هزینه نقشه utm سال 1401

 

هزینه نقشه utm سال 1401

افرادی که صاحب املاک و اراضی هستند به زودی به نقشه یو تی ام utm احتیاج پیدا خواهند کرد. با مراجعه به ادارات و سازمان های مختلف ملکی در نتیجه لازم است این نقشه تهیه شود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. یکی از مواقعی که لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. به جهت دیوار کشی ملک و اخذ سند تک برگی برای ملک است. با اخذ این سند مالکیت افراد در یک سیستم یکپارچه ثبت می شود. این نقشه از آنجایی که برای امور ثبتی و همچنین امور قضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

بنابراین حتما باید توسط فرد با صلاحیت با دقت بالا و استاندارد تهیه گردد تا نقشه تهیه شده با مهر و امضای وی اعتبار لازمه را کسب نماید. هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق تعرفه ای معین می شود. این هزینه به عوامل مختلفی نیز بستگی دارد. از جمله این عوامل مساحت، ابعاد و کاربری ملک می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده خواهد کرد. بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. در نتیجه قابل ارائه به ادارات و سازمان ها خواهد بود.

یو تی ام چیست؟

یو تی ام یک سیستم مختصات جهانی می باشد و مخفف عبارت universal transverse Mercator است. به معنی موقعیت دقیق ملک بر روی کره زمین است. به طوری که این مختصات منحصر به فرد می باشد. یو تی ام سیستم مختصات جهانی می باشد و در آن هر نقطه از کره زمین مختصات منحصر به فرد خود را خواهد داشت که با مختصات یو تی ام به آن منسوب می شود. در طرح جامع کاداستری کشوری در سال1389 به تمامی ادارات ثبت ابلاغ شد، بر پایه همین سیستم می باشد. در سمت راست گوشه پایین سند تک برگی نقشه کاداستری ملک و مختصات یو تی ام ملک درج می شود. به همین دلیل است که سند تک برگ جدید را سند مالکیت کاداستری نیز می نامند.

این همان چیزی است که در اداره ثبت اسناد برای صدور سند تک برگی نیاز دارد. یعنی اداره ثبت موقعیت دقیق گوشه های ملک را بر روی کره زمین به طوری که منحصر به همان زمین باشد در سیستم کاداستری کشور ثبت می کند. و بر طبق آن سند تک برگی صادر  می شود.

تهیه نقشه یو تی ام را به چه شخصی بسپاریم؟

برای تهیه این نقشه حتما لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. برخی افراد به دلیل قیمت پایین تهیه نقشه یو تی ام را به اشخاص غیر متخصص می سپارند. اما افراد غیر متخصص نمی توانند این نقشه را با دقت بالا تهیه نمایند. برای تهیه این نقشه با دقت بالا لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود.

کارشناس رسمی دادگستری یکی از متخصصانی است که توانایی لازم جهت تفسیر عکس های هوایی برای املاک، جانمایی پلاک ثبتی، تهیه نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان ملک و … را دارد. و با مهر و امضای خود به این مدارک تهیه شده اعتبار می دهد تا آماده جهت ارائه به ادارات دولتی باشد.

با تهیه نقشه یو تی ام می توان املاک را تثبیت و دیوار کشی نمود و همچنین از نقشه یو تی ام برای حل اختلافات در دادگاه، اخذ جواز ساخت، اخذ سند تک برگ و غیره کاربرد دارد.

روش تهیه نقشه یو تی ام

برای تهیه این نقشه دو روش وجود دارد که هر دوی این روش ها دقت بالایی دارند. و در نتیجه نقشه تهیه شده با استفاده از این روش ها نقشه این با دقت و کیفیت بالا خواهد شد. در واقع کارشناس رسمی دادگستری ممکن است برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده نماید. که در این صورت به صورت مستقیم مختصات نقاط برداشت و نقشه یو تی ام ترسیم می گردد.

در روش دوم با دوربین توتال استیشن برداشت زمینی انجام می شود. و در ادامه نقشه ملک ترسیم می شود. و روی نقشه یک دو هزارم سازمان نقشه برداری جانمایی خواهد شد. در نتیجه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف ملکی خواهد بود.

نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ

امروزه برای املاک سند تک برگی صادر می شود. در حقیقت اسناد تک برگی امروزی می باشد و عیوب اسناد قدیمی را ندارند.

املاکی که بعد از سال 1390 معامله می شوند لازم است سند تک برگ فراهم شود. و سند قدیمی تعویض شود. برای اخذ سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. به جهت تهیه این نقشه مراجعه به یک فرد متخصص ضروری است.

کارشناس رسمی دادگستری توانایی لازم را برای تهیه این نقشه دارد. با مشخص بودن حدود اربعه نقشه برداری ملک ممکن می شود اما اگر حدود اربعه معلوم نباشد اول باید با انجام جانمایی پلاک ثبتی حدود ثبتی ملک مشخص شود و سپس امکان تهیه نقشه یو تی ام وجود خواهد داشت. نقشه یو تی ام به نقشه برداری عوارض مربوط به ملک در سیستم مختصات یو تی ام می گویند. با تهیه این نقشه مشخصاتی مثل ابعاد و مساحت ملک با مختصات یو تی ام ملک به دست می آید تا آماده درج در سند مالکیت باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو روش وجود دارد یکی از این روش ها برداشت ملک به وسیله دوربین توتال استیشن می باشد. و سپس برداشت زمینی اتمام میابد و بعد نقشه ملک ترسیم می شود. با جانمایی آن بر روی نقشه یک دو هزارم مختصات یو تی ام کنج ها معلوم می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا می شود و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

هزینه نقشه utm سال 1401 بر طبق تعرفه تعیین می شد همچنین تعرفه تهیه نقشه یو تی ام در سال 1402 نیز معلوم است.

نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ

نقشه یو تی ام برای اخذ سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما