میخ کوبی زمین چیست؟

میخ کوبی زمین چیست؟

قبل از انجام هر ساخت و سازی نیاز است که چهارگوشه ملک بر روی زمین تثبیت گردد. تا بنا بر روی حدود دقیق و مشخص ملک ساخته شود. تا تجاوز به حدود املاک مجاور رخ ندهد. برای اینکه چهارگوشه ملک بر روی زمین تثبیت شوند لازم است میخکوبی انجام شود.

اگر که میخ کوبی ملک توسط یک فرد غیر متخصص انجام شود در نتیجه انجام این عملیات به صورت غیر اصولی صورت می گیرد. همین غیر اصولی انجام شدن میخ کوبی ملک باعث می شود که در آینده مشکلات حقوقی برای افراد به وجود آید. در واقع انجام عملیات میخ کوبی غیر اصولی قبل از انجام ساخت و ساز ملک باعث می شود. ملک در جای خود قرار نگیرد و به حدود املاک مجاور تعارض کرده باشد. در نتیجه مالک موظف به تهیه نقشه کادر می شود. تهیه نقشه کار بسیار پیچیده و دشوار می باشد.

برای انحام میخ کوبی زمین می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. میخ کوبی زمین چیست افراد زیادی این سوال برایشان ممکن است به وجود آید. در واقع انجام این عملیات باعث می شود که چهار گوشه ملک بر روی زمین مشخص و تثبیت شود.

میخ کوبی زمین چیست؟

پیاده کردن و میخ کوبی زمین انجام می شود تا در نتیجه چهار گوشه ملک بر روی زمین تثبیت شود. انجام میخ کوبی زمین با مختصات یو تی ام ممکن می باشد.

نحوه میخ کوبی زمین چه شرایطی دارد؟

نحوه میخکوبی چهارگوشه ملک به شرایط ملک و مالک بستگی دارد. اگر که مالک مختصات یو تی ام کنج ها را در اختیار داشته باشد. با ارائه این مختصات به کارشناس در نتیجه میخ کوبی زمین در کمترین زمان انجام می شود. میخ کوبی زمین چیست؟ در واقع میخ کوبی زمین مشخص و تثبیت نمودن حدود ملک بر روی زمین می باشد.

در صورتی که مختصات یو تی ام کنج های ملک معلوم نباشد. و در این صورت اگر که ملک مساحت کمی داشته باشد و املاک مجاور دیوارکشی داشته باشند. مرز های ملک مشخص است و در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام و استخراج مختصات یو تی ام گوشه های ملک میح کوبی چهار گوشه ملک انجام می شود. اما ممکن است ملک مساحت زیادی داشته باشد و مالک به حدود ملک واقف نباشد. و ملک در منطقه ای قرار گرفته باشد که اطراف آن ساخت و سازی انجام نشده باشد. در این صورت ابتدا باید عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. و در نتیجه با مشخص شدن حدود ثبتی ملک بر روی زمین نقشه یو تی ام تهیه می گردد. و سپس میخ کوبی قابل انجام می باشد.

به هم ریختن مرز ها و بروز اختلافات

به طور کلی ممکن است حدود و مرز های ملک بر روی زمین نا معلوم و به هم ریخته شود. در نتیجه با به هم ریختن مرزها بر روی زمین اختلافاتی به وجود می آید. برای حل اختلافات می بایست تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد. این نوع اختلافات معمولا برای اراضی کشاورزی که مساحت بالایی دارد به وجود می آید. تهیه تامین دلیل تخصصی را می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

در نتیجه برای حل این اختلافات لازم است حدود اربعه اراضی معلوم شود. و چهار گوشه ملک بر روی زمین تثبیت شود. در واقع لازم است میخ کوبی زمین انجام شود. برای انجام میخ کوبی زمین از آن جایی که حدود اربعه اراضی بر روی زمین به هم ریخته است. در نتیجه لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات ابتدا اسناد و مدارک قدیمی ملک گرد آوری می شود. در ادامه نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی استخراج می شود. سپس جانمایی نقشه ثبتی ملک بر روی زمین انجام می شود.

بنابراین حدود اربعه ملک معلوم می شود. در ادامه نقشه یو تی ام ملک تهیه می شود و مختصات یو تی ام کنج ها و شکستگی ها معلوم می شود. با معلوم شدن این حدود در ادامه میخ کوبی چهار گوشه ملک بر روی زمین انجام می شود. تا با تثبیت حدود اربعه ملک بر روی زمین و در نتیجه نقشه یو تی ام ملک قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود. با ارائه این مدرک به مراجع قضایی اختلافات به وجود آمده حل می شود.

میخ کوبی زمین چیست؟

انجام میخ کوبی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

افراد قبل از اینکه بخواهند در ملک خود ساخت و ساز انجام دهند. ابتدا باید حدود ثبتی و سندی ملک بر روی زمین مشخص و سپس چهار گوشه میخکوبی گردد. پیاده سازی در ابتدای ساخت و ساز بایستی با دقت بالا و اصولی انجام شود. در صورتی که این مرحله توسط یک فرد غیر متخصص به صورت غیر اصولی انجام شود ممکن است پیاده سازی با دقت بالا انجام نشود. و همین امر باعث مشکلاتی بعد از ساخت ملک خواهد شد.

در صورتی که حدود اربعه ملک بر روی زمین مشخص نباشد در نتیجه بایستی ابتدا چهار گوشه ملک با توجه به سند پیاده سازی شود. و سپس بر روی زمین مشخص شود و سپس نقشه یو تی ام برای دیوارکشی ملک تهیه گردد.

اسناد قدیمی به اسناد حد و حدودی معروف هستند. و از روی آن نمی توان به حدود ملک پی برد و برای مشخص کردن مرز های ملک باید عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام این عملیات و پیاده سازی چهارگوشه ملک باید به یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه شود. عملیات جانمایی پلاک ثبتی به این صورت انجام می شود. که ابتدا با استفاده از شماره پلاک ثبتی اسناد و مدارک ثبتی استخراج می شوند. و سپس نقشه ی ثبتی مربوط به ملک بر روی زمین جانمایی می گردد.

با مشخص شدن حدود اربعه ملک بر روی زمین سپس نقشه یو تی ام تهیه می گردد. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و برداشت زمینی از کنج ها انجام می شود. سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود. در نتیجه با معلوم شدن مختصات یو تی ام کنج ها سپس تثبیت چهارگوشه ملک بر روی زمین انجام می شود.

انجام میخ کوبی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

انجام میخ کوبی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما