یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

برخی املاک قدیمی که سند قدیمی دارند آدرس مشخصی ندارند و مالک اینگونه املاک به دلایل مختلف از آدرس ملک خود مطلع نمی باشد. به اینگونه املاک،ملک گمشده می گویند. اداره ثبت اسناد مسئولیت پیدا کردن آدرس اینگونه املاک را بر عهده نمی گیرد. زیرا اسناد ثبتی حجم وسیعی دارد. و بررسی این مدارک و جانمایی پلاک ثبتی بر روی زمین تخصصی و پیچیده و زمانبر خواهد بود. پس در صورتی که قصد پیدا کردن آدرس ملک خود را دارید. تا بتوانید حدود ملک خود را تثبیت نمایید. و برای آن سند تک برگ اخذ نمایید. که امنیت بسیار بالایی دارد. می بایست جانمایی پلاک ثبتی توسط یک شخص مجرب انجام شود. در واقع کارشناس رسمی دادگستری می تواند این عملیات را با یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران انجام دهد.

برای انجام این عملیات از اسناد و مدارک قدیمی ملک استفاده می شود. و بعد از بررسی اسناد سپس نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می گردد.

جانمایی پلاک ثبتی

جانمایی پلاک ثبتی یعنی تعیین مکان دقیق ملک و حدود اربعه دقیق ملک بر روی زمین در واقع انجام این عملیات با استفاده از اسناد و مدارک قدیمی همچون سند دفترچه ای، بنچاق، قولنامه، نقشه ثبتی و سند مادر ممکن می باشد. به جهت انجام این عملیات مراجعه به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد.

مراحل انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک

  • مطالعه دقیق اسناد و مدارک ملک: در این مرحله اسناد و مدارک قدیمی ملک از جمله بنچاق، قولنامه، سند دفترچه ای، سند مادر و .. بررسی می گردد.
  • تهیه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی: در مرحله دوم اسناد و مدارک ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی ملک با توجه به پلاک ثبتی ملک استخراج می شود.
  • جانمایی ملک بر روی نقشه : با یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران و جانمایی آن بر روی نقشه هوایی در نتیجه حدود اربعه ملک معلوم می شود.
  • پیاده سازی و میخ کوبی ملک: با به دست آوردن مختصات یو تی ام کنج ها در نتیجه جانمایی آن بر روی زمین انجام می شود. سپس میخ کوبی و تثبیت این حدود بر روی زمین انجام می شود.

اهمیت جانمایی پلاک ثبتی ملک

  • معلوم نمودن موقعیت دقیق ملک بر روی زمین
  • یافتن آدرس ملک گمشده
  • جانمایی املاکی که حدود مرزی آن ها با گذشت سال ها از بین رفته است.
  • استعلام وضعیت زمین هنگام خرید ملک اراضی
  • حل اختلافات بین مالکینی که حدود اراضیشان نا معلوم است.

یافتن پلاک ثبتی روی نقشه تهران

جانمایی پلاک ثبتی یافتن آدرس ملک گمشده

املاک گمشده به املاکی گفته می شود. که آدرس معلومی ندارند و مالک آن ها از آن بی اطلاع است. و از آنجایی که اسناد این املاک قدیمی و دفترچه ای است. پس با استفاده از آن پیدا کردن آدرس برای افراد ممکن نیست. زیرا اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی نیستند. و تنها اطلاعات حقوقی در آن درج گردیده است. در واقع با توجه به تغییراتی که در بافت منطقه افتاده است. لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا در نتیجه موقعیت پلاک ثبتی ملک با دقت بالا معلوم شود.

بنابراین برای اینکه بتوان آدرس ملک گمشده را پیدا کرد. می توان به کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. و از وی درخواست کرد. که جانمایی پلاک ثبتی را انجام دهد. این متخصص با استفاده از اسناد و مدارک موجود و اسناد ثبتی ملک به حدود ثبتی ملک پی می برد. و آن را بر روی زمین جانمایی می کند. و سپس با استفاده از جی پی اس دو فرکانسه که مناسب برای تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا و مورد قبول اداره ثبت اسناد می باشد. گوشه های ملک را برداشت خواهد نمود. سپس نقشه یو تی ام را ترسیم خواهد کرد. در ادامه امکان دیوارکشی وجود دارد. و همچنین امکان اخذ سند تک برگ نیز وجود خواهد داشت.

جانمایی پلاک ثبتی معلوم نمودن حدود اربعه ملک

ممکن است اختلافات ملکی به وجود آید. و مالک متوجه شود به ملکش تعارض شده است. در نتیجه لازم است مدارکی را فراهم نمودن و به مراجع قضایی ارائه داد. در واقع لازم است حدود ثبتی ملک معلوم شود و نقشه یو تی ام ارائه شود. همچنین با تهیه این نقشه امکان اخذ سند تک برگ برای ملک وجود خواهد داشت.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود این متخصص با بررسی اسناد قدیمی ملک این عملیات را آغاز خواهد کرد. وی بعد از بررسی این اسناد در نتیجه نقشه ثبتی را از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج خواهد کرد. با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. با مشخص شدن این حدود در ادامه نقشه یو تی ام تهیه می شود برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. بعد از برداشت زمینی ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. نقشه یو تی ام قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. در نتیجه با ارائه این نقشه اختلافات به وجود آمده حل می شود. همچنین امکان اخذ سند تک برگ با ارائه این نقشه به اداره ثبت اسناد وجود خواهد داشت.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

جانمایی پلاک ثبتی عملیاتی تخصصی است و با انجام آن موقعیت دقیق ملک و حدود و مرز های ملک معلوم می گردد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی لازم است به یک فرد متخصصی مراجعه نمود که به بانک اطلاعات ثبتی دسترسی دارد. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این عملیات را انجام دهد. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از اسناد و مدارک قدیمی ملک و اسناد و مدارک ثبتی استفاده می شود. در نتیجه با جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. در صورتی که جانمایی پلاک ثبتی ملک به اشخاص غیر متخصص سپرده شود. تا در نتیجه موقعیت پلاک ثبتی ملک معلوم نمی شود و در واقع پلاک ثبتی در جای خود قرار نمی گیرد. همین امر باعث بروز مشکلاتی می شود.

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

جانمایی پلاک ثبتی را به چه کسی بسپاریم؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما