اعتبار عکس های هوایی

اعتبار عکس های هوایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام تفسیر عکس هوایی و تهیه تامین دلیل برای دادگاه با استفاده از تجهیزات دقیق تفسیر همانند استریوسکوپ قابل انجام می باشد. تفسیر عکس های هوایی در امور ملکی کاربرد هایی مانند جانمایی ملک، تهیه تامین دلیل، اثبات وجود بنا و .. را دارد. انجام تفسیر عکس هوایی از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید.

نحوه تفسیر عکس هوایی چگونه است؟

در دوره های مختلف و بازه های زمانی متفاوت از سطح زمین عکسبرداری می شود. در واقع عکس هوایی کاربرد های زیادی در امور مختلف دارد. از جمله کاربرد های عکس های هوایی در زمینه اثبات ادعای مالکیت می باشد. و در مراجع قضایی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع سازمان هایی همچون سازمان جغرافیایی و نقشه برداری کشور عکس هوایی را تهیه می کنند. و این عکس ها در همه سال ها اعتبار دارد.

بنابراین برای انجام تفسیر عکس هوایی میتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص ابتدا با مراجعه به سازمان نقشه برداری عکس های هوایی را از سال های گذشته تهیه خواهد کرد. در ادامه تفسیر و بررسی عکس هوایی انجام می شود.

سپس با استفاده از استریوسکوپ تفسیر عکس های هوایی را انجام می دهد. تا سابقه احیا در اراضی مشخص شود. در صورتی که کارشناس سابقه احیا را در اراضی تشخیص داد. یک گزارش از تفسیر عکس های هوایی تهیه و مهر و امضا خواهد کرد. و سپس با استقرار در شکستگی های ملک مختصات یو تی ام را برداشت خواهد کرد. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود با استفاده از این مدارک تهیه شده می توان اثبات کرد که اراضی ملی اعلام شده ملی نمی باشد و احیا شده است. گزارش تهیه شده به همراه نقشه یو تی ام قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

نحوه تفسیر عکس هوایی چگونه است؟

نحوه تفسیر عکس هوایی چگونه است؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما