نقشه برداری زمین با موبایل

 

نقشه برداری زمین با موبایل

نقشه‌برداری زمین با استفاده از موبایل به تکنیک‌هایی اشاره دارد که با استفاده از گوشی‌های هوشمند و ابزارهای مربوطه، اطلاعات مکانی و جغرافیایی جمع‌آوری و تحلیل می‌شود. این روند می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  1. استفاده از اپلیکیشن‌ها: بسیاری از اپلیکیشن‌های مخصوص نقشه‌برداری مانند “ArcGIS Collector”، “Google Maps”، و “Locus Map” وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند تا داده‌های مکانی را جمع‌آوری کنند.
  2. GPS و موقعیت‌یابی: گوشی‌های هوشمند به طور معمول به GPS مجهز هستند که امکان تعیین موقعیت جغرافیایی را فراهم می‌کند. این اطلاعات می‌توانند برای نقشه‌برداری و ایجاد نقشه‌های جغرافیایی استفاده شوند.
  3. عکاسی و مستندسازی: با استفاده از دوربین گوشی، می‌توان عکس‌هایی از نقاط مورد نظر گرفت و آن‌ها را به اطلاعات مکانی مرتبط کرد.
  4. رسم نقشه‌ها: برخی اپلیکیشن‌ها امکاناتی را برای رسم و ویرایش نقشه‌ها فراهم می‌کنند که می‌تواند به نقشه‌برداری دقیق‌تر کمک کند.
  5. تحلیل داده: پس از جمع‌آوری اطلاعات، می‌توان آن‌ها را تحلیل کرده و نتیجه‌گیری‌هایی را ایجاد نمود. برخی اپلیکیشن‌ها این امکان را به صورت آنلاین یا آفلاین فراهم می‌کنند.

نقشه‌برداری با موبایل به دلیل راحتی و قابلیت حمل آسان، می‌تواند ابزاری مفید برای بسیاری از افراد باشد.

نقشه یو تی ام از جانب چه اداراتی درخواست می شود:

به طور کلی نقشه یو تی ام از جانب ادارات دولتی در خواست می شود. از جمله این ادارات شهرداری، اداره ثبت اسناد، اداره منابع طبیعی و .. می باشد.

تهیه نقشه یو تی ام با دقت و کیفیت بالا می بایست انجام شود. با تهیه نقشه یو تی ام مساحت، ابعاد و موقعیت دقیق ملک معلوم می شود. تهیه این نقشه را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی که صلاحیت تهیه نقشه یو تی ام را دارد.

تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام از جانب ادارات و سازمان های مختلف ملکی در خواست می شود. با تهیه نقشه یو تی ام اطلاعات فنی ملک با دقت بالا حاصل می شود. برخی از افراد برای تهیه این نقشه و انجام نقشه برداری زمین از موبایل استفاده خواهد کرد. اما لازم به ذکر است که تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از موبایل نقشه یو تی ام دقیقی را حاصل نمی کند. در واقع برداشت زمینی با دقت پایین حاصل می شود و در نتیجه نقشه تهیه شده دقت پایینی خواهد داشت و مورد پذیرش ادارات و سازمان ها قرار نخواهد گرفت.

بنابراین به جهت تهیه نقشه یو تی ام با دقت بالا لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. تهیه نقشه یو تی ام را می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی سپرد. برای تهیه نقشه یو تی ام از جی پی اس دو یا سه فرکانسه استفاده می شود و در نتیجه بعد از برداشت زمینی سپس ترسیم نقشه یو تی ام انجام می شود.

از جمله سازمان هایی که تهیه نقشه یو تی ام را در خواست می کنند شهرداری می باشد. در واقع شهرداری به جهت اخذ جواز ساخت مدارکی را در خواست خواهد کرد یکی از این مدارک نقشه یو تی ام است.

شماره تماس با کارشناسان ما در شرکت رادین مپ:02166398316 و 09129277534

تهیه نقشه یو تی ام

تهیه نقشه یو تی ام

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما