تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری

 

برای تهیه نقشه یو تی ام (UTM) برای ارائه به شهرداری، می توان به مراحل زیر اشاره کرد:

  1. جمع‌آوری اطلاعات:
    • نیازمند اطلاعات دقیق از محدوده‌ای که می‌خواهید نقشه آن را تهیه کنید، می‌باشید. این اطلاعات شامل مختصات جغرافیایی، محدوده ملک و مشخصات زمین است.
  2. استفاده از نرم‌افزار GIS:
    • از نرم‌افزارهایی مانند: GIS،autocad این نرم‌افزارها قابلیت طراحی و ارائه نقشه‌های دقیق و مقیاس‌پذیر را دارند.
  3. تنظیم سیستم مختصات:
    • اطمینان حاصل کنید که نقشه شما در سیستم مختصات UTM تنظیم شده باشد. انتخاب زون مناسب بر اساس موقعیت جغرافیایی منطقه مهم است.
  4. طراحی نقشه:
    • نقشه با لحاظ کردن جزئیات لازم مانند خطوط مرزی، کاربری زمین، و سایر اطلاعات مورد نیاز طراحی می شود.
  5. تهیه مستندات حمایت‌کننده:
    • در صورتی که شهرداری به مستندات اضافی نیاز دارد، مستندات مرتبط با ملک، مدارک مالکیت و سایر اطلاعات مورد نیاز را تهیه کنید.
  6. تحویل نقشه به شهرداری:
    • نقشه و مدارک لازم را به شهرداری ارائه دهید و پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

یکی از مواردی که شهرداری به نقشه ی یو تی ام احتیاج دارد:

از جمله مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام برای شهرداری تهیه شود. زمانی است که اشخاص قصد اخذ جواز ساخت را برای انجام ساخت و ساز را داشته باشند. تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. کارشناس به جهت تهیه این نقشه از تجهیزات دقیقی استفاده خواهد کرد. و به صورت اصولی تهیه نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد.

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

به طور کلی جواز ساختمان یک پرونده رسمی از جانب شهرداری است که به مالک و پایانکار اجازه خواهد داد. تا در نتیجه پروژه نوسازی و یا بارسازی ملک را انجام دهند. در واقع نوسازی ملک بر طبق قوانین مشخص انجام می شود. انجام هر ساخت و سازی بدون پروانه ساخت غیر قانونی می باشد. و توسط مراجع نظارت بر ساختمان متوقف خواهد شد.

هدف از اخذ جواز ساخت اطمینان از ساخت و سازی قانونی مطابق با مشخصات فنی و  رعایت اصول ساخت و ساز،  بهره مندی از تسهیلات بانکی،  بیمه شدن ساختمان ،جلوگیری از حوادث ساختمانی  و … می باشد.

برای اخذ جواز ساخت می بایست مدارکی را تهیه نمود و به شهرداری ارائه نمود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام یک دو هزارم می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. و در نتیجه برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه برای ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود این نقشه بر روی نقشه هوایی یک دو هزارم جانمایی می شود و در نتیجه با تهیه این نقشه مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

شماره تماس با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ جهت مشاوره ی رایگان با شما:02166398316 و 09129277534

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

تهیه نقشه یو تی ام برای شهرداری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما