تحقیق در مورد دوربین های نقشه برداری

تحقیق در مورد دوربین های نقشه برداری

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می گردد. و این نقشه برای انجام امور ثبتی و امور حقوقی ملک کاربرد دارد. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات دقیق و مخصوص نقشه برداری استفاده می شود. و برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد مورد اعتماد و دارای صلاحیت همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام و کاربرد آن

برای اخذ سند تک برگ و تعویض سند قدیمی می بایست به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. در واقع اسناد قدیمی امنیت پایینی دارد. و اطلاعات در آن با دقت بالا درج نشده است. بنابراین بهتر است هر چه زود تر تعویض سند قدیمی به سند تک برگ انجام شود. برای تبدیل سند قدیمی به تک برگ لازم است مدارکی را تهیه نمود. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در واقع نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی است. و با تهیه آن اطلاعات فنی ملک حاصل می شود.

برای تهیه این نقشه میتوان به فردی متخصص مراجعه نمود. برای انجام نقشه برداری از ملک از دوربین نقشه برداری و تجهیزاتی همچون جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود تا در نتیجه با دقت بالا برداشت زمینی انجام شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی میتواند به خوبی از عهده انجام نقشه برداری و تهیه نقشه یو تی ام بر بیاید. این متخص برای انجام برداشت زمینی از دوربین های نقشه برداری استفاده خواهد کرد در واقع دوربین توتال استیشن برای تهیه این نقشه مناسب است و کارشناس از آن بهره می گیرد.

در نتیجه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام و کاربرد آن

نحوه تهیه نقشه یو تی ام و کاربرد آن

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما