جانمایی ملک برای تهیه سند

جانمایی ملک برای تهیه سند

انجام جانمایی ملک برای تهیه سند تک برگ

 

انجام جانمایی ملک برای تهیه سند تک برگ به جهت تعیین مرز ها انجام می شود و از به وجود آمدن بسیاری از اختلافات جلوگیری می کند. و با انجام جانمایی پلاک ثبتی و تعیین موقعیت ملک می توان برای ملک سند تک برگ اخذ نمود. همچنین با انجام جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام و ارائه آن به دادگاه اختلافاتی که به خاطر تجاوز به حدود ملک به وجود آمده است. را حل کرد.

اگر مالک بخواهد برای ملک خود سند تک برگ تهیه کند. باید به اداره ثبت مراجعه کرده و برای اخذ سند تک برگ باید جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. تا موقعیت دقیق ملک مشخص شود. مالک می تواند برای انجام جانمایی لاک ثبتی به متخصص این کار که کارشناسان رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می باشد مراجعه کند.

و کارشناس با بررسی سند قدیمی و مدارک ملک ابتدا نقشه ثبتی ملک را روی زمین جانمایی می کند. سپس نقشه جانمایی را روی نقشه یو تی ام که با مختصات یو تی ام از ملک برداشت شده است منتقل می کند. پس از تهیه این نقشه نقشه را ترسیم و سپس آن را چاپ می کند. در آخر آن را مهر و امضا می کند. و مالک با استفاده از این نقشه می تواند سند تک برگ برای ملک خود تهیه کند.

یکی از کاربرد های جانمایی پلاک ثبتی این است که وقتی مالک به خاطر تجاوز ملک مجاور به ملک خود دچار اختلافات ملکی می شود. با انجام جانمایی پلاک ثبتی موقیعت دقیق مک و مرز های ملک با املاک مجاور مشخص می شود. و با تعیین حدود ملک با املاک مجاور این اختلافات رفع خواهد شد. اگر املاک ما اسناد قدیمی دارند بهتر است. که هر چه زود تر برای اخذ سند تک برگ اقدام شود. زیرا با وجود سند تک برگ دیگر املاک مجاور نمی توانند به ملک شما تجاوز کنند.

سند تک برگی

یکی از انواع سند ملکی سند تک برگی می باشد. امروزه برای املاک سند به صورت تک برگی صادر می شود. این سند ویژگی های مثبت بسیاری دارد. و همین امر سبب شده است که جایگزین سند قدیمی شود. در قانون ثبت تنها سند تک برگی دارای اعتبار می باشد. صدور سند تک برگی و مراحل اخذ سند تک برگی در اداره ثبت اسناد انجام می شود. و این امر به صورت الکترونیکی انجام می شود. جعل سند تک برگی به سختی و تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه همین ویژگی باعث شده است که جایگزین خوبی برای سند قدیمی باشد. برای تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگی لازم است مدارک حقوقی و فنی ملک به اداره ثبت اسناد ارائه شود. یکی از مدارک فنی در خواستی نقشه یو تی ام می باشد.

برای انجام امور مربوط به جانمایی ملک با کارشناسان ما در شرکت مهندسی رادین مپ تماس حاصب فرمایید

تماس باما

09129277534

02166398316

نقشه یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام به صورت جامع یک کروکی دقیق از حدود اربعه ملک می باشد. که در سیستم مختصات یو تی ام قرار می گیرد. یو تی ام مختصات جهانی می باشد. با تهیه این نقشه با سیستم مختصات یوتی ام موقعیت منحصر به فرد ملک نیز تعیین می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از دوربین نقشه برداری و جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. تا در نتیجه برداشت زمینی با دقت بالا انجام شود. در نتیجه اطلاعات دقیقی از ملک حاصل می شود. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. تهیه این نقشه با اتوکد انجام می شود. این نقشه چاپ ومهر و امضا شده معتبر می شود. در نتیجه لازم است توسط یک متخصص تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می توان این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

جانمایی پلاک ثبتی ملک برای ملک فاقد دیوار کشی

در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد همین امر ممکن است باعث تعارض به حدود اربعه ملک شود. در نتیجه هر چه زود تر اخذ سند تک برگی برای ملک فاقد دیوار کشی ضروری است.

انجام جانمایی برای تهیه سند از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثتبی بر می آید. این متخصص با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک حدود ثبتی ملک را تعیین می کند. در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود. این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود. تا اخذ سند تک برگی برای ملک ممکن باشد.

جانمایی ملک برای امور حقوقی

اختلافات در امور ملکی و اراضی نیز ممکن است به وجود آید. در واقع ممکن است به حدود اربعه ملک تعارض شود همین امر سبب به وجود آمدن اختلافاتی می شود. این اختلافات معمولا بین مالکین اراضی کشاورزی به وجود می آید. اراضی کشاورزی مساحت بالایی دارد. و مرز های آن بر روی زمین معمولا مشخص نمی باشد. در نتیجه برای حل اختلافات تهیه تامین دلیل ضروری می باشد.

در نتیجه لازم است اقدام به انجام جانمایی ملک نمود. برای انجام جانمایی ملک لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی می بایست به متخصصی مراجعه نمود که در امور تفسیر عکس هوایی متخصص و با تجربه است. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصص است. این متخصص به جهت انجام جانمایی ملک ابتدا اقدام به تهیه عکس هوایی خواهد کرد. برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و یا سازمان جغرافیایی مراجعه می شود. در نتیجه بعد از تهیه عکس هوایی با توجه به سال و موقعیت عکسبرداری در ادامه تفسیر عکس هوایی انجام می شود. تفسیر و بررسی عکس هوایی با روش برجسته بینی انجام می شود. با انجام تفسیر عکس هوایی سابقه دیوار کشی اراضی بررسی می شود. کارشناس با استریوسکوپ تفسیر عکس هوایی را انجام می دهد.پ

نتیجه

در نتیجه با تفسیر عکس هوایی اطلاعاتی از حدود و مرز های قدیمی ملک حاصل می شود. با جانمایی عکس هوایی بر روی زمین حدود دقیق ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود. با تهیه این نقشه موقعیت دقیق و حدود ملک با دقت سانتی متری حاصل می شود. نقشه یو تی ام با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه تهیه می شود. در واقع بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه یو تی ام چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود. و قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما