انجام تفکیک آپارتمان مشاعی

انجام تفکیک آپارتمان مشاعی

 

با اتمام ساخت و ساز در نتیجه لازم است انجام تفکیک آپارتمان مشاعی صورت گیرد تا مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم شود و سند تک برگ برای هر واحد از آپارتمان صادر شود. در واقع برای اینکه سند اولیه ملک باطل شود و سند برای هر یک از واحد های آپارتمانی صادر شود.

برای انجام تفکیک آپارتمان مشاعی مراجعه به اداره ثبت اسناد ضروری است. و در نتیجه این امر به کارشناس نظام مهندسی سپرده می شود. تا این امر بدون اشکال انجام شود. برای انجام تفکیک آپارتمان کارشناس به محل ملک مراجعه خواهد کرد در ادامه کارشناس با استفاده از دوربین توتال استیشن برداشت خود را از واحد های آپارتمانی انجام می دهد. و سپس قسمت هایی که برداشت آن با استفاده از دوربین ممکن نیست را با استفاده از متر لیزری برداشت خواهد کرد. پس از اتمام برداشت از واحد های آپارتمانی و مشاعات ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان با دقت بالا انجام می شود. و سپس با تهیه این نقشه مساحت و متراژ دقیق واحد آپارتمانی حاصل می شود.

در نتیجه با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد سند تک برگی برای هر واحد آپارتمانی صادر می شود.

تفکیک آپارتمان چیست؟

در صورتی که مجموعه آپارتمان تخریب و از نو باز سازی گردد. در نتیجه پایانکار آپارتمان اخذ می شود. و سپس لازم است صورت مجلس تفکیکی تنظیم شود. سپس دستور العمل صورت مجلس تفکیکی تنظیم و در ادامه وصول هزینه تفکیکی صورت مجلس مزیور به جهت تنظیم تقسیم نامه بین مالکین و یا تنظیم سند انتقال به دفتر اسناد رسمی ارسال می شود.

تفکیک آپارتمان به جهت جداسازی قسمت ها و بخش های آپارتمان انجام می شود. تا واحد های آپارتمانی و مشاعات جداسازی شود. تفکیک آپارتمان انجام می شود تا اطلاعات دقیقی از مساحت و متراژ دقیق هر واحد و مشاعات آپارتمان حاصل شود. تفکیک آپارتمان مشاعی را کارشناس نظام مهندسی انجام خواهد داد.

پیش تفکیک آپارتمان چیست؟

پیش تفکیک آپارتمان  همان عملیات تفکیک آپارتمان است که قبل از اتمام پروژه ساخت آپارتمان که هنوز پایانکار صادر نشده است، انجام می شود. با انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت دقیق و متراژ دقیق هر واحد و مشاعات معلوم می شود. این امر انجام می شود تا انجام معامله پیش از اتمام پروژه ساخت و ساز آپارتمان ممکن باشد. عملیات پیش تفکیک آپارتمان را کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می دهد.

انجام تفکیک آپارتمان مشاعی با مهر و امضا و نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

چه زمانی انجام پیش تفکیک آپارتمان ضروری است؟

در واقع واحد های آپارتمانی یا بعد از پایان ساخت و ساز با وجود سند  تک برگ معامله می شوند و یا قبل از اینکه ساخت و ساز به اتمام برسد.

اگر که معامله بعد از پروژه ساخت و ساز انجام شود این امر باعث می شود معامله با اطمینان بالا انجام شود. همچنین ممکن است معامله واحد های آپارتمانی پیش از اتمام پروژه ساخت و ساز آپارتمان انجام شود. این معاملات به معامله پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی معروف اند.

انجام معامله با اطمینان بالا با به دست آمدن مساحت و متراژ دقیق هر واحد ممکن می باشد. در نتیجه برای اینکه این اطلاعات حاصل شود لازم است پیش تفکیک آپارتمان انجام شود. با انجام پیش تفکیک آپارتمان مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم می شود. این متخصص ابتدا برداشت و متر کشی را از واحد های آپارتمانی انجام خواهد داد. و در ادامه ترسیم نقشه پیش تفکیک آپارتمان  انجام می شود و در نتیجه انجام معامله با اطمینان بالا ممکن می باشد. و افراد بدون ضرر و زیان می توانند این معامله را انجام دهند.

مزایای پیش تفکیک آپارتمان

پیش تفکیک آپارتمان قبل از اتمام پروژه ساخت و ساز انجام می شود تا اطلاعات دقیقی از واحد های آپارتمانی حاصل شود. پیش تفکیک آپارتمان مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • تسریع در دریافت پایانکار
  • تعیین مساحت واحد های آپارتمانی با دقت بالا
  • حل شدن اختلاف مساحت درج شده در پایانکار و نقشه تفکیکی
  • در صورتی که ساخت ملک به صورت مشارکتی انجام شود اختلافی بین سازنده و مالک زمین به وجود نخواهد آمد. زیرا اطلاعات دقیق واحد های آپارتمانی مشخص می باشد.
  • مالک و مالکین از مساحت قیق واحد ها مطلع می شوند و با آگاهی از وضعیت ملک اقدام به فروش واحد ها می کنند. به دلیل معلوم بودن مساحت دقیق هر واحد پیش فروش با اطمینان بالا انجام می شود. و طرفین معامله متضرر نمی شوند.

انجام تفکیک آپارتمان مشاعی با مهر و امضا و نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

برای انجام پیش تفکیک آپارتمان به چه کسی مراجعه کنیم؟

برخی از معاملات واحد های آپارتمانی قبل از اتمام ساخت آپارتمان انجام می شود. به این معاملات پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی می گویند. از آنجایی که ساخت آپارتمان به اتمام نرسیده است بنابراین مساحت دقیق و واقعی هر واحد معلوم نمی باشد در نتیجه افراد نمی توانند مطمئن باشند که از انجام این معامله سود می برند.

برخی از افراد اقدام به پیش خرید و پیش فروش واحد های آپارتمانی پیش از اتمام ساخت آپارتمان می کنند. این امر سبب می شود که امکان متضرر شدن خریدار و یا فروشنده وجود داشته باشد. زیرا مساحت و متراژ دقیق هر واحد در آن مرحله از ساخت و ساز مشخص نمی باشد.

معامله پیش فروش و پیش خرید واحد های آپارتمانی وقتی سودمند است که مساحت دقیق هر واحد معلوم باشد و معامله با اطمینان بالا انجام شود. مساحت واقعی واحد های آپارتمانی پیش از اینکه سند تک برگ برای آن صادر گردد معلوم نمی باشد. برای داشتن معامله ای با اطمینان بالا لازم است مساحت و متراژ دقیق هر واحد معلوم شود. این امر با پیش تفکیک آپارتمان مشخص می گردد.

بنابراین در صورتی که قصد انجام معامله پیش خرید و یا پیش فروش را دارید. برای اینکه از انجام معامله متضرر نشوید می توان به  یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه نمود. وی پیش تفکیک آپارتمان را با استفاده از تجهیزات دقیق و مخصوصی انجام می دهد. این متخصص از متر لیزری کمک میگیرد. و برداشت را از واحد ها انجام می دهد. در نتیجه ترسیم نقشه تفکیک آپارتمان برای هر واحد انجام می شود. در نتیجه با به دست آمدن مساحت دقیق هر واحد انجام معامله با اطمینان بالا انجام می شود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما