پلاک اصلی و فرعی در سند تک برگی

پلاک اصلی و فرعی در سند تک برگی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

در صورت نا معلوم بودن حدود ثبتی و آدرس ملک لازم است عملیات جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی از پلاک اصلی و فرعی ملک استفاده می شود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند از عهده انجام این عملیات به خوبی بر می آید.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

برای اخذ سند تک برگ ملک لازم است به اداره ثبت اسناد مراجعه شود. ممکن است ملک حدود اربعه معلومی نداشته باشد. در نتیجه میبایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. تا حدود ثبتی ملک معلوم گردد.

برای انجام جانمایی پلاک ثبتی میبایست با توجه به پلاک ثبتی اصلی و فرعی ملک اسناد و مدارک ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج شود. در ادامه با توجه به مدارک ثبتی و قدیمی ملک نقشه ثبتی ملک استخراج می گردد. و با جانمایی این نقشه بر روی زمین حدود ثبتی ملک معلوم می گردد. انجام جانمایی پلاک ثبتی ملک رامیتوان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. این متخصص برای انجام این عملیات ابتدا اسناد قدیمی ملک را گرد آوری خواهد کرد. و در ادامه با توجه به پلاک اصلی و فرعی ملک نقشه ثبتی ملک از بانک اطلاعات ثبتی منطقه استخراج می گردد. و سپس با جانمایی این نقشه بر روی زمین حدود اربعه ملک معلوم می شود.

در ادامه نقشه برداری از ملک آغاز میشود تا در نتیجه بتوان نقشه یو تی ام را برای ملک تهیه نمود. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و در ادامه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود نقشه تهیه شده مهر و امضا میشود و معتبر می گردد تا قابل ارائه به اداره ثبت اسناد باشد در واقع این نقشه به اداره ثبت اسناد ارائه میشود تا در نتیجه اطلاعات به دست آمده از آن در سند تک برگی درج گردد و این سند صادر شود.

انجام جانمایی پلاک ثبتی

انجام جانمایی پلاک ثبتی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما