موقعیت ملک با پلاک ثبتی

موقعیت ملک با پلاک ثبتی

 

موقعیت ملک با پلاک ثبتی

ممکن است به دلایلی آدرس ملک قدیمی نا معلوم شود و مالک تنها یک سند قدیمی از ملک خود در اختیار داشته باشد. ملک گمشده ملکی است که آدرس معلومی ندارد و به کمک سند قدیمی نیز نمی توان به آدرس ملک رسید. در حقیقت سند قدیمی ملک حاوی موقعیت ملک نمی باشد و به کمک آن یافتن آدرس ملک نیز ممکن نیست.

برای اینکه بتوان آدرس ملک گمشده را پیدا کرد انجام جانمایی ملک ضروری خواهد بود. در واقع برای یافتن موقعیت ملک با پلاک ثبتی ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. به جهت انجام جانمایی ملک مراجعه به فردی متخصص لازم است مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت انجام این عملیات را دارد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک اسناد و مدارک قدیمی ملک بررسی می شود. با یافتن نقشه ثبتی ملک سپس با جانمایی آن بر روی زمین حدود ثبتی ملک تعیین می شود. و در نتیجه تبدیل نقشه ثبتی ملک به نقشه یو تی ام انجام می شود. با ارائه نقشه یو تی ام به اداره ثبت اسناد اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن خواهد بود.

پلاک ثبتی ملک

پلاک ثبتی یک قطعه فلز مستطیلی می باشد. و شماره ملک و منطقه در آن حک می شود. پلاک ثبتی به عنوان شناسه املاک و آپارتمان ها مورد استفاده اداره ثبت اسناد می باشد. با استفاده از پلاک ثبتی ملک می توان به جزییات ملک، زمین و آپارتمان دست یافت.

سازمان ثبت اسناد و املاک برای شناسایی موقعیت و وضعیت زمین در نتیجه برای هر قطعه زمین پلاک ثبتی در نظر می گیرد. این سازمان استان ها را تقسیم بندی می کند و در نتیجه این تقسیم بندی به واحد ها و بخش های کوچک می رسد.

هر بخش به بخش های کوچک تر تقسیم می شود. هر قسمتی که از این بخش جدا شود شماره پلاک فرعی خواهد داشت. شماره پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک همچون نام و نام خانوادگی افراد می باشد. این امر شناسایی ملک را ممکن خواهد کرد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

 یا ممکن است ملک مرز های نا مشخصی پیداکند. در نتیجه با انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک بر روی زمین می توان به حدود و موقعیت پلاک ثبتی دست یافت.

به املاکی که آدرس نامعلومی دارند ملک گمشده میگویند برای یافتن آدرس ملک گمشده لازم و ضروری است که به یک فرد  متخصص مرراجعه گردد. برخی افراد یافتن آدرس ملک خود را به افراد غیر متخصص می سپارند اما این کار اشتباه است زیرا افراد تنها افراد متحصص می توانند آدرس و حدود دقیق ملک را معین کنند.

پیدا کردن موقعیت ملک با پلاک ثبتی تحت نظارت و تایید کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

 

از چه روش هایی می توان پلاک ثبتی ملک را پیدا کرد؟

  • یافتن پلاک ثبتی ملک از روی پلاک ثبتی ملک مجاور: برای یافتن پلاک ثبتی ملک مراجعه به املاک مجاور قابل انجام است. در نتیجه با داشتن پلاک ثبتی ملک می توان به پلاک ثبتی ملک دست یافت. البته دسترسی به پلاک ثبتی اصلی ممکن می باشد.
  • دریافت پلاک ثبتی ملک از شهرداری: مالک می تواند با ارائه مدارکی به دادگاه مجوز استعلام پلاک ثبتی از شهرداری اخذ نماید. شهرداری با ارائه مجوز استعلام پلاک ثبتی ملک مدنظر را به مالک ارائه خواهد داد.
  • یافتن پلاک ثبتی ملک با رجوع به سازمان آب: در این روش برای اینکه بتوان پلاک ثبتی ملک را پیدا کرد مراجعه به اداره آب انجام می شود. در این روش نیز ابتدا باید به دادگاه مراجعه نمود و مجوز اخذ کرد.
  • دست یابی به پلاک ثبتی ملک از طریق نقشه هوایی ملک: در این روش موقعیت دقیق ملک و سند را از روی نقشه های قدیمی و جدید جانمایی نمود. لازم به ذکر است که هر نقشه ای مورد تایید نمی باشد و در این امر ممکن است جعل صورت بگیرد.
  • یافتن پلاک ثبتی ملک با سند تک برگی: اگر سند ملکی تک برگ باشد در نتیجه می توان با کد ملکی استعلام گرفت و به پلاک ثبتی ملک به راحتی دست یافت.
  • استعلام الکترونیکی پلاک ثبتی : در این روش می توان به سایت سازمان ثبت اسناد مراجعه نمودو شماره یکتا وارد کرد و در نتیجه شماره پلاک ثبتی را استعلام نمود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک برای اخذ سند تک برگی

به جهت اخذ سند تک برگی لازم است نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی ملک تهیه شود. زمانی تهیه این نقشه ضرورت دارد که ملک قدیمی باشد و مرز های آن نا مشخص و یا نا مطمئن باشد. نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک مدرکی است که معلوم می کند پلاک ثبتی درج شده در سند ملک به قطعه زمینی تعلق دارد. که اکنون قصد اخذ سند تک برگی را برای آن دارید.

پلاک دهی به قطعات و ثبت در دفتر اسناد و املاک و بر طبق مراجعه به اداره ثبت اسناد بود. در نتیجه معمولا قطعات مجاور دارای پلاک ثبتی پشت سر هم نمی باشند. می توان گفت در امر پلاک ثتبی هیچ نظمی وجود ندارد. در نتیجه همین امر باعث اشتباهات و جابه جایی پلاک ثبتی می شد. اخیرا اداره ثبت اسناد از مالکینی که قصد اخذ سند تک برگی برای ملک خود را دارند. نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی را در خواست می کند. این نقشه با مهر و امضای کارشناس رسمی معتبر است.

همچنین لازم به ذکر است که قبل از معامله ملک با سند قدیمی ابتدا در خواست استعلام پلاک ثبتی ملک نمایید. تا در نتیجه اطلاعات ملک به طور دقیق معلوم شود. با انجام این استعلام مشکلات ملک و سند ملک معلوم می شود و مشخص می شود که فروشنده مالک حقیقی است و یا خیر.

نتیجه گیری

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک و تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری است. در نتیجه اسناد و مدارک قدیمی ملک بررسی می شود. با یافتن و جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه می شود. ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد به جهت اخذ سند تک برگی انجام می شود. تا در نتیجه اخذ سند تک برگی از این اداره ممکن باشد.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 2 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما