دانلود نقشه یو تی ام

دانلود نقشه یو تی ام

 

 

نقشه یو تی ام به جهت معلوم نمودن موقعیت دقیق مکانی و مشخصات ملک انجام می شود. برای انجام امور ثبتی از نقشه یو تی ام استفاده می شود. نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه متراژ دقیق، ابعاد و حدود آن و همچنین موقعیت مکانی ملک و نقاط مهم ملک و … حاصل گردد. تهیه نقشه یو تی ام بر پایه مختصات جهانی می باشد. برای دانلود و تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه برداشت و ترسیم زمینی نقشه یو تی ام را با دقتی بالا انجام می دهد.

از جمله مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود برای اخذ سند تک برگی، اخذ جواز ساخت، اخذ سند ملک قولنامه ای ، تهیه تامین دلیل و … می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا به کمک تجهیزات نرم افزاری دقیق و تخصصی انجام می شود. در واقع برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برای برداشت زمینی انجام می شود. از دیگر تجهیزاتی که برای برداشت زمینی از آن استفاده می شود دوربین توتال استیشن است. پس از پایان برداشت زمینی و کسب اطلاعات دقیق از ملک در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. برای ترسیم این نقشه از اتوکد استفاده می شود. و نقشه یو تی ام با دقت بالا ترسیم می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به ادارات خواهد بود.

چگونگی تهیه نقشه یوتی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد و این نقشه کاربرد های بسیاری دارد و بیشترین کاربرد آن در امور ثبتی و سندی ملک می باشد. با تهیه این نقشه مختصات یو تی ام حاصل می شود که دقیق ترین مختصات برای نمایش مکان است. به جهت تهیه نقشه یو تی ام نقشه برداری به روش های مختلفی انجام می شود. این امر به شرایط ملک و زمین بستگی دارد.

برای املاک معمولا از دوربین توتال استیشن استفاده می شود. و در نتیجه مختصات زمین با دقت سانتی متری معلوم می شود. هر مختصاتی که از دوربین حاصل می شود به مکانی خاص تعلق دارد. در نتیجه همه دغدغه ها و مشکلاتی که برای یافتن متراژ و مکان زمین به وجود می آید، از بین خواهد رفت. با تهیه این نقشه برای ملک نمی توان ملکی مشابه موقعیت ملک یافت. و همین امر بسیاری از مشکلاک را حل می کند.

نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام برای انجام امور ثبتی، دریافت سند، ارائه به شهرداری، دریافت پلاک، تعیین میزان مساحت و … کاربرد دارد و مور استفاده قرار می گیرد. در نتیجه تهیه این نقشه با دقت بالا ضرورت دارد. دقت بالای نقشه یو تی ام از بروز مشکلات و زمین خواری جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود تداخل بین حدود و مرز ها به وجود نیاید. معمولا اختلافات حقوقی ملکی که بر سر مرز ها و حدود ملک به وجود می آید بسیار مشکل است و در این امر نیز تهیه نقشه یو تی ام ضروری می باشد.

برای تهیه این نقشه با دقت بالا حتما به فردی متخصص مراجعه نمایید که نقشه یو تی ام با کیفیت بالا حاصل شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند تهیه این نقشه را با دقت بالا انجام دهد. مهر و امضای این متخصص به نقشه تهیه شده ارزش خواهد داد. و برای ارائه به تمامی ادارات و سازمان ها مناسب خواهد بود.

نقشه یو تی ام برای ادارات و سازمان ها

نقشه یو تی ام با دقت بالا در بسیاری از ادارات و سازمان ها به عنوان مدرکی درخواست می شود. و کاربرد های زیادی دارد. از جمله سازمان منابع طبیعی،جهاد کشاورزی،شهرداری، اداره ثبت اسناد و… می باشد. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی دقیقی از ملک حاصل می شود. اکثر ادارات به جهت به روز رسانی و کسب اطلاع از موقعیت ملک این نقشه را در خواست می کنند.

از جمله مهم ترین اداراتی که نقشه یو تی ام در خواست می شود برای انجام امور ثبتی و سندی ملک در اداره ثبت اسناد می باشد. در واقع یکی از مواقعی که لازم است این نقشه تهیه شود. زمانی است که افراد قصد تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ را داشته باشند. به جهت بر آورد هزینه نقشه utm بر طبق تعرفه ای مشخص می شود. برای انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت دقیق سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود تا معتبر شود. در نتیجه جهت ارائه به اداره ثبت اسناد آماده می گردد.

اداره ثبت اسناد امروزه به جهت صدور سند تک برگی، صدور سند ملک قولنامه ای بر طبق ماده 147 و 148 همچنین برای تصحیح مساحت سندی ملک بعد از اموری همچون رعایت طرح های شهرداری نقشه یو تی ام را با فرمت استاندارد در خواست می کند.

برای تهیه نقشه یو تی ام به چه کسی رجوع کنیم؟

چگونه می توان نقشه یو تی ام را تهیه کرد؟ امروزه به جهت انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس های دقیق نقشه برداری استفاده می شود. اما سپردن تهیه این نقشه به هر کسی صحیح نیست. در واقع نوع نقشه برداری از ملک بهتر است توسط متخصصین این حوزه انجام شود. نقشه یوتی ام دارای بار حقوقی می باشد و برای ارائه به نهاد های دولتی تهیه می شوند. بنابراین بهتر است که در این امر اشتباهی صورت نگیرد. و برای تهیه نقشه یو تی ام به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. در نتیجه تهیه و دانلود نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود.

دانلود نقشه یو تی ام و برداشت مختصات دقیق ملک تحت نظارت کارشناس رسمی دادگستری در شرکت مهندسی نقشه برداری رادین مپ.

تماس باما

09129277534

02166398316

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما