نقشه دقیق زمین کشاورزی

نقشه دقیق زمین کشاورزی

 

نقشه یوتی ام برای اراضی کشاورزی امروزه از جانب اداراتی همچون اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در خواست می شود. با تهیه و ارائه این نقشه به این ادارات امور کشاورزی مربوط به ملک حل می شود. یکی از این ادارات اداره ثبت اسناد است که به جهت صدور سند تک برگی این نقشه را در خواست می کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که می تواند تهیه و دانلود نقشه زمین کشاورزی را انجام دهد. برای اینکه تهیه نقشه یو تی ام انجام شود ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام می شود. تا حدود ثبتی ملک تعیین شود. وی از اسناد و مدارک ثبتی و قدیمی ملک استفاده خواهد کرد.

کارشناس اسناد قدیمی را بررسی خواهد کرد. و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک تعیین می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی به کمک تجهیزات نقشه برداری قابل تهیه خواهد بود. کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برای برداشت زمینی دقیق از ملک استفاده خواهد کرد. تا اطلاعات با دقت بالا از زمین معلوم شود. و نقشه یو تی ام با دقت بالا ترسیم شود.

جانمایی پلاک ثبتی زمین کشاورزی

اراضی کشاورزی حدود دقیق و مطمئنی بر روی زمین ندارد. در نتیجه همین امر ممکن است باعث شود به حدود اراضی تعارض شود. در نتیجه لازم است در کمترین زمان ممکن اقدام به معلوم نمودن پلاک ثبتی بر روی زمین نمود. تا حدود ثبتی ملک با دقت بالا معلوم شود. در نتیجه انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری خواهد بود. انجام این عملیات به کمک اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک انجام می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که دسترسی کامل به بانک اطلاعات ثبتی دارد می تواند این عملیات را انجام دهد. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام از اراضی ممکن خواهد بود.

نقشه یو تی ام با دقت بالا تهیه می شود تا قابل ارائه به ادارات ملکی باشد. این نقشه به کمک نرم افزار و تجهیزات نقشه برداری تهیه می گردد.

 

تهیه نقشه یو تی ام زمین کشاورزی به عنوان تامین دلیل

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. یکی از مواردی که نقشه یو تی ام زمین کشاورزی در خواست می شود وقتی است که مشکلات حقوقی ملک به وجود آمده باشد. در حقیقت ممکن است اختلافاتی بین دولت و مالک اراضی به وجود آمده باشد. یکی از مواقعی که این اختلافات به وجود می آید بر سر اراضی ملی می باشد.

اراضی ملی به زمین هایی می گویند که در آن هیچ فعالیتی از جانب انسان انجام نگرفته است. و آن اراضی شکل طبیعی خود را حفظ کرده اند. این اراضی به دولت تعلق دارد. در صورتی که افراد در اراضی کشت و زرع انجام داده باشند. اراضی احیا شده به شمار خواهد رفت می رود البته در صورتی که تا قبل از 1344 در آن زراعت انجام شده باشد. احیا شده محسوب می شود و مالک می تواند بر آن مالکیت داشته باشد.

دولت ممکن است حتی به اشتباه اراضی برخی را ملی اعلام کرده باشد. در نتیجه افراد می توانند به رای دولت اعتراض کنند. تا حفظ اراضی ممکن باشد. در نتیجه لازم است تامین دلیلی تهیه شود و ارائه شود. لازم است تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام شود. و سابقه احیا در اراضی بررسی شود و نقشه یو تی ام تهیه گردد. کارشناس در اولین وهله عکس های هوایی چند دوره را از منطقه در چند دوره تهیه می کند. و بعد تفسیر آن را آغاز می کند تا نوع اراضی تشخیص داده شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ بهره می گیرد و سابقه احیا در اراضی بررسی و معلوم می شود.

از دیگر مدارکی که لازم است به عنوان تامین دلیل تهیه و ارائه شود نقشه یو تی ام است. دانلود نقشه زمین کشاورزی با دقت بالا و تهیه این نقشه از عهده کارشناس بر می آید.

تهیه نقشه یوتی ام زمین کشاورزی اداره ثبت اسناد

امروزه اسناد تک برگ جایگزین اسناد قدیمی دفترچه ای شده اند. در واقع اسناد قدیمی معایب بسیاری داشته اند که این معایب مشکلات بسیاری را برای مالکین اراضی به وجود می آورد. در صورتی که اولین زمین در منطقه خود باشید که اقدام به سند تک برگی برای ملک خود می کند. و تثبیت اراضی را بر روی زمین انجام می دهد همین امر سبب می شود پروسه اخذ این سند راحت تر باشد. زیرا نقشه یو تی ام به راحتی قابل تهیه خواهد بود.

اسناد تک برگ ویژگی هایی مانند  دقت بالا، امنیت بالا، درج کامل اطلاعات مکانی و .. را دارد و همین ویژگی ها سبب شده است که بسیاری از مسائل برای مالکین اراضی و املاک به وجود نیاید. برای اینکه بتوان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه شود. در نتیجه مدارکی در خواست می شود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

نتیجه

تهیه نقشه یو تی ام تنها با استفاده از تجهیزات دقیق نقشه برداری و نرم افزار های ترسیم میبایست انجام شود. در صورتی که اولین زمینی باشید که این امر را انجام می دهد نیاز به تنظیم اراضی خود با اراضی مجاور نمی باشید. و نقشه بردار در یک مرحله برداشت زمینی را انجام می دهد. اما در صورتی که این امر زود تر از بقیه مالکین انجام نشده باشد نقشه بردار مجبور است چندین بار برداشت زمینی را انجام دهد. همین امر هزینه بر تر خواهد بود.

برای تهیه این نقشه کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره میگیرد تا در نتیجه مختصات یو تی ام با دقت سانتی متری و خطای بسیار ناچیز برداشت گردد. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با اتوکد ترسیم می شود. در نتیجه نقشه یو تی ام تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد. و اخذ سند تک برگی ممکن باشد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما