تعیین مختصات چهار گوشه زمین

تعیین مختصات چهار گوشه زمین

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به دلایل مختلفی در نتیجه لازم است تثبیت حدود اربعه ملک بر روی زمین انجام شود. و مختصات یو تی ام کنج ها بر روی زمین میخکوبی گردد. در واقع ممکن است حدود اربعه اراضی بر روی زمین نا معلوم شود. و مرز های اراضی مجاور بر روی زمین به هم بریزد. در نتیجه لازم است به یک کارشناس برای تعیین مختصات چهار گوشه زمین مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند میخ کوبی چهارگوشه ملک را انجام دهد. برای انجام میخکوبی در صورتی که مختصات یو تی ام کنج ها معلوم باشد. به راحتی انجام می شود. اما در صورت معلوم نبودن این متخصات ابتدا لازم است جانمایی ملک انجام شود.

میخ کوبی چهار گوشه ملک

به جهت تهیه سند تک برگ برای ملک لازم است مختصات یو تی ام کنج ها بر روی زمین پیاده سازی شود. در صورتی که این متخصات را مالک در اخیار داشته باشد. در چند ساعت پیاده سازی مختصات یو تی ام کنج ها انجام می شود اما معمولا این مختصات معلوم نمی باشد در نتیجه لازم است حدود اربعه ملک توسط متخصص با نقشه های ثبتی ملک معلوم شود و به عبارت دیگر لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. به جهت انجام جانمایی پلاک ثبتی و تعیین مختصات چهارگوشه زمین لازم است به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص با توجه به پلاک ثبتی ملک و اسناد و مدارک ملک در نتیجه نقشه ثبتی ملک را استخراج خواهد کرد و با تبدیل نقشه ثبتی به نقشه یو تی ام در نتیجه مختصات یو تی ام کنج ها معلوم می شود.

بعد از انجام پیاده سازی در ادامه نوبت به چهار میخ زدن ملک فرا می رسد در واقع مختصات یو تی ام به دست آمده از کنج های ملک در داخل دوربین نقشه برداری تخلیه می گردد. کارشناس به محل ملک مراجعه خواهد کرد و این نقاط را بر روی زمین مشخص و میخ کوبی خواهد کرد.

میخ کوبی چهار گوشه ملک

میخ کوبی چهار گوشه ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما