برنامه یو تی ام زمین

برنامه یو تی ام زمین

 

 

 

ممکن است به دلایلی با مراجعه به ادارات مختلف همچون شهرداری، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی و … در نتیجه نقشه یو تی ام در خواست شود. برای انجام امور ملکی مراجعه به این ادارات و تهیه نقشه یو تی ام ضرورت دارد.

از جمله اموری که در ارتباط با ملک اهمیت دارد تعیین مشخصات دقیق موقعیت ملک می باشد. نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی ملک اهمیت بالایی دارد و با تهیه این نقشه ابعاد، متراژ و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. تهیه نقشه یو تی ام بر طبق مختصات جهانی انجام می شود. برنامه یو تی ام زمین برنامه ای ساده برای استفاده رایگان نقشه برداری زمین می باشد اما با استفاده از آن تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا ممکن نمی باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا از عهده فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص تهیه این نقشه را با استفاده از تجهیزات نقشه برداری دقیق و نرم افزار اتوکد انجام خواهد داد. در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده معتبر می شود تا قابل ارائه به ادارات باشد.

کاربرد های نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام کاربرد های بسیاری دارد و در امور ملکی مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از کاربرد های تهیه نقشه یو تی ام شامل موارد زیر است:

  • تبدیل سند قدیمی به تک برگی
  • شناسایی دقیق زمین
  • تعیین و تصحیح اطلاعات ثبتی ملک
  • معلوم نمودن پلاک ثبتی ملک
  • تعیین مساحت دقیق ملک
  • سهولت بخشیدن به جانمایی ملک
  • تصحیح سند ملک
  • انجام امور ملکی در ادارات ملکی
  • و…

 

روش تهیه نقشه یوتی ام کارشناس رسمی امور ثبتی

یو تی ام مختصات جهانی منحصر به فرد است. تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا از عهده یک متخصص بر می آید. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان ها و مراجع قضایی تهیه می گردد در واقع اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز، اداره برق، شورای حل اختلاف و… ممکن است تهیه این نقشه را از مالکین در خواست کنند.

یکی از مواقعی که نقشه یوتی ام با دقت بالا در خواست می شود. برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی است. به جهت این تبدیل لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. با تهیه آن اطلاعات دقیق فنی ملک تعیین می شود.

برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام را تهیه کرد حتما باید به یک فرد متخصص مراجعه گردد تا در نتیجه نقشه تهیه شده با دقت و کیفیت بالا تهیه گردد و مورد پذیرش قرار بگیرد. یکی از این متخصصین که صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارد کارشناس رسمی دادگستری می باشد و لازم به ذکر است که هیچگاه برای تهیه این نقشه به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید در آن صورت نقشه تهیه شده با دقت پایین حاصل می شود.

کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزات دقیق و روش های تخصصی تهیه نقشه یو تی ام را انجام می دهد. برای تهیه نقشه یو تی ام دو روش کلی وجود دارد در یکی از این روش ها از جی پی اس دو فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت عرصه ملک سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده در نتیجه قابل ارائه به اداره و سازمانی می باشد که این نقشه را در خواست کرده است. قطعا مورد قبول قرار می گیرد.

هزینه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های ملکی در خواست می شود تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا ضرورت دارد. تا در نتیجه این نقشه مورد قبول ادارات و سازمان های ملکی قرار بگیرد.

نمی توان اطلاع دقیقی از هزینه تهیه نقشه یو تی ام ارائه دهیم. این هزینه بر طبق تعرفه حساب می شود. تعرفه تهیه نقشه یوتی ام هر ساله علام می شود. این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و هر ملک با ملک دیگر تفاوت دارد. از جمله مواردی که هزینه تهیه نقشه یوتی ام را تعیین می کند منطقه جغرافیایی، مقیاس نقشه، اطلاعات موجود در نقشه، کاربری و مساحت ملک و .. می باشد.

به جهت کسب اطلاعات از هزینه نقشه یو تی ام لازم است به مراکز کارشناسان رسمی دادگستری مراجعه نمود. در نتیجه می توان اطلاعات دقیق و به روزی کسب نمود.

برنامه یو تی ام زمین و پیاده سازی آن تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری و تایید وی در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

نقشه یو تی ام تصحیح مساحت سندی

 

تصحیح مساحت سندی ملک انجام می شود تا در نتیجه سندی مطابق با وضع موجود ملک تهیه شود. ممکن است به دلایل مختلف مساحت وضع موجود با مساحت سندی متفاوت شود. در نتیجه تصحیح سند ملک ضروری است.

اختلاف مساحت ممکن است به دلیل اشتباه در محاسبه مساحت سندی باشد. و یا جابجایی ملک باشد در واقع ممکن است به دلایل مختلف از جمله اجرای طرح شهرداری همانند عقب نشینی مساحت سندی با مساحت وضع موجود دچار اختلافاتی شود.

برای انجام تصحصح سند ملک لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. بنابراین برای انجام تصحیح سند ملک نقشه یوتی ام در خواست می شود. تا با تهیه این نقشه موقعیت، ابعاد و مساحت دقیق وضع موجود ملک مشخص شود. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است به یک متخصص مراجعه نمود. برخی گمان می کنند به کمک اپلیکیشن و  برنامه یو تی ام زمین می توانند این نقشه را تهیه کنند اما این امر صحت ندارد.

برای تهیه نقشه یو تی ام کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد و بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها ترسیم نقشه یو تی ام را انجام خواهد داد. در نهایت نقشه یو تی ام با دقت بالا حاصل می شود. با تهیه این نقشه مساحت دقیق و واقعی ملک حاصل می شود و بر همین اساس سند ملک صادر می شود. و تصحیح سند ملک صورت خواهد گرفت.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما