و فرعی مربوط به ملک ثبت می شد.

اما بازهم این نوع سندها جوابگوی تمامی نیاز ها نبود زیرا امکان ایجاد اختلافات ملکی و دقیق نبودن اندازه های مربوط به ملک وجود داشت.

از این رو با پیشرفت علم بستری مناسب برای تبدیل سند ها به سند های نسل جدید ایجاد شد و می توان سند های دفترچه ای را به سند های تک برگی تبدیل کرد تا مالکیت هر ملک به صورت قطعی به نام مالک مورد نظر در سیستم  جهانی یو تی ام ثبت شود.

از این جهت مالکین که درخواست سند تک برگی برای ملک خود می دهند باید یک نقشه یو تی ام از ملک خود تهیه کنند و به همراه کپی از سند قدیمی و مدارک شخصی مالک تشکیل پرونده دهند. کارشناسان نقشه بردار اینکار را از ابتدا تا دریافت سند برای شما انجام می دهند و با مهر و امضا شدن توسط کارشناس رسمی دادگستری دارای اعتبار می شوند. نقشه ها باید دارای فرمت و دقت مورد نظر سازمان ها و ادارات مربوطه باشد تا از هزینه های بعدی جلوگیری شود.

-کلیه امور نقشه برداری:

شرکت رادین مپ در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی فعالیت میکند و برای تهیه نقشه های ثبتی خود مانند نقشه یو تی ام میتوانید با شماره های 09129277534 و 02166398316 تماس حاصل فرمایید.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما