تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است مدارکی را تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. برای تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد

اسناد قدیمی امنیت بالایی ندارند. و جعل آن ممکن است همچنین به واسطه وجود این اسناد مشکلات زیادی برای مالکین اراضی و املاک به وجود می آید.

با توجه به مشکلات و معایب اسناد قدیمی ، اسناد تک برگ با امنیت بالا و ویژگی های دیگری همچون اطلاعات دقیق و کامل، سیسمی بودن و غیره به وجود آمده است. افراد بهتر است هر چه زود تر این تعویض را انجام دهند. همچنین برای اینکه بتوان ملک را معامله کرد. این تعویض سند باید انجام شود و سپس معامله انجام شود.

به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ لازم است. مدارکی را تهیه نمود. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. در واقع لازم است نقشه یو تی ام از عرصه ملک تهیه شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا این نقشه با دقت بالا حاصل شود. برخی از افراد برای تهیه نقشه یو تی ام به اشخاص غیر متخصص مراجعه می کنند. ولی در نتیجه نقشه یو تی ام با دقت پایین حاصل می شود. و مورد قبول قرار نخواهد گرفت. اداره ثبت اسناد این نقشه را تنها با مهر و امضای یک فرد متخصص قبول میکند.

برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و این نقشه مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد

اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما