روش تهیه نقشه یو تی ام

روش تهیه نقشه یو تی ام

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

سازمان ها و ارگان های مختلفی ممکن است نقشه یو تی ام را در خواست نمایند. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .. می باشند.

روش تهیه نقشه یو تی ام به این شرح است. که ابتدا برداشت زمینی با جی پی اس و یا دوربین توتال استیشن انجام می شود. در ادامه به جهت ترسیم نقشه یو تی ام از اتوکد استفاده می شود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

از جمله ادارات و سازمان هایی که نقشه یو تی ام را در خواست می کنند. اداره ثبت اسناد است یکی از مواقعی که اداره ثبت اسناد نقشه یو تی ام را در خواست می کند. زمانی است که ابعاد و مساحت سندی ملک و ابعاد و مساحت وضع موجود مغایرت پیدا کنند. در نتیجه برای رفع این مغایرت مدارکی در خواست می شود. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام utm می باشد.

همچنین این نقشه به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ  لازم است مدارکی را تهیه و ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. و با تهیه این نقشه موقعیت، ابعاد و حدود ملک و همیچنین مساحت دقیق ملک حاصل می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی به عنوان متخصص با تجربه ضروری می باشد.  به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی انجام می شود برای انجام برداشت زمینی از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. کارشناس برای انجام برداشت زمینی به ملک مراجعه خواهد کرد و مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات دولتی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام utm

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما