محاسبه قیمت کارشناسی ملک

محاسبه قیمت کارشناسی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای انجام معامله ملک زمانی با اطمینان بالا ممکن می باشد. که قیمت واقعی ملک معلوم شود. در نتیجه لازم است ارزیابی ملک با دقت بالا انجام شود. برای تعیین قیمت ملک لازم است به یک فرد متخصص و مورد اعتماد همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. برای انجام ارزیابی ملک عواملی از جمله مساحت عرصه و اعیان، کیفیت بنا، دسترسی به ملک، مصالح به کار رفته در بنا و … قیمت ملک بر آورد می شود.

ارزیابی ملک

به طور کلی در مواقعی لازم است ارزیابی ملک انجام شود. و تعیین قیمت ملک انجام شود. در واقع برای انجام معاملات ملکی ، برای اثبات تمکن مالی برای بانک ، اثبات تمکن مالی برای اداره مهاجرت و همچنین برای تقسیم ملک بین شرکا و .. لازم است قیمت حقیقی ملک معلوم شود. و انجام ارزیابی ملک ضروری می باشد.

برای محاسبه قیمت کارشناسی ملک می توان به یک فرد متخصص و با تجربه همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود تا در نتیجه قیمت واقعی ملک معلوم شود.

یکی از عوامل تاثیر گذار برای تعیین قیمت ملک مساحت و ابعاد دقیق ملک می باشد. برای تعیین مساحت و ابعاد ملک لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. کارشناس رسمی دادگستری برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود در ادامه ترسیم دفتری نقشه یو تی ام انجام می شود با تهیه این نقشه مساحت دقیق ملک معلوم می شود.

کارشناس با توجه به مساحت عرصه ملک، دسترسی به ملک، امکانات ملک ، مصالح به کار رفته در بنا، تعداد پارکینگ و .. در نتیجه قیمت ملک بر آورد می شود و گزارش کارشناسی ملک قابل ارائه خواهد بود.

ارزیابی ملک

ارزیابی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما