نقشه یو تی ام در تهران

هزینه نقشه یو تی ام

 

یو تی ام در تهران

کاربرد های فراوانی در کارهای مختلف ملکی دارد که می توان به اخذ سند تک برگ از اداره ثبت، اخذ جواز ساخت از شهرداری، برای تشخیص اراضی ملی ،پس از جانمایی پلاک ثبتی و غیره اشاره نمود.

ابعاد، مساحت، حدود و همسایگی ملک، موقعیت دقیق ملک مشخص می شود. این نقشه با دقت سانتی متری مدنظر ادارات و سازمان ها می باشد.

ممکن است فردی قصد تبدیل سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ را داشته باشد در نتیجه لازم است نقشه یو تی ام ملک به عنوان مدرکی تهیه شود. برای تهیه این نقشه به شکل استاندارد و با کیفیت بالا لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقتی بالا تهیه نماید.

برای تهیه نقشه یوتی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی های ملک برداشت می گردد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. با ترسیم این نقشه در نتیجه مساحت و ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. ارائه این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می باشد. و مورد قبول قرار می گیرد. تعرفه به عواملی از جمله مساحت ملک بستگی دارد.

چه افرادی صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارند؟

نقشه یو تی ام با دقت بالا از جانب ادارات و سازمان ها در خواست می شود از جمله اداراتی که نقشه یوتی ام را با کیفیت بالا در خواست می کنند اداره ثبت اسناد است. در نتیجه این نقشه تنها بایستی با دقت بالا تهیه شود. افرادی که صلاحیت تهیه نقشه یوتی ام را دارند شامل:

  • کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری
  • کارشناس رسمی دادگستری امور ثبتی
  • مهندس نقشه بردار دارای تاییدیه نظام کاردانی
  • مهندس نقشه بردار دارای تاییدیه نظام مهندسی

نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضای متخصص معتبر می شود. در نتیجه مورد تایید ادارات و سازمان ها خواهد بود. لازم است که هرگز برای تهیه این نقشه به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا در آن صورت است. که نقشه یو تی ام با کیفیت نا مطلوب حاصل می شود. و کارایی نخواهد داشت. افراد متخصص تهیه این نقشه را با روش های به روز و تجهیزات تخصصی انجام می دهند. و این نقشه را با دقت و کیفیت بالا تهیه می کنند.

نقشه یو تی ام اداره ثبت اسناد

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد. مهم ترین کاربرد نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک می باشد. در واقع با مراجعه به اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی ملک لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. با تهیه این نقشه ابعاد، موقعیت، مساحت و حدود همسایگی ملک معلوم می شود.

اداره ثبت اسناد به جهت صدور سند تک برگی برای ملک و تبدیل سند قدیمی به تک برگی نقشه یو تی ام را در خواست می کند. همچنین برخی املاک فاقد سند رسمی اند و  در صورتی که مشمول یکسری شرایط باشند با استفاده از ماده 147 می توانند اقدام به اخذ سند مالکیت کنند.

از آنجایی که در سند قدیمی ملک اطلاعات فنی ملک درج نشده است. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام برای کسب اطلاعات فنی ملک ضروری است.

نقشه یو تی ام می بایست توسط فردی تهیه گردد که مهر و امضایی معتبری در این سازمان داشته باشد. کارشناس رسمی دادگستری رشته نقشه برداری و امور ثبتی می تواند با دقت بالا به صورت استاندارد این نقشه را تهیه نماید.

کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های تخصصی بهره می گیرد با با دقت بالایی این نقشه را تهیه خواهد کرد. در نتیجه اداره ثبت اسناد با توجه به این نقشه،

سند تک برگ را صادر خواهد کرد. برای تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری دقیق و نرم افزار های تخصصی استفاده خواهد کرد. در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت و کیفیت بالا تهیه می شود.

برداشت ملک مورد نظر تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ

ارتباط باما

09129277534

02166398316

نقشه یو تی ام شهرداری

نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. در واقع برای انجام امور مختلف ملکی این نقشه در خواست می شود. یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام در خواست شود برای اخذ جواز ساخت است. در واقع به جهت انجام ساخت و ساز ملک لازم است ابتدا جواز ساخت اخذ شود. تا انجام ساخت و ساز به صورت قانونی انجام شود.

تهیه این نقشه علاوه بر این که به عنوان یک مدرک مورد درخواست قرار می گیرد. تا شهرداری جواز ساخت را صادر کند مزایای دیگری نیز دارد. از جمله اینکه نقشه معماری با دقت بالا تهیه می گردد و بعد از ساخت وضع موجود ملک با نقشه معماری منطبق می گردد.

دلیل در خواست نقشه یو تی ام از شهرداری تعیین موقعیت ملک می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس به جهت تهیه این نقشه ابتدا وضع موجود ملک را برداشت می کند. در واقع وی برداشت از عرصه ملک را انجام می دهد. نقشه بردای وضع موجود با استفاده از تجهیزاتی همانند جی پی اس دو فرکانسه انجام می شود. تا در نتیجه مختصات برداشت شده با دقت سانتی متری به دست بیاید. سپس این نقشه بر روی یک نقشه یک دو هزارم شهر که توسط سازمان نقشه برداری تهیه می گردد جانمایی می شود. در این نقشه تمام عوارض اطراف ملک مانند املاک و گذر ها مشاهده می شوند. و همچنین تمام اطلاعات فنی مورد نیاز در باره ملک نیز در آن درج می گردد.

نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا می شود در نتیجه قابل ارائه به شهرداری خواهدبود. در نهایت شهرداری جواز ساخت را صادر خواهد کرد.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما