استعلام موقعیت دقیق ملک

استعلام موقعیت دقیق ملک

 

 

ممکن است حدود و موقعیت ملک معلوم باشد. اما سند ملک مفقود شده باشد. و یا از بین رفته باشد. در نتیجه برای تثبیت مالکیت لازم است هر چه زود تر اقدام به اخذ سند برای ملک نمود. در نهایت انجام برخی از استعلامات ضروری است.

استعلام موقعیت ملک و یا همان استعلام موقعیت دقیق ملک انجام می شود تا در نتیجه بر طبق پلاک ثبتی ملک بتوان اقداماتی برای اخذ سند ملک انجام داد.

انجام این استعلام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. و با اطلاع از موقعیت ملک می تواند اقدام به استعلام کند. تا به اطلاعات ثبتی ملک دست پیدا کند.

همچنین برخی از مواقع سند ملک در دسترس است اما ملک موقعیت معلومی ندارد. در این مواقع انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضروری است تا تعیین موقعیت ملک با توجه به اسناد و مدارک ثبتی ملک انجام شود.

استعلام پلاک ثبتی کارشناس رسمی دادگستری

برخی املاک سند مالکیتشان در دسترس نمی باشد و یا مفقود شده است. مالکین این املاک لازم است در کمترین زمان اقدام به اخذ سند تک برگی برای ملک خود نمایند.

برای اخذ سند رسمی ملکی که سند رسمی آن مفقود شده است لازم است ابتدا اقدام به مشخص نمودن پلاک ثبتی ملک کرد. پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک برای شناسایی ملک به وجود آمده است. شماره پلاک فرعی و اصلی در سند ملک درج می شود. و اما از آنجایی که مفقود شده است معلوم نیست. در نتیجه انجام استعلام پلاک ثبتی ملک ضروری است. استعلام موقعیت ملک را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

کارشناس ابتدا با توجه به موقعیت مکانی ملک و آدرس ملک و همچنین با تهیه نقشه یو تی ام از نقشه های ثبتی استعلام میگیرد. این کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می کند. سپس پلاک ثبتی ملک مشخص می شود و سپس نقشه یو تی ام و پلاک ثبتی ملک به مالک ارجاع داده می شود. و مالک با این مدرک می تواند سند مالکیت از اداره ثبت اخذ کند. سندی که امروزه برای املاک صادر می شود از نوع تک برگی است.

جانمایی پلاک ثبتی ملک چیست؟

جانمایی بعنی مشخص کرده حدود و موقعیت دقیق عرصه ملک. این امر با دقت بالا انجام می شود. تا در نتیجه حدود اربعه دقیق و حقیقی ملک مشخص شود.

زمانی که حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم نباشد. و زمین دیوار کشی معلومی نداشته باشد در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. همچنین به جهت معلوم نمودن آدرس ملک گمشده نیز لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود.

انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی ملک با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک صورت می گیرد. در نهایت به کمک نقشه ثبتی ملک که کروکی قدیمی از ملک است این عملیات انجام می شود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک لازم است به فردی مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این عملیات تخصصی را انجام دهد.

استعلام موقعیت دقیق ملک خود را به ما در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ بسپارید تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری و مهر امضای وی.

تماس باما

09129277534

02166398316

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک توسط کارشناس

در صورتی که ملک موقعیت نا معلومی بر روی زمین داشته باشد. و مالک ازآدرس ملکش بی اطلاع باشد. در نتیجه لازم است هر چه زود تر اقدامات لازم برای یافتن آدرس ملک انجام شود.

ممکن است همچنین دیوار کشی ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. این امر سبب می شود امکان تعارض به حدود ملک وجود داشته باشد.

به جهت معلوم نمودن آدرس و حدود ملک قدیمی نمی توان از سند ملک استفاده نمود. زیرا سند این املاک قدیمی می باشد. و سند قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشد.

در نتیجه برای تعیین مرز های ملک و آدرس آن انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک ضرورت دارد. برای استعلام موقعیت ملک و انجام این عملیات می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ابتدا کارشناس با توجه به شماره پلاک ثبتی که در سند ملک درج شده است مدارک و اسناد مربوط به قطعه ثبتی مذکور استخراج می گردد. نقشه ثبتی استخراج شده به مختصات یو تی ام برده می شود و مختصات یو تی ام کنج های ملک معلوم می گردد. با توجه به مختصات یو تی ام میخکوبی کنج ها انجام می شود.

در صورتی که هدف مالک اخذ سند تک برگ باشد نقشه یو تی ام ملک را می تواند به اداره ثبت اسناد ارائه دهد. با ارائه این نقشه اخذ سند تک برگی برای ملک وجود خواهد داشت.

استعلام وضعیت ثبتی ملک

از دیگر استعلاماتی که ممکن است اسمش آن به گوشنان رسیده باشد استعلام وضعیت ثبتی ملک است. که قبل از انجام معامله ملک می توان اقدام به انجام این استعلام نمود.

امروزه با ارزش ترین دارایی افراد ملک است. وقتی که ملکی را خریداری می کنید در صورتی که ملک مشکلی داشته باشد درگیر مشکلات ملک خواهید شد. بنابراین در صورتی که قصد خرید ملکی را دارید که دارای مسائل و مشکل نمی باشد لازم است استعلام پلاک ثبتی ملک قبل از انجام معامله انجام شود.

با انجام استعلام وضعیت ثبتی ملک در نتیجه اطلاعات دقیقی از ملک معلوم می شود. و اگر ملک مشکلی داشته باشد و یا سند آن مشکل داشته باشد. و یا اراضی ملی باشد و یا سند ملک در رهن بانک باشد. این امر معلوم می شود. همچنین ممکن است ملک مشکلاتی داشته باشد که فروشنده نیز از آن بی اطلاع باشد.

انجام این استعلام را نیز می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. کارشناس رسمی دادگستری از آنجایی که به اسناد و مدارک ثبتی ملک دسترسی کامل دارد. این متخصص با توجه به شماره پلاک ثبتی مندرج در سند ملک این استعلام را انجام می دهد. تا اطلاع کامل از وضعیت ثبتی ملک کسب نماید. با انجام این استعلام تمامی اطلاعاتی که برای انجام معامله لازم و ضروری است معلوم می گردد. در نتیجه با اطمینان بالا این معامله انجام میشود. و خریدار از این امر متضرر نخواهد شد.

استعلام موقعیت دقیق ملک خود را به ما در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ بسپارید تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری و مهر امضای وی.

تماس باما

09129277534

02166398316

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما