تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

اسناد دفترچه ای سندی قدیمی است و معایبی دارد. در نتیجه به نفع مالکینی که سند ملکشان قدیمی است. که تبدیل سند قدیمی ملک خود را به سند تک برگ انجام دهند.

برای تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی لازم است. مدارکی از جمله نقشه یو تی ام را تهیه شود. و به اداره ثبت اسناد ارائه گردد. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

نحوه اخذ سند تک برگ

از آنجایی که اسناد قدیمی دفترچه ای معایب بسیاری داشته اند. در نتیجه اسناد تک برگ به وجود آمدند. بنابراین برای اینکه بتوان سند تک برگ برای ملک اخذ نمود. لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه نمود.

تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی با مراجعه به اداره ثبت اسناد و مدارک و با ارائه مدارکی ممکن می باشد. از جمله مدارکی که به جهت تبدیل سند دفترچه ای به سند تک برگ درخواست می شود. نقشه یو تی ام است. در واقع سند دفترچه ای قدیمی است و در آن اطلاعات مکانی درج نشده است. بنابراین برای تهیه نقشه یو تی ام لازم است اقدام نمود. و به جهت تهیه این نقشه می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

کارشناس به جهت تهیه نقشه یو تی ام از تجهیزات و نرم افزار های دقیقی استفاده خواهد کرد. تا این نقشه با کیفیت استاندارد تهیه شود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود. و مختصات یو تی ام کنج ها برداشت می شود در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود و نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد و مدارک خواهد بود.

نحوه اخذ سند تک برگ

نحوه اخذ سند تک برگ

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما