نقشه UTM در تهران – تهیه نقشه یو تی ام

نقشه UTM در تهران - تهیه نقشه یو تی ام

نقشه UTM در تهران – تهیه نقشه یو تی ام از ملک به منظور تعیین موقعیت دقیق ملک بر روی زمین با استفاده از سیستم مختصات جهانی یو تی ام که براساس این سیستم مختصات هر نقطه بر روی زمین دارای یک مختصات جداگانه است انجام می شود. و حاصل کار یک نقشه از ملک تهیه می شود. که مختصات های یو تی ام گوشه های ملک در نقشه درج شده است. و این نقشه امروزه یکی از مدارک اصلی و پایه کار سند مالکیت از نوع سند تک برگ است.

منظور از نقشه UTM یو تی ام چیست؟

نقشه یو تی ام منظور نقشه ای است. که هر نقطه بر روی آن دارای مختصات باشد. و با استفاده از این مختصات ها موقعیت یک ملک را بر روی زمین نیز مشخص شود. تا با ثبت این نقشه در سیستم کاداستر کشور و صدور سند برای ملک از نوع سند تک برگ موقعیت ملک به همراه مرزها دیگر دچار مشکل یا اختلاف نشود. برای تهیه نقشه یو تی ام از ملک باید با استفاده از تجهیزات نقشه برداری در محل ملک مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت شود. و با ترسیم نقشه ملک با توجه به مختصات های برداشت شده است. و درج مختصات یو تی ام گوشه های ملک در نقشه و چاپ آن توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده و به دست متقاضی برسد. تا برای امور اداری ملک اقدام کند.

امروزه به دلیل سیستمی شدن کار تمامی ارگان ها باید حتما یک نقشه یو تی ام از ملک تهیه شود. تا با استفاده از این نقشه روند اداری مربوط به ملک طی شود. و برای این منظور چند نکته قابل اهمیت است. یکی اینکه فرمت نقشه یو تی ام خواسته شده باید با فرمت سازمان مد نظر همخوانی داشته باشد. و دوم اینکه باید حتما نقشه یو تی ام تهیه شده برای استفاده سازمان ها توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شده باشد. تا دارای اعتبار شود.

نقشه UTM در تهران - تهیه نقشه یو تی ام

نقشه یو تی ام ملک برای اخذ جواز ساخت شهرداری تهران

نقشه UTM ملک در تهران برای اخذ جواز ساخت شهرداری تهران حتما باید توسط فردی متخصص تهیه و مهر و امضا شود. تا در نتیجه با دقت بالا و فرمت خاص و مورد نظر شهرداری این نقشه تهیه شود. و کارشناس رسمی دادگستری می تواند این نقشه را با کیفیت بالا تهیه کند.نقشه UTM دو هزارم یکی از نقشه های مصوبی است که شهرداری پیش از آغاز ساخت و ساز از افراد در خواست می کند. و این نقشه حتما باید با دقت سانتی متری و فرمت دو هزارم تهیه شود.

پس در صورتی که قصد انجام ساخت و ساز در ملک خود را دارید. حتما باید جواز ساخت را از شهرداری اخذ نمایید. شهرداری برای صدور جواز ساخت مدارکی را از جمله نقشه یو تی ام درخواست خواهد کرد. و باید بدانید که برای تهیه نقشه یو تی ام هرگز به افراد غیر متخصص مراجعه نکنید. زیرا در این صورت نتیجه مطلوب نخواهد داشت. و نقشه تهیه شده با دقت پایینی تهیه می شود.بنابراین حتما با مراجعه به یک فرد متخصص مانند کارشناس رسمی دادگستری با خیال راحت تهیه این نقشه را به وی بسپارید. تا نقشه با دقت بالا و مورد قبول شهرداری تهیه شود.

یکی از دلایلی که این نقشه از افراد در خواست می شود. این است که شهرداری به موقعیت ملک پی ببرد.برای تهیه این نقشه کارشناس با استفاده از جی پی اس دو یا سه فرکانسه که دقت بالایی دارد. مختصات یو تی ام گوشه های ملک را برداشت خواهد کرد. سپس ترسیم نقشه UTM با استفاده از نرم افزاری همانند اتوکد انجام می شود. سپس نقشه یو ی ام بر روی نقشه یک دو هزارم جانمایی می گردد. و در نتیجه این نقشه قابل ارائه به شهرداری خواهد شد.

نقشه یو تی ام ملک برای اخذ جواز ساخت شهرداری تهران

نقشه یو تی ام ملک برای اخذ جواز ساخت شهرداری تهران

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما