نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه utm برای سند تک برگ

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله اداراتی که نقشه یو تی ام را در خواست می کنند اداره ثبت اسناد می باشد. در حقیقت برای انجام امور ثبتی و سندی ملک همچون اخذ سند تک برگی، اخذ سند ملک قولنامه ای، تصحیح سند ملک تهیه نقشه یو تی ام ضروریست. با تهیه این نقشه موقعیت منحصر به فرد ملک،مساحت ملک با دقت بالا حاصل شود.

زمانی که برای امور ثبتی بخواهید این نقشه را تهیه کنید حتما باید نقشه توسط فرد مورد اعتمادی امضا شود.  از آنجایی که کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت تهیه این نقشه را دارد. این متخصص می تواند با مهر و امضای خود به نقشه تهیه شده اعتبار ببخشد.

کارشناس از آنجایی که از اهمیت تهیه نقشه utm برای سند تک برگ با دقت بالا مطلع است. برای تهیه این نقشه از تجهیزات دقیق استفاده می کند. در واقع وی ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج ها را برداشت خواهد کرد. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. در ادامه این نقشه با دقت بالا حاصل می شود و چاپ و مهر و امضا می شود. و قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نقشه یو تی ام

یو تی ام سیستم مختصات جهانی می باشد. در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت منحصر به فرد هر نقطه حاصل می شود. این نقشه اخیرا از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی مورد در خواست قرار می گیرد. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد می باشد که سیستم یکپارچه کاداستر را به اجرا در آورده است. همین امر باعث شده است بسیاری از مغایرت های ملکی به وجود نیاید.

از جمله افرادی که می تواند نقشه یو تی ام را تهیه نماید کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا از تجهیزات و نرم افزار های دقیقی بهره می برد.

روش تهیه نقشه یو تی ام utm

تهیه نقشه یو تی ام وقتی انجام می گیرد که سازمانهایی همچون شهرداری، اداره ثبت اسناد و.. آن را در خواست نمایند. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام اهمیت می یابد. در واقع لازم است این نقشه با دقت بالا تهیه شود. نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام را حتما به یک فرد متخصص بسپارید تا در نتیجه با دقت بالا و به صورت استاندارد تهیه شود.

روش های تهیه نقشه یو تی ام به شرح زیر است:

  • استفاده از دوربین : کارشناس در این روش برای تهیه نقشه یو تی ام از دوربین توتال استیشن استفاده خواهد کرد. و در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجام می شود. در نتیجه نقشه دقیقی از ملک با مقیاس بزرگ تهیه می شود. با توجه به اطلاعات برداشتی ترسیم دقیق نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود و در نتیجه این نقشه بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می شود.
  • استفاده از جی پی اس : در این روش با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه برداشت زمینی انجام می شود. در ادامه بعد از اتمام برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام به طور مستقیم انجام می شود. از مزایای تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس این است که در هر شرایط آب و هوایی و در هر زمانی می توان برداشت زمینی را انجام داد.

مزایای سند تک برگی نسبت به سند منگوله دار قدیمی

  • ایمن بودن سند تک برگی: اسناد قدیمی امنیت پایینی دارند اما اسناد تک برگی به گونه ای طراحی شده است که به راحتی جعل آن ممکن نمی باشد. و امنیت بسیار بالایی دارد.
  • چاپ سیستمی سند تک برگی: این اسناد در دفاتر رسمی صادر می شود و تماما به صورت مکانیزه این امر انجام می شود. در نتیجه تمامی اطلاعات ملک به صورت دقیق و خوانا می باشد. خواندن این سند برای مردم راحت شده است.
  • درج کامل اطلاعات ملک: در اسناد تک برگی اطلاعات ملک و مالک به صورت دقیق ثبت می شود. از جمله اطلاعات ملکی همانند شماره قطعه، پلاک اصلی و فرعی، نوع کاربری، کد پستی و .. می باشد. همچنین اطلاعات مالک نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، شماره ملی، تاریخ تولد و .. می باشد. همین امر از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.
  • صرفه جویی در مصرف کاغذ: سند های قدیمی تعداد صفحات بسیاری داشتند و این امر باعث مصرف زیاد کاغذ می شد. اما اسناد تک برگی در یک برگ صادر می شود. همین امر بسیار در مصرف کاغذ صرفه جویی می کند.

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

امروزه اسناد تک برگی جایگزین اسناد قدیمی شده است. در اسناد تک برگی اطلاعات فنی دقیق ملک درج شده است و همین امر از بسیاری از مسائل جلوگیری می کند. که در حقیقت یکی از اشکالات اسناد قدیمی عدم درج اطلاعات فنی ملک است همین امر باعث می شود مشکلاتی برای مالک به وجود آید. در واقع با نا معلوم شدن حدود اربعه و آدرس ملک نمی توان به کمک سند قدیمی آدرس ملک را پیدا کرد.

در صورتی که سند ملکتان قدیمی است هر چه زود تر اقدام به تعویض آن نمایید. برای تعویض سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. این فرد متخصص به جهت تهیه نقشه utm برای سند تک برگ ابتدا با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام گوشه ها و شکستگی ها برداشت می شود. سپس با استفاده از نرم افزار اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام و چاپ آن انجام می شود. این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد می باشد در نتیجه سند تک برگ صادر خواهد شد.

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

اخذ سند تک برگی کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 5 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما