انواع دستگاه های نقشه برداری

انواع دستگاه های نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه یو تی ام از جانب ادارات و ارگان های مختلف درخواست می گردد. و لازم است این نقشه با دقت بالا با استفاده از انواع دستگاه های نقشه برداری دقیق تهیه گردد. تا با کیفیت بالا فراهم شود. تهیه نقشه یو تی ام را میتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود.

تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا

نقشه یو تی ام بر اساس یک مختصات جهانی می باشد. هر نقطه بر روی زمین یک مختصات دارد. و با تهیه نقشه یو تی ام ملک موقعیت منحصر به فرد ملک به دست می آید. در واقع برای به دست آمدن موقعیت اختصاصی ملک و همچنین به دست آمدن ابعاد و مساحت ملک لازم است این نقشه تهیه گردد. نقشه یو تی ام با استفاده از دستگاه های نقشه برداری تهیه می شود. انواع دستگاه های نقشه برداری شامل دوربین توتال استیشن و جی پی اس دو یا سه فرکانسه می باشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات و نرم افزار های دقیقی استفاده می شود. و برداشت زمینی انجام می گیرد. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می شود. و قابل ارائه به ادارات ملکی خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام با دستگاه های نقشه برداری به این صورت است. که ابتدا کارشناس از جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود. و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. و نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان ها خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا

تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما