دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام

دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام

نقشه یو تی ام نقشه ای است با مختصات جهانی که با تهیه این نقشه هر نقطه دارای مختصات منحصر به فرد و یکتا می شود. و هیچ دو نقطه ای مختصات یکسانی ندارد. این نقشه به دلیل ویژگی هایی که دارد امروزه برای املاک نیز مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد دارد. در حقیقت بسیاری از ارگان ها و ادارات و حتی مراجع قضایی برای امور مربوط به ملک این نقشه را با دقت بالا از افراد در خواست می کنند.

همچنین تهیه نقشه یو تی ام مزایای فراوانی نیز دارد در واقع با تهیه این نقشه ملک در جای خود تثبیت می گردد. و امکان تعارض و تجاوز به حدود ملک وجود نخواهد داشت همچنین با تهیه این نقشه اختلافات مربوط به ملک نیز به حداقل می رسد.

برای تهیه این نقشه می توان به دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری همان متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید و با مهر و امضای خود به آن ارزش و اعتبار ببخشد.

برای تهیه نقشه یو تی ام در ابتدا برداشت زمینی انجام می شود. و بعد از اتمام برداشت ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از نرم افزار انجام می شود. تا با دقت بالا این نقشه به دست آید.

نقشه یو تی ام چیست؟

ممکن است بار ها و بار ها با مراجعه به ادارات مرتبط با امور ملکی نقشه یو تی ام ملک از شما در خواست شود. در واقع با مراجعه به اداراتی همچون شهرداری، اداره ثبت اسناد و .. نقشه یو تی ام در خواست می شود. نقشه یو تی ام نقشه ای با مختصات جهانی می باشد که با تهیه آن اطلاعات فنی ملک با دقت بالا به دست می آید. در حقیقت با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت ملک حاصل می شود. از جمله ویژگی های مهم نقشه یو تی ام به دست آمدن مختصات یو تی ام منحصر به فرد هر نقطه بر روی زمین است که مشابه آن را نمی توان یافت.

تهیه نقشه یو تی ام توسط چه کسی انجام می گیرد؟

نقشه یو تی ام لازم است توسط متخصصینی تهیه شود و افراد غیر متخصص قادر نیستند این نقشه را با دقت مطلوب تهیه نمایند. مهندسین نقشه برداری که تاییدیه نظام مهندسی و یا نظام کاردانی را دارند و همچنین کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مجاز اند این نقشه را تهیه نمایند. و تهیه نقشه یو تی ام توسط این متخصصین کیفیت بالایی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که ادارات و سازمان های مختلف نقشه یو تی ام را تنها با مهر و امضای یک فرد متخصص از شما می پذیرند. برخی از افراد به دلیل پیشنهاد قیمت پایین تر نقشه یو تی ام ازجانب اشخاص غیر متخصص تهیه این نقشه را به آنان می سپارند. اما از آنجایی که این افراد تخصص لازم را ندارند از تجهیزات غیر دقیقی همچون جی پی اس دستی برای تهیه نقشه یو تی ام استفاده می کنند. نقشه تهیه شده توسط این افراد ارزش و اعتبار ندارد.

دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام

مزایای تهیه نقشه یو تی ام

  • استقرار پلاک در محل مورد نظر
  • مشخص شدن مختصات ملک در حد سانتی متر
  • جلوگیری از تعارض و تجاوز به ملک
  • کاهش اختلافات ملکی
  • ثبت در سامانه اسناد

کاربرد نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. از جمله این ادارات اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و .. می باشد. برای مثال اداره ثبت اسناد به جهت تبدیل سند قدیمی به سند تک برگ این نقشه را در خواست می کند.

نقشه یو تی ام کارشناس رسمی دادگستری

ویژگی های نقشه های یو تی ام باعث شده است که امروزه از جانب سازمان های مختلف به عنوان مدرکی در خواست شود. سازمان هایی از جمله شهرداری برای صدور جواز ساخت، اداره ثبت اسناد برای صدور سند تک برگ،اداره گاز به منظور مشخص شدن انشعابات مشترکاش و همچنین سازمان جهاد کشاورزی به جهت تشخیص اراضی ملی از زراعی و .. نقشه یو تی ام را در خواست می کنند.

افراد غیر متخصص و آماتور این نقشه را با استفاده از تجهیزات و روش هایی تهیه می کنند. و در نتیجه نقشه نهایی دقت پایینی خواهد داشت. مثلا بسیاری از آنان با استفاده از جی پی اس دستی مختصات یو تی ام را برداشت خواهند کرد. اما این دستگاه خطای بالایی دارد بنابراین نقشه تهیه شده دقت پایینی خواهد داشت.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به دفتر فنی تهیه و طراحی نقشه های utm یو تی ام مراجعه نمود. در واقع کارشناس رسمی دادگستری متخصصی است که تهیه این نقشه را با کیفیت بالا انجام خواهد داد. کارشناس برای اینکه نقشه با دقت بالا به دست بیاید از جی پی اس دو فرکانسه استفاده خواهد کرد. و با استقرار در گوشه های ملک مختصات یو تی ام آن را استخراج و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم خواهد کرد. در آخر با مهر و امضای این کارشناس نقشه اعتبار پیدا خواهد کرد.

تهیه نقشه یو تی ام چقدر زمان می برد؟

زمان مورد نیاز برای تهیه نقشه یو تی ام به عواملی بستگی دارد و هر ملک با ملک دیگر تفاوت دارد. هر چه مساحت ملک بیشتر باشد و ملک مرزهای نا منظم تری داشته باشد در نتیجه تهیه نقشه یو تی ام زمان بیشتری می برد. همچنین مهارت و تجربه کارشناسی که تهیه نقشه یو تی ام را انجام می دهد موثر می باشد. بنابراین به جهت تهیه نقشه یو تی ام حتما به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمایید.

گروه کارشناسان رسمی رادین مپ در زمینه نقشه برداری و امور ثبتی فعال است. این مجموعه با توجه به داشتن اکیپ های مجرب و مجهز به تجهیزات به روز نقشه برداری کلیه امور نقشه برداری ملک را انجام می دهند. بنابراین تهیه نقشه یو تی ام توسط این کارشناسان با دقت بالا و کمترین زمان ممکن است.

تهیه نقشه یو تی ام چقدر زمان می برد؟

تهیه نقشه یو تی ام چقدر زمان می برد؟

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما