نمونه نقشه تفکیکی آپارتمان

نمونه نقشه تفکیکی آپارتمان

 

 

تفکیک آپارتمان عملیاتی است که پس از پایان ساخت و ساز انجام می شود با انجام این عملیات مساحت واقعی هر واحد حاصل می شود و در نتیجه سند تک برگ بر طبق اطلاعات به دست آمده از نقشه تفکیک آپارتمان، صادر خواهد شد. نمونه نقشه تفکیکی آپارتمان توسط یک فرد متخصص نظام مهندسی قابل تهیه می باشد.

زمینی که آپارتمان بر روی آن بنا می شود. ممکن است دارای سند مالکیت مشاعی باشد. و یا تک سند داشته باشد. در نتیجه برای اخذ سند تک برگی هر یک از واحد های آپارتمانی لازم است سند اولیه زمین باطل شود. و سندی مجزا برای هر واحد از آپارتمان صادر شود. در نتیجه انجام تفکیک آپارتمان ضروری خواهد بود. انجام تفکیک آپارتمان و اخذ سند تفکیکی جدید توسط اداره ثبت اسناد و نظام مهندسی انجام می شود.

تفکیک آپارتمان یعنی هر واحد به صورت مجزا جداسازی شود. با انجام تفکیک آپارتمان در نتیجه وجود انباری، پارکینگ و … معلوم می شود. و محدوده هر یک از واحد های آپارتمانی معلوم می شود.

با انجام تفکیک آپارتمان در نتیجه موارد عرصه و اعیان به صورت دقیق معلوم می شود. در نتیجه با انجام تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر واحد مشخص می شود.

تفکیک آپارتمان

تفکیک آپارتمان عملیات جداسازی املاک می باشد. برای انجام تفکیک آپارتمان مالک و مالکین در خواست تفکیک خواهند داد. برای انجام تفکیک آپارتمان مناطقی که به صورت مشاعی می باشد از جمله راه رو، نورگیر و حیاط برداشت می شود. همچنین قسمت های اختصاصی نیز با دقت بالا برداشت می شود. هر آپارتمان از دو قسمت عرصه و اعیان تشکیل شده است. و در صورتی که ملک دارای سند مالکیت یا مشاعی باشد. براسی اینکه هر واحد به صورت دقیق معلوم شود. در نتیجه تفکیک آپارتمان انجام می شود. لازم است برای تهیه نمونه نقشه تفکیک آپارتمان مراجعه به اداره ثبت اسناد انجام شود. در نتیجه این اداره متقاضی را به نظام مهندسی ارجاع خواهد داد. در نتیجه انجام تفکیک و تهیه نقشه تفکیک آپارتمان با دقت بالا انجام می شود. و سند تک برگی برای هر یک از واحد های آپارتمانی صادر خواهد شد.

چه مدارکی برای انجام تفکیک آپارتمان نیاز است؟

به جهت انجام تفکیک آپارتمان لازم است مدارکی را ارائه نمود. که شامل موارد زیر است:

  • ابتدا لازم است مراجعه حضوری به دفتر اسناد رسمی انجام شود.
  • در مرحله بعد فرم در خواست و تکمیل آن توسط متقاضی تهیه شود.
  • ارائه مدارک هویتی مالک همچون شناسنامه
  • ارائه تقسیم نامه و معلوم نمودن محدوده و متراژ پارکینگ
  • ارائه نقشه تفکیکی
  • استعلام تفکیک از اداره ثبت اسناد.
  • ارائه پایان کار

نقشه پیش تفکیک آپارتمان

در صورتی که آپارتمان پیش فروش شود. در نتیجه به جهت بالا بردن اطمینان معامله و انجام معامله با دقت بالا لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. برای انجام پیش تفکیک آپارتمام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می گیرد. تا پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. با انجام این عملیات مساحت و متراژ دقیق هر واحد مشخص می شود.

نمونه نقشه تفکیکی آپارتمان انجام تماممی مراحل تفکیک تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

برخی موارد مهم تفکیک آپارتمان

به جهت انجام تفکیک آپارتمان لازم است صورت جلسه تفکیک آپارتمان بر طبق شماره پلاک ملک، نام و نام خانوادگی مالک، آدرس ملک و … تنظیم شود. همچنین لازم است برای انجام تفکیک آپارتمان لازم است قسمت های اشتراکی به صورت دقیق معلوم شده باشد. و دیوار های جدا کننده نیز به صورت دقیق معلوم شود. علاوه بر این موارد کانال کولر و لوله بخاری که مشاعات می باشد لازم است در صورت مجلس تفکیک آپارتمان قید گردد.

همچنین یکی از مسائل مهم که همسایگان دچار اختلاف می شوند دسترسی به بام می باشد. که ضروری می باشد. همچنین لازم است اشتراکات و عدم دسترسی در صورت مجلس تفکیک توضیح داده شود. و اندازه متراژ و بالکن نیز به صورت دقیق ذکر شود.

فواید پیش تفکیک آپارتمان

پیش تفکیک آپارتمان با استفاده از تجهیزات دقیق و تخصصی انجام می شود. با انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت، ابعاد دقیق هر واحد حاصل می شود. این اطلاعات قبل از اتمام ساخت آپارتمان حاصل می شود. پیش تفکیک آپارتمان مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • تعیین دقیق مساحت هر واحد از آپارتمان
  • تسریع روند پایانکار و سند تفکیک شده
  • حل شدن اختلاف مساحت درج شده در پایانکار و نقشه تفکیکی
  • انجام معامله پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی با اطمینان بالا
  • در صورتی که ساخت به شکل مشارکتی انجام شود اختلاف بین سازنده و مالک به وجود نخواهد آمد.

انجام پیش تفکیک آپارتمان با مراجعه خصوصی به فردی متخصص انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات را انجام دهد.

انجام پیش تفکیک آپارتمان به جهت انجام معامله مطمئن

تفکیک آپارتمان بعد از پروژه ساخت و ساز انجام می شود. تا در نتیجه برای هر واحد سند تک برگی صادر شود. معامله در صورتی که با وجود سند تک برگی انجام شود همین امر باعث می شود انجام معامله با اطمینان بالا انجام شود.

اما ممکن است افراد پیش از پایان ساخت و ساز اقدام به انجام معامله واحد های آپارتمانی کنند. که به این معاملات پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی می گویند.

بیشتر افرادی که معامله واحد های آپارتمانی نیمه کاره را انجام می دهند این معامله را با مساحت تقریبی انجام میدهند. و همین امر باعث متضرر شدن می شود. در واقع با انجام معامله با مساحت تقریبی احتمال ضرر برای هر دو طرف یعنی خریدار و فروشنده وجود دارد. بنابراین از آنجایی که این معامله هم برای خریدار و هم برای فروشنده اهمیت دارد بایستی با انجام اقداماتی از ضرر و زیان جلوگیری کرد.

انجام معامله مطمئن با مشخص شدن مساحت و متراژ دقیق هر واحد ممکن می باشد. در نتیجه انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری می باشد. پیش تفکیک آپارتمان را به فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری می توان سپرد. این فرد متخصص برای انجام این عملیات از تجهیزات دقیقی می تواند استفاده نماید و سپس واحد های آپارتمانی را با دقت بالا برداشت نماید. در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان انجام می گیرد. و در این نقشه مساحت ومتراژ دقیق هر واحد درج می گردد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما