جی پی اس زمین کشاورزی

جی پی اس زمین کشاورزی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

به جهت اخذ سند تک برگ از اداره ثبت اسناد لازم است مدارکی را تهیه کرد. و به اداره ثبت اسناد ارائه داد. از جمله این مدارک نقشه یو تی ام می باشد.

اراضی کشاورزی مساحت بالایی دارند. و در نتیجه حدود اربعه آن ها بر روی زمین نا معلوم است. به جهت مشخص نمودن این حدود بر روی زمین می بایست جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. در ادامه ترسیم نقشه یو تی ام ام انجام می شود. و نقشه یو تی ام تهیه شده چاپ و مهر و امضا شده قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود.

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

در صورت در خواست نقشه یو تی ام برای اراضی از جانب اداره ثبت اسناد و اداره منابع طبیعی لازم است این نقشه با دقت بالا تهیه شود.

انجام نقشه برداری با جی پی اس دو یا سه فرکانسه در صورتی انجام شود. در نتیجه با دقت بالا تهیه نقشه یو تی ام ممکن می باشد. از آنجایی که حدود اربعه ملک بر روی زمین نا معلوم است. در نتیجه برای تهیه نقشه یو تی ام ابتدا لازم است جانمایی پلاک ثبتی انجام شود. برای انجام جانمایی پلاک ثبتی و تهیه نقشه یو تی ام می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

انجام این عملیات را کارشناس با استفاده از اسناد قدیمی و اسناد ثبتی انجام می دهد. وی بعد از جمع آوری تمامی مدارک حدود و موقعیت ثبتی ملک را تشخیص می دهد. و با جانمایی نقشه ثبتی مربوط به قطعه ثبتی مورد نظر بر روی زمین حدود ثبتی ملک را مشخص خواهد کرد. سپس نقشه یو تی ام را تهیه خواهد کرد و در ادامه این نقشه تهیه شده را مهر و امضا خواهد کرد و در نهایت این نقشه قابل ارائه به اداره ثبت اسناد خواهد بود تا بتوان برای ملک سند تک برگ را اخذ نمود.

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما