نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی

اختلافات ملکی در صورتی که به وجود آید در نتیجه لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه نمود. یکی از مواقعی که لازم است تامین دلیل برای اراضی زراعی تهیه شود زمانی است که اراضی ملی اعلام شود.

اراضی ملی به زمینی گفته می شود که سابقه احیا در آن وجود ندارد و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است. بنابراین با ملی اعلام شدن اراضی لازم است مدارکی را به عنوان تامین دلیل تهیه نمود.

برای تهیه نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی می توان به یک فرد متخصص همچون کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود.

این متخصص به جهت تهیه تامین دلیل از روش های تخصصی استفاده می کند. وی انجام تفسیر عکس هوایی را به جهت بررسی سابقه احیا در اراضی انجام خواهد داد. برای انجام تفسیر عکس هوایی ازاستریوسکوپ استفاده می شود. بعد از اینکه اطلاعات از عکس هوایی استخراج شد سپس گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود و قابل ارائه به مراجع قضایی خواهد بود.

آرشیو عکس هوایی پوششی ایران

سازمان های نقشه برداری و سازمان جغرافیایی سازمان هایی اند که عکس هوایی را از کشور اخذ می کنند. این سازمان ها عکس هوایی را از کل ایران در اختیار دارند.

با توجه به نوع پروژه و محدوده جغرافیایی می توان به این سازمان ها مراجعه نمود و عکس هوایی را دریافت نمود. امروزه از عکس هوایی و تفسیر و بررسی آن استفاده می شود و اطلاعاتی از عکس هوایی استخراج می شود. تفسیر عکس هوایی در امور ملکی کاربرد های بسیاری دارد.

اولین عکسبرداری سراسری و پوششی در کشور ما در سال های 1334 تا 1336 توسط آمریکا به مقیاس 1: 50000  انجام گرفت. دومین عکسبرداری سراسری و پوششی کشور به مقیاس 1:20000 در سال 1343 آغاز شد و ده سال طول کشید.

سومین عکسبرداری پوششی کشور در سال 1370 انجام شد و در نتیجه در مقیاس های 1: 40000 و 1: 70000 عکس هوایی تهیه شد.

تفسیر و بررسی عکس هوایی

منظور از تفسیر عکس هوایی شناسایی و تشخیص عوارض و استخراج اطلاعات، تعیین حدود بر روی عکس هوایی می باشد. برای انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده می شود. در نتیجه سابقه اراضی بررسی می شود و اطلاعاتی از عکس هوایی حاصل می شود.

برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از روش های تخصصی استفاده می کند. و در نتیجه اطلاعات از عکس هوایی استخراج می شود. و نتیجه آن به شکل گزارش ارائه می گردد.

مراحل انجام تفسیر عکس هوایی

برای انجام تفسیر عکس هوایی و استخراج اطلاعات از عکس هوایی لازم است به یک فرد متخصص مراجعه نمود. کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی می تواند تفسیر عکس هوایی را انجام دهد. برای انجام تفسیر عکس هوایی مراحلی طی می شود که شامل:

  • تهیه عکس هوایی: برای تهیه عکس هوایی به سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی مراجعه می شود. در نتیجه با توجه به موقعیت و سال عکسبرداری عکس هوایی تهیه می شود.
  • تفسیر و بررسی عکس هوایی: در این مرحله تفسیر عکس هوایی با استریوسکوپ انجام می شود. در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود. در نتیجه اطلاعات از عکس هوایی حاصل می شود. در ادامه گزارش تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش مهر و امضا شده معتبر می شود.

اراضی ملی

اراضی ملی زمینی است که سابقه احیا در آن وجود ندارد. و زمین شکل طبیعی خود را حفظ نموده است. در صورتی که اراضی افراد ملی اعلام شود افراد می توانند به این رای معترض باشند. برای اعتراض به ملی اعلام شدن اراضی لازم است سابقه احیا در اراضی بررسی شود. و مدرکی تهیه شود که نشان دهنده سابقه احیا در اراضی باشد.

برای بررسی سابقه احیا در اراضی لازم است تفسیر عکس هوایی انجام شود. برای انجام تفسیر عکس هوایی می توان به کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری یا امور ثبتی مراجعه نمود. این متخصص به جهت انجام تفسیر عکس هوایی از استریوسکوپ استفاده خواهد کرد. در نتیجه با روش برجسته بینی تفسیر عکس هوایی انجام می شود.

با ملی اعلام شدن اراضی در نتیجه سابقه احیا در اراضی بررسی می شود. در صورت یافتن نشانه ای در عکس هوایی یک گزارش از تفسیر عکس هوایی تهیه می شود. این گزارش با مهر و امضای کارشناس معتبر می شود. در نتیجه اختلافات به وجود آمده حل می شود.

حل اختلافات و تهیه تامین دلیل تخصصی

در حوزه املاک نیز ممکن است اختلافاتی به وجود بیاید در واقع برخی از مالکین قطعات مجاور ممکن است مرز مابینشان بر اثر عواملی از بین رفته باشد. در نتیجه همین امر ممکن است باعث شود اختلافاتی به وجود آید. برای حل اختلافات ملکی لازم است تامین دلیلی را تهیه نمود و به مراجع قضایی ارائه داد.

برای تهیه نمونه دادخواست تامین دلیل زمین کشاورزی لازم است به فردی متخصص مراجعه نمود. در واقع در این صورت باید به یک متخصص و کارشناس مانند کارشناس رسمی دادگستری مراجعه شود. تا وی این مدارک و تامین دلیل را فراهم نماید. کارشناس برای پر بردن به مرزهای ملک از عکس های هوایی و تفسیر آن ها استفاده می کند. تفسیر عکس هوایی در صورتی ممکن است که عکس هوایی تهیه شود.

عکس هوایی را سازمان هایی همچون سازمان نقشه برداری و سازمان جغرافیایی تهیه می کنند. برای تهیه عکس هوایی کارشناس به این سازمان ها مراجعه و با توجه به سال عکسبرداری و موقعیت عکسبرداری عکس هوایی را تهیه خواهد کرد. در ادامه تفسیر عکس هوایی انجام می شود. تفسیر عکس ها بااستفاده از روش برجسته بینی و با به کارگیری از تجهیزات مخصوص همانند استریوسکوپ قابل انجام است. بعد از تشخیص دیوارکشی ملک جانمایی آن بر روی زمین انجام می شود. همچنین نقشه یو تی ام نیز تهیه می گردد و این مدارک در نهایت قابل ارائه به مراجع قضایی به عنوان تامین دلیل است. تا اختلافات به وجود آمده حل و فصل گردد.

حل اختلافات و تهیه تامین دلیل تخصصی

حل اختلافات و تهیه تامین دلیل تخصصی

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

امتیاز نداده اید؟! اولین نفر باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما