هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

نقشه برداری زمین و تهیه نقشه یو تی ام انجام می شود تا در نتیجه با تهیه این نقشه اطلاعات فنی ملک با دقتی بالا معلوم شود. با تهیه نقشه یو تی ام ابعاد، مساحت و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. برای تهیه نقشه یو تی ام می توان به فردی متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت تهیه این نقشه از تجهیزات نقشه برداری تخصصی استفاده خواهد کرد. نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان ها در خواست می شود. از جمله اداراتی که تهیه این نقشه را در خواست می کنند اداره ثبت اسناد، شهرداری، اداره گاز و برق، مراجع قضایی و .. می باشد.

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه تعیین می شود. در واقع به جهت بر آورد هزینه نقشه برداری از ملک لازم است عواملی مورد بررسی قرار بگیرد. کارشناس با توجه به مساحت، ابعاد، موقعیت قرار گیری ملک، توپوگرافی و .. در نتیجه این هزینه را برآورد می کند.

کاربرد نقشه یو تی ام

مهم ترین کاربرد نقشه یو تی ام این است که به مالک کمک می کند با دقت بالا مشخصات، مختصات ملک را تعیین نماید و بر طبق آن اخذ سند مالکیت ممکن خواهد بود. نقشه یو تی ام کاربرد های مختلفی دارد و هر سازمان و اداره ای که مربوط به املاک است این نقشه را در خواست می کند. برای مثال شهرداری به جهت  اخذ جواز ساخت، اداره ثبت اسناد برای اخذ سند تک برگی و تصحیح سند این نقشه را در خواست می کند.

در واقع کاربرد نقشه یو تی ام در اداره هایی همچون سازمان زمین شهری، منابع طبیعی، دادگاه حل اختلافات و .. متفاوت می باشد.

این نقشه لازم است با دقت بالا و فرمت در خواستی ادارات تهیه شود تا مورد قبول قرار بگیرد.

مزایای تهیه نقشه یوتی ام

نقشه یو تی ام مزایای بسیاری دارد. از جمله این مزایا شامل:

  • مشخص شدن مختصات ملک با دقت بالا: از جمله مهم ترین ویژگی های نقشه یو تی ام معلوم شدن مختصات منحصر به فرد کنج های عرصه ملک می باشد. همین امر باعث می شود که مالکین از حدود و مرز های اراضی خود مطمئن شوند.
  • استقرار پلاک در محل : با تهیه نقشه یوتی ام پلاک ثبتی در محل دقیق خود قرار می گیرد و مرز ها و مختصات یو تی ام کنج ها مشخص می شود. با تهیه این نقشه ممکن
  • جلوگیری از تعارض به حدود ملک: با معلوم شدن حدود و مرز های دقیق ملک در نتیجه از تعارض عمدی و غیر عمدی به حدود اربعه ملک جلوگیری می شود.
  • کاهش اختلافات ملکی: با معلوم شدن حد و حدود ملک در نتیجه از تعارض به حدود ملک جلوگیری می شود.
  • درج در سامانه اسناد: در واقع با تهیه این نقشه برای اداره ثبت اسناد اطلاعات ملک در سیستم کاداستر کشور ثبت می گردد.
  • جانمایی ملک با توجه به وضعیت مکانی ملک: یکی از مزایای نقشه یو تی ام این است که اگر مالکی دارای سند است و از موقعیت آن بی اطلاع است. در نتیجه با تهیه نقشه یو تی ام اطلاع از موقعیت ملک ممکن می باشد. در این مواقع جانمایی پلاک ثبتی انجام می شود و نقشه یو تی ام تهیه می گردد.
  • آسان شدن جانمایی ملک: با تهیه نقشه یوتی ام انجام جانمایی ملک به راحتی ممکن می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام عرصه و اعیان

برخی افراد به دلایل مختلفی پس از معامله ملک انتقال مالکیت رسمی بینشان انجام نشده است سند ملکشان قولنامه ای باقی مانده است. با توجه به امنیت پایین قولنامه لازم است اقداماتی به جهت اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای انجام شود.

اگر که دسترسی به مالک رسمی ملک ممکن نباشد در نتیجه می توان با توجه به قانون تعیین تکلیف اراضی اقدام به اخذ سند رسمی نمود.

در واقع بر طبق ماده 147 و 148 که برای املاک فاقد سند مالکیت رسمی است. متقاضیان اخذ سند مالکیت می توانند ابتدا در خواست خود را در اداره ثبت اسناد ثبت نمایند. و سپس در صورتی که مشمول این ماده شوند امکان اخذ سند تک برگ با ارائه مدارک وجود خواهد داشت.

در صورتی که ملک مشمول این قانون باشد با فراهم نمودن مدارکی اخذ سند تک برگی برای ملک قولنامه ای ممکن خواهد بود. در واقع اگر که ملک دارای بنا باشد و دیوارکشی حدود اربعه ملک مشخص باشد و همچنین ملک ملی نباشد و سابقه ثبتی نیز داشته باشد. و همچنین دسترسی به مالک رسمی و وراث وی ممکن نباشد.

اسناد جدید مالکیت که امروزه صادر می شود سند تک برگ است و برای اخذ این سند می بایست نقشه یو تی ام تهیه گردد. به جهت اخذ سند تک برگی ملک قولنامه ای لازم است نقشه یو تی ام از عرصه و اعیان تهیه شود.

نقشه یو تی ام و هزینه نقشه برداری زمین مسکونی

به جهت تهیه نقشه یو تی ام می توان به یک کارشناس رسمی دادگستری مراجعه کرد. این متخصص با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه مختصات یو تی ام کنج های عرصه و اعیان را برداشت و سپس نقشه یو تی ام را ترسیم و چاپ خواهد کرد. در نتیجه سند تک برگ قابل اخذ خواهد بود.

هزینه نقشه برداری زمین مسکونی بر طبق تعرفه ای که هر ساله سازمان نقشه برداری ارائه می دهد، مشخص می شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی

افرادی که قصد تعویض سند قدیمی به سند تک برگ را دارند از معایب اسناد دفترچه ای آگاهی دارند.معایب اسناد دفترچه ای شامل مواردی مثل ضعف امنیت، هزینه بالای چاپ و جعل آسان آن و … از جمله این معایب است که باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود. اسناد تک برگ مزایای بسیاری دارند از جمله صدور الکترونیکی و خوانا بودن، سیستمی و یکپارچه شدن اطلاعات ملک، درج کامل اطلاعات ملک، درج کروکی دقیق ملک در سند، امنیت بالا و غیر قابل جعل بودن و … از جمله مزایای سند تک برگی است که افراد مایل به تعویض سند دفترچه ای به سند تک برگ می شوند.

برای اخذ سند تک برگی لازم است نقشه یو تی ام تهیه شود برای تهیه این نقشه می توانید به گروه کارشناسان رسمی دادگستری رادین مراجعه نمایید. تا با بالاترین دقت و کمترین زمان نقشه یوتی ام تهیه شود.

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی

تهیه نقشه یو تی ام برای تبدیل سند قدیمی به تک برگی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما