هزینه کارشناس دادگستری برای ارزیابی ملک

هزینه کارشناس دادگستری برای ارزیابی ملک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ارزیابی ملک به جهت تعیین قیمت واقعی ملک انجام می شود. هزینه کارشناس دادگستری برای ارزیابی ملک بر طبق تعرفه مشخص می شود. و در نتیجه به جهت انجام ارزیابی ملک لازم است به یک فرد مورد اطمینان و متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردار ی یا امور ثبتی می تواند انجام ارزیابی ملک را بر عهده بگیرد.

هزینه کارشناسی و ارزیابی ملک

ارزیابی ملک کاربرد های مختلفی دارد. در واقع به جهت انجام معامله ملک با اطمینان بالا ارزیابی ملک انجام می شود. تا قیمت واقعی ملک بر آورد گردد. همچنین به جهت تقسیم ارثیه، برای اثبات تمکن مالی به جهت ارائه به بانک و اداره مهاجرت ارزیابی ملک قابل انجام است.

هزینه کارشناس دادگستری برای ارزیابی ملک بر طبق تعرفه محاسبه می شود. برای انجام کارشناسی ملک به جهت تعیین قیمت ملک مراجعه به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی انجام می شود. تا در نتیجه قیمت واقعی ملک بر آورد گردد.

برای انجام ارزیابی ملک کارشناس عوامل مختلفی را مورد بررسی قرار خواهد داد در واقع کارشناس با توجه به ابعاد و مساحت ملک، امکانات ملک، موقعیت قرارگیری ملک، دسترسی به ملک و .. مورد بررسی قرار خواهد داد تا در نتیجه قیمت واقعی ملک بر آورد شود.

در صورتی که سند ملک قدیمی باشد و از آنجایی که اسناد قدیمی حاوی اطلاعات مکانی ملک نمی باشند در نتیجه به جهت مشخص نمودن ابعاد و مساحت دقیق ملک لازم است نقشه یو تی ام ملک تهیه شود. برای تهیه این نقشه از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می گیرد در ادامه با توجه به اطلاعات به دست آمده و با همچنین با توجه به عوامل دیگر ارزیابی ملک انجام می شود.

هزینه کارشناسی و ارزیابی ملک

هزینه کارشناسی و ارزیابی ملک

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما