تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ

 

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ دارای چه مراحلی می باشد؟

تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ (سند رسمی) نیازمند رعایت مراحل قانونی مشخصی است. این فرآیند معمولاً شامل موارد زیر است:

  1. گواهی از مراجع مربوطه: برای تبدیل سند منگوله دار، ممکن است نیاز به اخذ گواهی از ادارات مربوطه مانند اداره ثبت اسناد و املاک باشد که تایید کند سند منگوله دار معتبر است.
  2. نگارش درخواست: متقاضی باید یک درخواست رسمی برای تبدیل سند به صورت کتبی تنظیم کند.
  3. تهیه مدارک لازم: مدارکی مانند کپی سند منگوله دار، کارت شناسایی ملی، و سایر مدارک لازم باید تهیه شود.
  4. مراجعه به اداره ثبت: پس از آماده‌سازی مدارک، متقاضی باید به اداره ثبت اسناد و املاک مربوطه مراجعه کند.
  5. پرداخت هزینه‌ها: ممکن است هزینه‌های مربوط به صدور سند جدید نیز وجود داشته باشد که باید پرداخت شود.
  6. صدور سند تک برگ: پس از بررسی مدارک و تأیید آنها، سند تک برگ صادر می‌شود.

برای اطلاعات دقیق‌تر و مراحل خاص‌تر، توصیه می‌شود به اداره ثبت اسناد

اسناد قدیمی معایبی دارند. و در نتیجه لازم است هر چه زود تر اقداماتی به جهت تبدیل سند قدیمی به تک برگ انجام شود. تبدیل سند منگوله دار به سند تک برگ با ارائه مدارکی به اداره ثبت اسناد ممکن می باشد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام می باشد که لازم است از عرصه ملک تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری  می باشد.

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

تبدیل سند منگوله دار قدیمی به سند تک برگ با تهیه مدارکی ممکن می باشد. یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است. در واقع با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

برای تهیه این نقشه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سبب تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا و استاندارد می شود. تهیه نقشه یو تی ام ابتدا با برداشت زمینی انجام می شود. و در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین معلوم باشد. در نتیجه برداشت زمینی انجام می شود و در صورتی که حدود اربعه اراضی بر روی زمین نا معلوم باشد. لازم است این حدود ابتدا معلوم شود. به جهت معلوم نمودن حدود ثبتی ملک انجام عملیات جانمایی پلاک ثبتی لازم و ضروری می باشد.

برای انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود و در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود با جانمایی این نقشه بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می شود. سپس نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود با تهیه این نقشه و ارائه آن به اداره ثبت اسناد در نتیجه سند تک برگ برای ملک صادر می شود.

شماره تماس با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ:02166398316 و 09129277534

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

نحوه تهیه نقشه یو تی ام برای سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما