نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری

نقشه یو تی ام دقت بالایی دارد و با تهیه آن مساحت، ابعاد و موقعیت ملک حاصل می شود. این نقشه نقشه ای با مختصات جهانی می باشد و ویژگی مهم آن به دست آمدن موقعیت منحصر به فرد هر نقطه می باشد. اداراتی همچون اداره ثبت اسناد، شهرداری، مراجع قضایی، جهاد کشاورزی، اداره گاز و .. این نقشه را به عنوان مدرکی در خواست می کنند. تهیه نقشه یو تی ام حتما باید توسط افراد متخصص انجام شود. و این نقشه با مهر و کارشناس رسمی معتبر می شود. نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری منجربه تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا می شود.

یکی از روش هایی که کارشناس برای تهیه نقشه یو تی ام(نقشه UTM) بهره می گیرد. تا این نقشه را به صورت استاندارد تهیه کند. استفاده از دوربین توتال استیشن می باشد کارشناس بعد از برداشت زمینی سپس نقشه یو تی ام را ترسیم خواهد کرد. و سپس بر روی  نقشه هوایی یک دو هزارم جانمایی خواهد کرد تا مختصات یو تی ام گوشه های ملک معلوم گردد. این نقشه چاپ و مهر و امضا می شود و در نتیجه مورد قبول ادارات و سازمان ها قرار می گیرد. هزینه تهیه این نقشه بر طبق تعرفه مشخص شده سازمان نقشه برداری کشور تعیین می شود.

نقشه یو تی ام

یو تی ام سیستم مختصات جهانی می باشد و مخفف عبارت universal transverse mercaror است. در سیستم مختصات جهانی هر نقطه از زمین مختصات منحصر به فردی دارد.

می توان با این مختصات به راحتی یک منطقه را پیدا کرد. این منطقه می تواند وسعت بالایی داشته باشد و یا کم وسعت باشد. در نقشه یو تی ام می توان اطلاعات کامل چهار جهت ملک را به دست آورد و موقعیت هر نقطه را با دقت بالا معلوم کرد.

برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالا تهیه نماید.

نقشه یو تی ام چه کاربردی دارد؟

نقشه یو تی ام نقشه ای با دقت بالا می باشد با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک معلوم می شود. با تهیه این نقشه ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود.

ویژگی های نقشه های یو تی ام باعث شده است که اخیرا از طرف سازمان های مختلف از مالک برای ملک این نقشه به عنوان مدرکی در خواست شود. سازمان هایی از جمله شهرداری برای صدور جواز ساخت، اداره ثبت اسناد برای صدور سند تک برگ،اداره گاز به منظور مشخص شدن انشعابات مشترکاش و همچنین سازمان جهاد کشاورزی به منظور مشخص شدن اراضی کشاورزی و یا اراضی ملی این نقشه را از مالک با دقت بالا در خوست می کنند. در نتیجه برای تهیه نقشه یو تی ام می بایست به فردی متخصص مراجعه نمود تا این نقشه با دقت بالایی تهیه شود.

تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام از جانب ادارات مختلف در خواست می شود. لازم به ذکر است که هیچگاه ملاک تهیه این نقشه را قیمت قرار ندهید. و ملاک شما بایستی فقط دقت این نقشه باشد. برخی با سپردن تهیه این نقشه به اشخاص غیر متخصص در نتیجه نقشه ای با دقت پایین خواهند داشت. که این نقشه کارایی ندارد.

افراد غیر متخصص و آماتور این نقشه را با استفاده از تجهیزات و روش هایی تهیه می کنند. و در نتیجه نقشه نهایی دقت پایینی خواهد داشت مثلا بسیاری از آنان با استفاده از جی پی اس دستی مختصات یو تی ام را برداشت خواهند کرد. اما این دستگاه خطای بالایی دارد بنابراین نقشه تهیه شده دقت پایینی خواهد داشت و غیر قابل قبول خواهد بود.

همچنین تهیه نقشه یو تی ام را برخی دیگر با استفاده از اپلیکیشن موبایل انجام می دهند. اما اپلیکیشن های موبایل نیز سبب تهیه نقشه یوتی ام با کیفیت نمی شود.

برای تهیه نقشه یو تی ام با کیفیت بالا می توان به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند این نقشه را با دقت بالایی تهیه نماید.

کارشناس برای اینکه نقشه با دقت بالا به دست بیاید از جی پی اس دو فرکانسه استفاده خواهد کرد. و با استقرار در گوشه های ملک مختصات یو تی ام آن را استخراج و سپس نقشه یو تی ام ملک را ترسیم خواهد کرد. در آخر با مهر و امضای این کارشناس نقشه اعتبار پیدا خواهد کرد.

زمان تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام چقدر زمان می برد؟ سوالی است که بسیاری از افراد معمولا می پرسند. زمان مورد نیاز برای تهیه نقشه یو تی ام به مشخصات ملک بستگی دارد. هر چه ملک مساحت بالاتری داشته باشد. و همچنین مرز های ملک نامنظم باشد در نتیجه زمان بیشتری برای تهیه نقشه یو تی ام نیاز است.

از جمله عوامل دیگری که برای تهیه نقشه یو تی ام تاثیر گذار است تجهیزات به کار گرفته شده در نقشه برداری و همچنین مهارت کارشناس می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام برای عرصه ملک و اخذ سند تک برگی

به منظور تبدیل سند قدیمی ملک به سند تک برگ افراد معمولا تجربه کافی ندارند. و همچنین برای انجام این تبدیل لازم است نقشه یو تی ام تهیه گردد. و تهیه آن نیز از عهده یک متخصص بر می آید و با مهر و امضای وی مورد پذیرش قرار می گیرد.

تهیه نقشه یو تی ام ملک و همچنین اخذ سند تک برگی را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد.

نقشه utm کارشناس رسمی دادگستری با استفاده از تجهیزات مخصوص نقشه برداری و همچنین نرم افزارهای مخصوص انجام می گیرد. در واقع ابتدا برداشت زمینی با استفاده از تجهیراتی همانند جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد انجام میشود و در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام با استفاده از اتوکد انجام می شود. با تهیه نقشه یوتی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالایی حاصل می شود. با ارائه این نقشه به همراه مدارک حقوقی ملک در نتیجه سند تک برگی برای ملک صادر می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای عرصه ملک و اخذ سند تک برگی

تهیه نقشه یو تی ام برای عرصه ملک و اخذ سند تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 1 / 5. تعداد رأی: 1

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما