پلاک ثبتی در سند دفترچه ای

پلاک ثبتی در سند دفترچه ای

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک به کمک پلاک ثبتی ملک در سند دفترچه ای ممکن می باشد. این عملیات زمانی لازم است انجام شود. که ادرس ملک گمشده باشد. و یا دیوار کشی ملک بر روی زمین نا معلوم باشد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود .این متخصص به جهت انجام این عملیات نقشه ثبتی ملک را از بانک اطلاعات ثبتی استخراج خواهد کرد.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

به جهت تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود. برای انجام این تبدیل لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود. با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است حدود اربعه ملک معلوم باشد. در صورت نامعلوم بودن حدود ملک لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. انجام جانمایی پلاک ثبتی به کمک پلاک ثبتی در سند دفترچه ای انجام می گیرد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک می توان به فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. برای انجام این عملیات اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک بر روی زمین معلوم می شود در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود ومختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه تهیه شده مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر شود.

جانمایی پلاک ثبتی ملک

جانمایی پلاک ثبتی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما