قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران

قیمت تهیه نقشه تفکیک آپارتمان در تهران طبق تعرفه ای که سازمان نقشه برداری کشور هر ساله ابلاغ می کند تعیین می شود. که این قیمت بر اساس متراژ حدودی و موقعیت ملک تعیین می شود. و از این روش که یکی از مراحل صدور سند تک برگ است. می توان برای انجام پیش خرید و پیش فروش املاک با مساحت دقیق نیز استفاده کرد. تا معامله ای مطمئن با توجه به این مساحت های تعیین شده انجام شود.

در صورتی که می خواهید واحدی از آپارتمانی که هنوز ساخته نشده است. و این واحد به صورت پیش فروش می باشد. را خریداری کنید باید نقشه پیش تفکیک از واحد را تهیه کنید. تا مساحت دقیق آن مشخص شود. و قبل از معامله بدانید که واحد که قرار است خریداری کنید. چه متراژی دارد و چه مبلغی باید برای آن پرداخت کنید.

اگر معامله را بدون تهیه نقشه پیش تفکیک انجام دهید. در این صورت زمانی که ساخت آپارتمان به پایان رسید. برای اخذ سند تک برگ برای هر واحد نقشه تفکیکی تهیه شد. و مساحت دقیق واحدها مشخص شد. ممکن است متوجه این موضوع شوید که مساحتی که در سند تک برگی درج شده است. با مساحتی که ملک را با آن معامله کردید متفاوت باشد. و شما دچار ضرر و زیان شوید. و هزینه تهیه نقشه پیش تفکیک در مقابل ضرر و زیانی که ممکن است با انجام ندادن آن برایتان به وجود بیاید بسیار ناچیز می باشد. پس بهتر است برای جلوگیری از ضرر و زیان و داشتن یک معامله مطمئن، به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا اداره ثبت مراجعه کنید. تا نقشه پیش تفکیک واحد را انجام دهد. و معامله را طبق مساحتی که به طور دقیق بدست آمده است ،انجام دهید.

تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان به معنی جدا و مستقل سازی هر واحد می باشد. تفکیک آپارتمان انجام می شود. تا در نتیجه اطلاعات دقیقی از هر واحد و قسمت های دیگر آپارتمان همچون انباری و پارکینگ و قسمت های مشاعی معلوم شود. انجام این عملیات با اتمام ساخت آپارتمان ممکن می باشد. برای انجام این عملیات تخصصی مراجعه به کارشناس نظام مهندسی انجام می شود. انجام تفکیک به این صورت انجام می شود. که بعد از بازدید برداشت دقیقی از واحد های آپارتمانی انجام می شود. در ادامه ترسیم دقیق نقشه تفکیکی آپارتمان ترسیم می شود.

مدارک مورد نیاز برای تفکیک

برای انجام تفکیک لازم است مدارکی را تهیه نمود و ارائه داد و لازم است مراحلی را طی نمود که شامل موارد زیر است:

  • مراجعه متقاضی به دفتر اسناد رسمی
  • دریافت فرم درخواست
  • ارائه مدارک هویتی مالکین
  • ارائه تقسیم نامه
  • معلوم نمودن محدوده انباری و پارکینگ
  • ارائه نقشه تفکیکی
  • استعلام تفکیک
  • عدم قرار داشتن پلاک ثبتی در بازداشت و رهن
  • ارائه پایانکار

دستور العمل تفکیک آپارتمان

برای انجام تفکیک دستور العمل وجود دارد. دستور العمل تفکیک آپارتمان شامل موارد زیر است:

  1. حیاط، حیاط خلوت، محل عبور کانال کولر و… مشاعات است.
  2. تعداد انباری های ساختمان و همچنین مساحت آن ها در پایان کار ذکر می شود.
  3. صورت مجلس تفکیک شامل مواردی همچون نوع ملک، شماره ثبت، نام و نام خانوادگی و .. می باشد.
  4. تفکیک آپارتمان بعد از صدور گواهی پایانکار انجام می شود.
  5. حدود اربعه ملک بر طبق سند ملک ذکر می شود. و می بایست با گواهی پایانکار مطابقت داشته باشد.
  6. حدود بالکن مسقف واحد اختصاصی می باشد.
  7. قسمت های اشتراکی با ذکر مساحت و حدودش لازم است تعریف شود.
  8. دیوار فواصل بنا با مشاعات مفروز محسوب می شود.
  9. تراس هایی که راه عبور جدا دارند و سقف بام طبقه زیرین است مشاعات می باشد.

و…

پیش تفکیک آپارتمان چه مزایایی دارد؟

پیش تفکیک آپارتمان انجام می شود تا در نتیجه اطلاعات دقیقی از مساحت و متراژ هر واحد و مشاعات حاصل شود. این عملیات زمانی انجام می شود که افراد قصد خرید و فروش واحد های آپارتمانی را قبل از اتمام ساخت آپارتمان را داشته باشند. پیش تفکیک آپارتمان مزایایی دارد که شامل موارد زیر می باشد.

  • تعیین مساحت دقیق هر واحد
  • از بین رفتن اختلافات مساحت در پایان کار
  • از بین رفتن اختلافات بین شرکای آپارتمان
  • جلوگیری از ضرر و زیان انجام معامله پیش فروش
  • کاهش اتلاف وقت جهت اخذ پایانکار و سند تفکیکی
  • با دانستن مساحت دقیق در صورت پیش فروش واحد آپارتمان اختلاف بین خریدار و فروشنده به وجود نمی آید.
  • مالک با اطلاع از مساحت واحد آپارتمانی خود می تواند با اطمینان بالا فروش واحد های آپارتمانی را انجام دهد.

تفکیک آپارتمان برای انجام معامله پیش خرید

برخی اشخاص واحد های آپارتمانی را با اتمام ساخت و ساز و با وجود سند تک برگ معامله می کنند این معامله قطعا به صورت مطمئن انجام می شود. زیرا مساحت دقیق هر واحد معلوم می باشد. برخی از افراد معامله ملک را قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام میدهند. به این معامله پیش فروش و پیش خرید می گویند. این معامله برای آنکه با اطمینان بالا انجام شود لازم است مساحت دقیق هر واحد معلوم شود. برخی از افراد معامله را بدون معلوم نمودن مساحت دقیق هر واحد انجام می دهند. در نتیجه همین امر باعث می شود طرفین معامله متضرر شوند.

در صورتی که قصد انجام معامله با اطمینان بالا را دارید هر چه زود تر اقدامات لازم را انجام دهید تا مساحت دقیق هر واحد معلوم شود. برای به دست آوردن مساحت دقیق هر واحد می بایست پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. پیش تفکیک آپارتمان عملیاتی تخصصی است که تنها افراد دوره دیده قادر به انجام آن با دقتی بالا می باشند پیش تفکیک باید به گونه ای انجام شود که مساحت به دست آمده از پیش تفکیک آپارتمان برابر با مساحتی باشد که در سند تک برگ با انجام تفکیک آپارتمان به دست می آید.

کارشنای برای انجام تفکیک آپارتمان با استفاده از متر لیزری برداشت از واحد ها را انجام می دهد. در ادامه ترسیم دقیق نقشه پیش تفکیک انجام می شود. در نتیجه مساحت دقیق هر واحد برای انجام معامله به دست می آید.

کارشناس رسمی برای تفکیک آپارتمان در تهران

تفکیک آپارتمان بعد از پایان ساخت ملک انجام می شود. در واقع این امر صورت می گیرد تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد با دقت بالا معلوم شود. کارشناس رسمی برای تفکیک آپارتمان در تهران به منظور گرفتن پایانکار و تهیه سند تک برگ انجام می شود. امروزه برای گرفتن سند تک برگ برای ملک باید حتما اول یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. که جای دقیق ملک را مشخص کند. اما این برای املاکی که به صورت ساختمانی هستند کفایت نمی کند. و برای اینکه برای هر واحد به صورت جداگانه سند صادر شود. باید مساحت هر واحد نیز به صورت جداگانه تعیین شود. که این کار نیز از طریق تفکیک آپارتمان و توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام می شود.

تفکیک آپارتمان یعنی متر کشی هر واحد آپارتمانی و ترسیم نقشه هر ملک به صور جداگانه ترسیم شود. تا مساحت هر واحد تعیین شود. و در سند مالکیت هر واحد نیز این مساحت درج شده که از لحاظ اندازه در خرید و فروش ملک بسیار مهم است.

برای هر واحد به صورت دقیق در حد سانتی متر تعیین می شود. با توجه به قیمت روز افزون ملک در شهرهای بزرگ مانند تهران این اندازه گیری ها بسیار برای مالکین مهم است. این مشکلی است که در سند های منگوله دار وجود داشته و این که مساحت واقعی ملک از مساحت سندی بیشتر بوده است. که این مشکل در سند های تک برگ از طریق اندازه گیری های دقیق از بین رفته است.

برای انجام تفکیک آپارتمان باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری در هر واحد حضور پیدا کرده و با اندازه گیری های دقیق این کار را برای هر واحد انجام دهند.

پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

برای انجام پیش تفکیک آپارتمان می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه این عملیات به صورت اصولی انجام می شود. کارشناس رسمی برای تفکیک در تهران می تواند مساحت و متراژ دقیق هر واحد را قبل از اتمام ساخت و ساز آپارتمان به دست آورد.

پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

پیش تفکیک آپارتمان را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما