کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری کیست؟

کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری کیست؟

به عنوان یک کارشناس رسمی دادگستری در گروه تخصصی راه و ساختمان، وجود دارد. این تخصص به دلیل وسعت و گستردگی فعالیت‌های مرتبط با آن  بسیار مهم است تخصص در این زمینه برای رشته‌های فنی و مهندسی بسیار ضروری است، زیرا برای هرگونه طراحی و اظهارنظر کارشناسی لازم است. بنابراین، در بسیاری از موارد، متقاضیان و به ویژه متخصصان رشته‌های مهندسی این تخصص را نیاز دارند. پس از دریافت پروانه فعالیت حرفه‌ای به عنوان کارشناس رسمی، کارشناس باید صلاحیت‌های مربوطه را بدست آورد.

رشته نقشه‌برداری یکی از تخصص‌هایی است که در بسیاری از علوم و فنون دیگر کاربرد دارد. در دهه‌های گذشته، به دلیل رشد جمعیت شهری، افزایش تعداد شهرها و همچنین افزایش قیمت زمین و ملک در اکثر شهرهای کشور، مشکلات ثبتی و عدم وجود اطلاعات دقیق ثبتی در املاک و ملکات معامله شده به وجود آمده است. یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی که پرونده‌های عدیده‌ای در محاکم قضایی را شامل می‌شود، حوزه ملک و املاک است. برای حل اختلافات در این حوزه و شفافیت، مستندسازی اسناد و برداشت‌های میدانی و مقایسه آنها با اسناد قانونی امکان‌پذیر است. این موضوع به صلاحیت کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری وابسته است. زمانی که املاک و ملکات قدیمی دارای مشخصات ناقص یا نامعتبری در اسناد هستند و نیاز به تخریب، بازسازی یا دریافت مجوز ساخت دارند، نیاز به نقشه برداری دقیق و تهیه گزارش نقشه برداری توسط کارشناس این رشته وجود دارد.

وظایف کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری

کروه مارشناسان رسمی دادگستری شرکت رادین مپ متشکل از کارشناسان دادگستری می باشد که در تمام حوزه های املاک و نقشه برداری فعالیت می کنند. ما فعالیت‌هایی انجام می‌دهیم که شامل تعیین وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های بدون سند رسمی و تعیین مختصات دقیق موقعیت ملک (با رعایت ماده ۱۴۷) می‌شود. همچنین، با تطبیق نقشه ارائه شده با محل وقوع ملک، حدود جغرافیایی، حقوق ارتفاعی و شماره پلاک فرعی و اصلی ملک درخواستی را تعیین می‌کنیم. میزان و نوع تصرفات متقاضی و خریداری از مالک رسمی را مشخص می‌کنیم. همچنین، مستحدثات و اعیان احداثی را تعیین می‌کنیم و ارزش عرصه و اعیان را بر اساس قیمت منطقه‌ای تفکیک می‌کنیم. نظر صریح درباره عدم وجود سابقه ملی، دولتی یا موات نسبت به ملک مورد کارشناسی را اعلام می‌کنیم.

همچنین، در خصوص مطابقت میزان سهم مالک مشاعی با تصرفات وی درخواست‌های مرتبط به مالکین رسمی مشاعی، نظر می‌دهیم. فعالیت‌های ما در حوزه نقشه برداری و مساحی شامل پیاده سازی بیس پلیت‌ها، فوندانسیون، ستون‌ها، دیواره‌ها و کنترل شاغولی آنها است. همچنین، نقشه وضع موجود زمین و ملک شما را تهیه می‌کنیم و نقشه‌های توپوگرافی و مسطحاتی را تهیه می‌کنیم. نقشه‌های مربوط به ماده ۱۴۷، کاداستر و ثبتی را برای شهرداری و اداره ثبت و نقشه‌های UTM تهیه می‌کنیم. همچنین، نقشه‌های قدیمی LOCAL را به نقشه جدید UTM تبدیل می‌کنیم. اراضی را طبق اصول شهرسازی تفکیک و تفصیل می‌دهیم. همچنین، نقشه کامل از تمامی قسمت‌های ساختمان را از پی تا نما طراحی و تهیه می‌کنیم. فعالیت‌های دیگر ما شامل محوطه سازی، مسیرهای جداول، کانیو و تهیه ازبیلت است.

همچنین، اجرا و کنترل دیواره‌های محل خاکبرداری‌های عمیق (مانیتورینگ) را انجام می‌دهیم. برکف، برداشت زمین و پیاده نمودناکس ستون و تفکیک زمین، حجم عملیات خاکی، تهیه نقشه توپوگرافی و اطلاعات مکانی برای مطالعات زمین و املاک شما، تهیه نقشه کاداستر و ملکی و تفکیک اراضی را در اسرع وقت انجام می‌دهیم. همچنین، پروژه‌های شرکتی را به صورت قراردادی و پیمانکاری انجام می‌دهیم.

انواع نقشه برداری

برنامه‌ریزی مسیر: برنامه‌ریزی مسیر، برای طراحی و اجرای مسیرها مانند جاده‌ها، راه‌آهن‌ها و کانال‌ها استفاده می‌شود.
تهیه نقشه زیرزمینی: تهیه نقشه زیرزمینی، شامل برداشت و طراحی نقشه‌های تونل و معدن است.
مطالعه هیدروگرافی: در مطالعه هیدروگرافی، عمق دریاها و رودخانه‌ها را برای عبور و مرور کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و لوله‌های نفت و گاز در اعماق دریاها، ساخت بنادر و تأسیسات ساحلی، و بهره‌برداری از دریاچه‌ها و سدها تعیین می‌کنیم.
نقشه‌برداری نظامی: در نقشه‌برداری نظامی، نقشه‌های نظامی را تهیه می‌کنیم و نقاط استراتژیک یک منطقه را برای استفاده نظامی و استقرار نیروهای رزمنده تعیین می‌کنیم.
نقشه‌برداری ثبتی: در نقشه‌برداری ثبتی، حدود اراضی و مساحت قطعات ملکی را در حوزه املاک و مستغلات تعیین می‌کنیم.
طراحی شهری: در طراحی شهری، طرح‌های جامع و تفصیلی و هدای شهرها را تهیه و اجرا می‌کنیم.

کارشناسان رسمی دادگستری شرکت رادین مپ

بی شک نیاز به حضور کارشناس رسمی دادگستری در تمام دعاوی حقوقی همواره احساس می شود. مشاوره با این کارشناسان تمام خلا ها و دانش های ما را به راحتی پر می کند. گروه کارشناسان رسمی دادگستری شرکت رادین مپ تمام امور مربوط به امور ثبتی، نقشه برداری، تهیه تصاویر هوایی، تهیه تصاویر ماهواره ای، تفسیر عکس های هوایی و ماهواره ای، امور ملکی و… را انجام می دهند. برای ارتباط با کارشناسان رسمی دادگستری ما در رادین مپ می توانید با شماره تلفن های ما تماس بگیرید.

کارشناسان رسمی دادگستری شرکت رادین مپ

کارشناسان رسمی دادگستری شرکت رادین مپ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 2

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما