نمونه نقشه utm زمین کشاورزی

نمونه نقشه utm زمین کشاورزی

نقشه یو تی ام تهیه می شود تا در نتیجه اطلاعات مکانی دقیق ملک حاصل شود. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های ملکی درخواست می شود.

سازمانی مانند شهرداری برای پی بردن به موقعیت دقیق املاک، اداره ثبت اسناد به منظور پی بردن به تمامی اطلاعات مکانی ملک و بسیاری از ادارات مرتبط با امور ملکی این نقشه را از مالکین در خواست خواهند کرد.

در صورتی که ملک شما زمین کشاورزی می باشد در نتیجه به جهت تهیه نقشه یو تی ام اراضی کشاورزی ابتدا جانمایی پلاک ثبتی انجام یم شود.

نمونه نقشه utm زمین کشاورزی توسط کارشناس رسمی دادگستری قابل تهیه می باشد.  بنابراین بعد از بررسی اسناد و مدارک قدیمی و ثبتی ملک و انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک نقشه یو تی ام تهیه می شود. برای تهیه نقشه یوتی ام دو روش وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد. تا در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها با دقت بالا برداشت گردد. در ادامه با استفاده از نرم افزاری همانند اتوکد ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا خواهد شد. و معتبر می شود تا در این صورت قابل ارائه به ادارات و سازمان های مختلف باشد.

تهیه نقشه یو تی ام چه مزایایی دارد؟

  • کاهش اختلافات ملکی با مختصات یکپارچه: در واقع با تهیه این نقشه موقعیت و حدود هر ملک معلوم می شود. همین امر باعث به وجود نیامدن اختلافات ملکی می شود.
  • تسهیل در امر جانمایی ملک: با تهیه نقشه یو تی ام در نتیجه جانمایی ملک به راحتی ممکن است زیرا مختصات یو تی ام کنج ها معلوم می باشد.
  • به دست آوردن مساحت دقیق ملک با دقت سانتی متری: با معلوم شدن مساحت دقیق ملک در نتیجه معامله ملک با اطمینان بالا قابل انجام است.
  • عدم تعارض و جابه جایی پلاک ها: با تهیه نقشه یو تی ام هز ملک در جای خود قرار می گیرد همین امر باعث عدم تعارض به حدود املاک می شود.
  • معلوم شدن موقعیت ملک با دقت بالا : همین امر باعث می شود ملک گمشده وجود نداشته باشد. و یافتن آدرس ملک به کمک سند ملک ممکن خواهد بود.

برای تهیه نقشه یو تی ام چه روش هایی وجود دارد؟

نقشه یو تی ام امروزه از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. از جمله اداره ثبت اسناد برای انجام امور ثبتی ملک و مراجع قضایی به جهت انجام امور حقوقی ملک نقشه یو تی ام را در خواست می کنند.

برای تهیه این نقشه روش های مختلفی وجود دارد که تخصصی است. تنها کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. دیگر روش تهیه نقشه یو تی ام استفاده از دوربین توتال استیشن می باشد. بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در مرحله بعد این نقشه بر روی نقشه هوایی یک دو هزارم جانمایی می شود. و در نتیجه چاپ و مهر و امضا شده معتبر می شود.

نقشه یو تی ام املاکی که حدود و موقعیت معلومی ندارند

در صورتی که ملک مساحت بالایی داشته یاشد و مرز ملک مشخص نباشد و یا از بین رفته باشد بایستی ابتدا مرز های ثبتی ملک بر روی زمین تعریف شود. و صحت آن توسط کارشناس گواهی شود و سپس نقشه یو تی ام تهیه می گردد.

همچنین ممکن است اراضی کشاورزی باشد. و از آن جهت که وسعت بالا و حدود نا معلومی دارد در نتیجه لازم است ابتدا جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود.

نمونه نقشه utm زمین کشاورزی توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی قابل تهیه می باشد. در این صورت روش تهیه نقشه یو تی ام متفاوت از روش های دیگر است. به طور کلی برای اینکه بتوان نقشه یو تی ام از این املاک را تهیه کرد بایستی بر طبق شماره پلاک اصلی و فرعی موقعیت نقشه های ثبتی ملک تشخیص داده شود. سپس با جانمایی نقشه ثبتی بر روی زمین چهارگوشه ملک طبق شماره ملک بر روی زمین معین می شود بعد نقشه یو تی ام قابل تهیه خواهد بود.

برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و برداشت زمینی و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می گیرد.

اخذ سند تک برگی برای اراض کشاورزی

امروزه اسناد تک برگی ملک جایگزین اسناد قدیمی ملک شده است. لازم به ذکر است که هر چه زود تر بهتر است اقدام به تبدیل سند قدیمی به سند تک برگی نمود.

دلیل اینکه اسناد تک برگ جایگزین سند دفترچه ای شده است این است که اسناد دفترچه ای معایبی داشته اند. که به واسطه این معایب مشکلات فراوانی را به وجود می آورد.

در صورتی که کاربری ملک کشاورزی باشد. در نتیجه لازم است به جهت اخذ سند تک برگی برای اراضی هر چه زود تر از مالکین قطعات مجاور اقدام نمود. تا در نتیجه برای تثبیت مرز های اراضی به مشکل بر نخورید.

به جهت تهیه این نقشه ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی ملک انجام شود. برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی ملک استفاده می شود و با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک تعیین می شود.

تهیه این نقشه به صورت اصولی به این نحو است که ابتدا وضع موجود ملک با مختصات یو تی ام برداشت می شود. این برداشت مختصات با استفاده از دستگاه دقیق مانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود. سپس با اتمام برداشت مختصات یو تی ام نوبت به ترسیم نقشه یو تی ام فرا می رسد.

ترسیم این نقشه با استفاده از نرم افزار های مخصوص مانند اتوکد انجام می شود. در نهایت با ترسیم نقشه یو تی ام و چاپ آن نقشه مهر و امضا می شود. سپس این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد می باشد. و سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

 

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما