انواع جی پی اس نقشه برداری

انواع جی پی اس نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای انجام امور ثبتی ملک و همچنین امور حقوقی ملک لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه بهره خواهد برد.

تهیه نقشه یو تی ام با gps

نقشه یو تی ام از شهرداری، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی، اداره گاز و برق و .. در خواست می شود.

انواع جی پی اس در نقشه برداری را میتوان به سه دسته تقسیم نمود. که شامل جی پی اس تک فرکانسه، جی پی اس دو فرکانسه ، جی پی اس سه فرکانسه می باشد. برداشت زمینی برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد انجام شود. زیرا دقت نقشه یو تی ام مهم می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به یک فرد متخصص و با تجربه در تهیه نقشه یو تی ام مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری صلاحیت لازم برای تهیه این نقشه را دارد. و می تواند با دقت بالا این نقشه را تهیه کند. کارشناس با توجه به انواع جی پی اس در نقشه برداری با آگاهی کامل از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می کند. اما افراد غیر متخصص برای تهیه این نقشه معمولا از جی پی اس دستی استفاده می کنند که دقت پایینی دارد. بعد از برداشت مختصات یو تی ام کنج ها سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود و قابل ارائه به اداره ای خواهد بود که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست نموده است.

تهیه نقشه یو تی ام با gps

تهیه نقشه یو تی ام با gps

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما