استعلام عوارض شهرداری ملک

استعلام عوارض شهرداری ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

عوارض، در واقع، بهایی است که هر ارگانی در ازای خدماتی که ارائه می دهد، دریافت می کند. برخی به اشتباه، عوارض را معادل مالیات می دانند. درحالی که این دو با یکدیگر، متفاوتند. عوارض، بهای خدمات محسوب می شود. شهرداری، در ازای خدماتی، مانند نوسازی شهر، نظافت، خدمات جاده ای و … بهایی به عنوان عوارض، دریافت می کند.

استعلام عوارض شهرداری ملک و پرداخت عوارض

شهرداری ها، در ابتدا موظف به اطلاع رسانی، نسبت به موارد پرداخت عوارض هستند. در صورت عدم پرداخت، می توانند. از مراجع انتظامی و نهادهای اجرایی، برای برخورد با متخلفین، کمک بگیرند. و مواجع انتظامی و اجرایی نیز، موظف به همکاری می باشند. قطع خدمات مربوط به برق و گاز، از جمله اقداماتی است. که نهادهای اجرایی، موظف به انجام آنها می باشند. به همین دلیل، پرداخت عوارض شهرداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. بر اساس ماده 55 قانون شهرداری، مصوب سال 1334، ایجاد خیابان ها و کوچه ها، میدان ها، باغ های عمومی، مجاری آب و توسعه معابر، در حدود قوانین موضوعه و همچنین تنظیف، نگاهداری و تسطیح معابر و انهار عمومی، مجاری آبها، فاضل آب و … از وظایف شهرداری خوانده شده اند.

با توجه به وظایف گفته شده، شهرداری می تواند. وجوه را با عنوان عوارض از شهروندان دریافت کند. امروزه، عوارض یاد شده با عناوین عوارض ساختمان شامل عوارض نوسازی و عمران شهری ، عوارض مدیریت پسماند واحدهای مسکونی و غیرمسکونی ، عوارض خودرو و موتور سیکلت، عوارض طرح ترافیک و عوارض کسب و پیشه دریافت شده. که در ادامه به تعریف آنها می پردازیم. عوارض نوسازی و عمران شهری، برای تمام املاک، بر اساس مقدار مصرح در قانون و به شکل سالانه تعیین می شود. این عوارض، در ابتدای فروردین هر سال اعلام می شود. صاحبین املاک، یک سال فرصت پرداخت خواهند داشت. در صورتی که مقدار یاد شده، در مدت مقرر پرداخت نشده، مشمول جریمه می شود. این عوارض، صرف زیباسازی و بهسازی معابر، مانند درخت کاری، آسفالت و … می شود. همچنین، پرداخت عوارض نوسازی، بر عهده مالک ملک می باشد.

استعلام عوارض شهرداری ملک و پرداخت عوارض

استعلام عوارض شهرداری ملک و پرداخت عوارض

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

2

  1. اگر بشه که برای پرداخت عوارض شهرداری یا کد نوسازی راه میدون برای بود خیلی خوب میشد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما