جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی و تهیه نقشه

جانمایی UTM با توجه به سند قدیمی و تهیه نقشه

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ممکن است حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانماییUTM لازم است به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. تا در نتیجه با توجه به سند قدیمی و ثتبی ملک حدود واقعی ملک معلوم شود و تهیه نقشه یو تی ام انجام شود.

جانمایی پلاک ثبتی کارشناس رسمی دادگستری

جانمایی UTM یک عملیات تخصصی است که با توجه به سند قدیمی انجام می شود. و طبق پلاک ثبتی ملک کروکی های قدیمی از ملک استخراج می شود. سپس با انطباق این کروکی ها روی زمین در نتیجه حدود اربعه روی زمین مشخص می شود. در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام جانمایی پلاک ثبتی انجام میشود.

جانمایی UTM زمانی انجام میشود که حدود اربعه ملک و آدرس ملک نا معلوم باشد. در نتیجه برای یافتن این اطلاعات لازم است به یک متخصص مراجعه کرد. تا با توجه به سند قدیمی و ثبتی ملک آدرس و حدود اربعه ملک را معلوم نماید. و در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام امکان اخذ سند تک برگ وجود داشته باشد.

بنابراین میتوان به کارشناس رسمی دادگستری برای انجام جانمایی UTM مراجعه نمود. این متخصص بعد از جمع آوری اسناد قدیمی سپس اسناد ثبتی ملک را استخراج خواهد کرد. در واقع برای شناسایی املاک و اراضی اداره ثبت اسناد بعد از تقسیم بندی اراضی سپس برای هر قسمت یک پلاک ثبتی اختصاص داده است. و اطلاعات و اسناد مربوط به پلاک ثبتی به صورت کروکی و نقشه های قدیمی در بانک اطلاعات ثبتی مناطق موجود می باشد.

در نتیجه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم میشود. و سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه میشود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه و نرم افزار های مخصوصی استفاده میشود. در نتیجه نقشه تهیه شده مهر و امضا میشود تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما