تهیه نقشه یو تی ام ماده 147

تهیه نقشه یو تی ام ماده 147

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

نقشه یو تی ام ماده 147 عرصه و اعیان به منظور تعیین تکلیف املاک فاقد سند تهیه می شود. که به سند تک برگ ماده 147 معروف است.این نقشه یو تی ام پایه و اساس کار سند تک برگ است. برای تهیه این سند تک برگ باید نقشه یو تی ام هم از عرصه ملک و هم اعیان تهیه شود. تا با چاپ و مهر و امضا این نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری و امور ثبتی برای صدور سند تک برگ اقدام شود.

تهیه نقشه یو تی ام ماده 147 و صدور سند تک برگ

نقشه یو تی ام به منظور تعیین موقعیت یک قطعه زمین یا ملک بر روی کره زمین تهیه می شود. و این نقشه یو تی ام پایه و اساس کار سند تک برگ قرار گرفته است. بطوری که برای صدور سند تک برگ  نقشه یو تی ام توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی تهیه شود. تا با ثبت نقشه سند تک برگ صادر شود. یکی از انواع سند تک برگ می توان به سند تک برگ ماده 147 اشاره کرد. که این سند تک برگ به منظور تعیین تکلیف املاک فاقد سند در سیستم ثبتی تهیه می شود.

املاک دارای بنچاق و مبایعه نامه می توانند با تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان ملک برای صدور سند تک برگ ماده 147 اقدام کنند. در صورت وجود مالک دیگر باید ثابت شود که مالک اصلی ملک کدام یک از طرفین می باشد. برای تهیه نقشه یو تی ام از یک ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات های گوشه های عرصه ملک و هم چنین اعیان برداشت می شود. بعد از آن ترسیم نقشه ملک با توجه به مختصات های برداشت شده انجام می شود. در نهایت نقشه ای به دست می آید که موقعیت دقیق ملک را بر روی زمین نمایش می دهد.

تهیه نقشه یو تی ام ماده 147 و صدور سند تک برگ

تهیه نقشه یو تی ام ماده 147 و صدور سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما