گزارش جانمایی ملک با تفسیر عکس هوایی

گزارش جانمایی ملک با تفسیر عکس هوایی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

گزارش جانمایی ملک با تفسیر عکس هوایی به جهت تهیه تامین دلیل برای حل اختلافات حد و حدودی ملک لازم است تهیه شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی میتوان. به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

تفسیر عکس هوایی

ممکن است فردی به دلیل مشخص نبودن حدود و مرز های ملک خود با ملک مجاور به اختلافاتی بخورد. در این صورت برای حل اختلافات ملکی باید مدارکی برای مرجع قضایی به عنوان تامین دلیل فراهم شود. این تامین دلیل با انجام جانمایی ملک قابل تهیه است. به جهت انجام جانمایی ملک میتوان. به کارشناس رسیم دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. کارشناس برای تفسیر عکس هوایی از تجهیزات دقیق  و مخصوص بهره می گیرد. و در نتیجه آن را با دقت بالا انجام می دهد.

این متخصص ابتدا عکس هوایی پوشش دار را از منطقه ای که ملک در آن قرار گرفته است و با توجه به تاریخی که سند ملک صادر شده است از سازمان نقشه برداری و یا سازمان جغرافیایی تهیه خواهد کرد. این سازمان ها عکس هوایی را با استفاده از تجهیزات مخصوصی اخذ میکنند. و به صورت آرشیوی عکس هوایی را حفظ میکنند.

به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده میشود. و در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام میشود. این متخص بعد از یافتن حدود اربعه قدیمی ملک بر روی عکس هوایی سپس جانمایی عکس هوایی را بر روی زمین انجام خواهد داد. سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه میشود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده میشود. و بعد از برداشت ترسیم نقشه یو تی ام با اتوکد انجام میگیرد. و نقشه تهیه شده مهر و امضا شده به همراه گزارش تفسیر عکس هوایی قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود تا این نوع اختلافات حل شود.

راه های ارتباط با ما

09129277534

02166398316

برای ارتباط با اینستاگرام ما کلیک کنید

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما