انجام امور نقشه برداری ثبتی مربوط به شهرداری

انجام امور نقشه‌برداری ثبتی مربوط به شهرداری شامل مراحل و فعالیت‌های مختلفی است که به شناسایی و تعیین موقعیت زمین‌ها، املاک و مستغلات کمک می‌کند. این امور می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. جمع‌آوری اطلاعات جغرافیایی: این مرحله شامل جمع‌آوری نقشه‌ها، اسناد و سوابق ثبتی مربوط به زمین‌ها و املاک است.
  2. نقشه‌برداری میدانی: در این مرحله با استفاده از تجهیزات نقشه‌برداری، موقعیت دقیق مرزها، نقاط عطف و ویژگی‌های زمین تعیین می‌شود. این کار معمولاً با استفاده از دستگاه‌های GPS و تئودولیت انجام می‌شود.
  3. تجزیه و تحلیل داده‌ها: پس از جمع‌آوری داده‌ها، باید آن‌ها تجزیه و تحلیل شده و نقشه‌ها و مستندات جدید تهیه شود.
  4. تهیه نقشه‌های رسمی: نقشه‌های تهیه شده باید به صورت رسمی تایید و در سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) ثبت شوند.
  5. همکاری با ادارات مختلف: امور نقشه‌برداری ثبتی نیاز به همکاری با سایر ادارات و نهادهای دولتی مانند اداره ثبت اسناد و املاک، اداره محیط زیست و غیره دارد.
  6. صدور مجوزها و مستندات: بر اساس نقشه‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده، می‌توان مجوزهای لازم برای ساخت و ساز یا فعالیت‌های دیگر را صادر کرد.
  7. به‌روزرسانی اطلاعات: اطلاعات نقشه‌برداری باید به‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی شود تا تغییرات جدید در زمین‌ها و املاک ثبت گردد.

ایجاد دقت و صحت در امور نقشه‌برداری ثبتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا این داده‌ها در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری بسیار تاثیرگذار هستند.

 

انجام امور نقشه برداری ثبتی مربوط به شهرداری از عهده یک فرد متخصص بر می آید در واقع شهرداری به منظور صدور جواز ساخت مدارکی را در خواست خواهد کرد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام دو هزارم می باشد برای تهیه این نقشه مراجعه به فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری ضروری است.شرکت رادین مپ متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری و امور ثبتی و همچنین دارا بودن اکیپ های مجهز اجرایی اماده دریافت پروژه های شما می باشد.

شماره تماس با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ:02166398316 و 09129277534

انجام امور نقشه برداری ثبتی مربوط به شهرداری

قبل از آغاز هر ساخت و سازی لازم است که جواز ساخت اخذ شود. به منظور اخذ جواز ساخت لازم است به شهرداری مراجعه شود و شهرداری به مظور صدور جواز ساخت مدارکی را در خواست خواهد کرد در کنار مدارک حقوقی مدارک فنی ملک در خواست میگردد در واقع لازم است نقشه برداری ثبتی از ملک انجام شود و نقشه در خواستی شهرداری با دقت بالا و فرمت مورد نظر شهرداری تهیه گردد در واقع شهرداری نقشه یو تی ام دو هزارم را در خواست خواهد کرد تا در نتیجه موقعیت منحصر به فرد ملک حاصل شود همچنین شهرداری ممکن است نقشه های دیگری را نیز همانند نقشه یو تی ام ارتفاعی و یا نقشه دو خطی را در موقعیت خاص در خواست نماید.

برای تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم لازم است به یک فرد متخصص همانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام دو هزارم از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد و مختصات یو تی ام کنجها را برداشت خواهد کرد در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود و سپس این نقشه بر روی نقشه دو هزارم جانمایی میگردد.در ادامه این نقشه چاپ و مهر و امضا خواهدشد و قابل ارائه به شهرداری خواهد بود و شهرداری در نتیجه جواز ساخت را صادرخواهد کرد و ساخت و ساز به صورت قانونی قابل انجام خواهد بود.

09129277534 و 02166398316 کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی

 

انجام امور نقشه برداری ثبتی مربوط به شهرداری

انجام امور نقشه برداری ثبتی مربوط به شهرداری

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما