هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

برای اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد، اخذ سند بر طبق ماده 147، حل اختلافات حد و حدودی ملک، اخذ جواز ساخت از شهرداری و .. تهیه نقشه یو تی ام در خواست می گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی لازم است انجام شود. تا در نتیجه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک معلوم می شود. و هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر اساس مساحت عرصه ملک تعیین می شود.

انجام نقشه برداری برای تهیه نقشه یو تی ام

قبل از آغاز هر ساخت و سازی لازم است به شهرداری مراجعه نمود. تا بتوان جواز ساخت را از این اداره اخذ نمود. به جهت اخذ این جواز مدارکی در خواست می شود. و یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد. در واقع نقشه یو تی ام یک دو هزارم شهرداری درخواست می شود. تا موقعیت دقیق ملک آشکار گردد.

تهیه نقشه یو تی ام از عهده کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی بر می آید. این متخصص برای تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات و روش های تخصصی بهره خواهد گرفت.

کارشناس به جهت تهیه نقشه یو تی ام ابتدا برداشت زمینی را انجام خواهد داد. و سپس ترسیم نقشه یو تی ام با نرم افزار های دقیقی انجام می شود.

تهیه نقشه یو تی ام ابتدا با برداشت زمینی آغاز می شود. و کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد برداشت زمینی را انجام خواهد داد. در ادامه بعد از اتمام برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام می شود. نقشه تهیه شده چاپ و مهر و امضا می گردد و قابل ارائه به ادارات دولتی خواهد بود.

انجام نقشه برداری برای تهیه نقشه یو تی ام

انجام نقشه برداری برای تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما