تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

.تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی ملک در تهران به منظور تعیین مرزها و موقعیت یک ملک بر روی زمین انجام می شود. و پلاک ثبتی ملک در سند مرزها و حریم ملک را تعریف می کنند. و در بحث جانمایی ملک می توان از این پلاک ثبتی ملک استفاده کرد.

روش تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

پلاک ثبتی ملک یا همان پلاک اصلی و فرعی درج شده در سند های منگوله دار و تک برگی است که بر اساس تقسیم بندی زمین و طرح اصلاح اراضی برای هر ملک تعیین شده است. و امروزه برای تعیین موقعیت یک ملک بر روی زمین که نیاز است مرزهای دقیق بین ملک ها نیز مشخص شود. و بر این اساس ابتدا با بررسی پلاک ثبتی ملک مرزهای ملک تعیین می شوند. بعد از آن از طریق تهیه نقشه یو تی ام از ملک کار جانمایی ملک انجام می شود. و حاصل از کار یک نقشه یو تی ام است. که باید توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود تا دارای اعتبار باشد.

برای این منظور باید مرزهای یک ملک مشخص باشد. و در صورتی که آدرس دقیق ملک مشخص نباشد و مرزهای ملک نیز قابل تشخیص نباشد. باید از طریق پلاک ثبتی ملک نقشه تفکیکی آن استعلام گرفته شود. تا بر اساس این نقشه تفکیکی مرزهای ملک تعیین شوند. و بعد از آن بر اساس این مرزهای تعیین شده از ملک نقشه یو تی ام ملک نیز تهیه شود.

تمامی امور مربوط به ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری انجام می شود. در نهایت نقشه حاصل از جانمایی ملک که نقشه یو تی ام است. توسط کارشناس رسمی مربوطه مهر و امضا می شود. و به دست متقاضی می رسد.

روش تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

روش تهیه نقشه جانمایی پلاک ثبتی

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما