نقشه برداری زمین

نقشه برداری زمین

نقشه یو تی ام نقشه ای دقیق است که برای مشخص کردن مکان و موقعیت هر نقطه بر روی زمین استفاده می شود. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی می باشد و ویژگی های منحصر به فردی دارد.  با تهیه این نقشه برای ملک، مختصات اختصاصی ملک به دست می آید. به طوری که در هیچ نقطه از زمین نظیر آن پیدا نمی شود و به عبارت دیگر این مختصات منحصر به فرد ملک می باشد. برای تهیه این نقشه ابتدا نقشه برداری زمین و سپس ترسیم نقشه utm انجام می شود.

با تهیه نقشه یو تی ام موقعیت، مساحت و ابعاد دقیق ملک با دقت سانتی متری به دست می آید. به دلیل ویژگی های نقشه utm این نقشه اخیرا بسیاری از سازمان های دولتی به دلایل مختلفی این نقشه را از افراد در خواست می کنند. از جمله سازمان هایی که تهیه این نقشه را از افراد در خواست می کنند شهرداری، جهاد کشاورزی، اداره منابع طبیعی، اداره ثبت اسناد، شورای حل اختلاف و غیره می باشد.

برای تهیه این نقشه بایستی حتما به یک متخصصی مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد تا این کارشناس این نقشه را با کیفیت بالا تهیه شود. نقشه یو تی ام تهیه شده با مهر و امضای این متخصص معتبر می شود. کارشناس برای تهیه این نقشه با استفاده جی پی اس دو فرکانسه برداشت مستقیم از ملک انجام می دهد. در ادامه ترسیم دفتری نقشه یو تی ام با دقت بالا انجام می شود.

نقشه یو تی ام چیست؟

این نقشه ای با مختصات جهانی می باشد و با تهیه این نقشه اطلاعات دقیقی از موقعیت هر نقطه بر روی زمین به دست می آید. نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. در صورت نیاز به تهیه این نقشه برای ملکتان حتما به فردی متخصص مراجعه نمایید. برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

کاربرد نقشه utm یو تی ام

مهم ترین کاربرد نقشه utm این است که به طور دقیق و جزئی مشخصات ملک را تعیین می کند. در نتیجه اخذ سند تک برگی وجود خواهد داشت. نقشه utm یو تی ام دارای مختصات است و با تهیه این نقشه موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

نقشه utm یو تی ام کاربرد های مختلفی دارد و هر اداره ای که مربوط به املاک می باشد بسته به استاندارد های خود این نقشه را در خواست می کند. به عنوان مثال شهرداری برای اخذ جواز ساخت، اداره ثبت اسناد برای اخذ سند تک برگی، دادگاه های حل اختلافات ملکی، اداره منابع طبیعی و .. از جمله این ادارات می باشد که تهیه این نقشه را در خواست می کنند.

بنابراین به جهت تهیه این نقشه لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. برای تهیه این نقشه مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی ضروری می باشد.

تهیه نقشه utm چه هزینه ای دارد؟

نقشه utm از جانب ادارات و سازمان های مختلف در خواست می شود. تهیه این نقشه دقت بالایی دارد. و با تهیه آن مساحت ، ابعاد و موقعیت ملک حاصل می شود.

برای تهیه نقشه utm یو تی ام لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود تا این نقشه با دقت بالا تهیه شود. برای تهیه این نقشه با مراجعه به فردی همچون کارشناس رسمی دادگستری می توان اطمینان داشت این نقشه با دقت بالا تهیه می شود. هزینه تهیه این نقشه بر طبق تعرفه محاسبه می شود. از جمله عواملی که بر هزینه تهیه نقشه utm موثر است مساحت ملک، تعداد نقاط برداشتی، موقعیت ملک و … می باشد.

مراحل تهیه نقشه utm

برای تهیه این نقشه می توان به یک فرد متخصص و با تجربه مراجعه نمود تا در نتیجه با ارائه به این فرد متخصص نقشه utm با دقت بالا حاصل شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی همان متخصصی است که می تواند این نقشه را با دقت بالایی تهیه نماید. برای تهیه نقشه utm لازم است برداشت زمینی و ترسیم نقشه utm با دقت بالا انجام شود.

برای تهیه نقشه utm برداشت زمینی با جی پی اس دو یا سه فرکانسه انجام می شود. بعد از انمام برداشت زمینی مرحله دوم یعنی ترسیم نقشه utm انجام می شود. ترسیم نقشه utm با اتوکد انجام می شود. این نقشه چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به ادارات و سازمان های ملکی خواهد بود.

تهیه نقشه utm توسط متخصص

به طور کلی نقشه utm یک نقشه ای با دقت بالا است که با تهیه آن چهارگوشه ملک دارای مختصات منحصر به فرد می شود. این نقشه برای ملک نیز قابل تهیه می باشد با تهیه این نقشه برای ملک اطلاعات فنی ملک همچون مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک حاصل می شود.

افراد با مراجعه به سامان هایی همچون اداره ثبت اسناد به منظور اخذ سند تک برگ، اخذ جواز ساخت از شهرداری، بررسی نوع اراضی و همچنین برای ادارات برق و آب و گاز این نقشه در خواست می شود.

بنابراین بعد از در خواست نقشه utm از جانب ادارات مختلف لازم است این نقشه با دقت بالا تهیه شود. نقشه utm حتما باید توسط افراد متخصص تهیه گردد. فردی مانند کارشناس رسمی دادگستری توانایی تهیه این نقشه را دارد. و با مهر و امضایش به نقشه ارزش لازم را می دهد تا برای امور قضایی و ثبتی قابل استفاده شود.

متخصصین تهیه این نقشه از تجهیزات و روش های مدرن و دقیقی بهره میگیرند تا در نهایت نقشه ای با کیفیت بالا و دقت سانتی متری تهیه گردد. مثلا این کارشناس به جای استفاده از دسگاهی مثل جی پی اس دستی از جی پی اس دو فرکانسه استفاده می کند تا مختصات گوشه های ملک با دقت بالایی برداشت شود. بعد از اتمام نقشه برداری زمین ترسیم نقشه utm با دقت بالا انجام می شود. نقشه utm تهیه شده مهر و امضا شده معتبر می شود و قابل ارائه به ادارات و سازمان ها خواهد بود.

تهیه نقشه utm توسط متخصص

تهیه نقشه utm توسط متخصص

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما